Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez szerszon » piątek 08 lutego 2013, 22:47

LeszkoII napisał(a):A dlaczego napisałeś "jezdnię rozumiemy tu jezdnię lub torowisko" Nie może być "jezdnię i torowisko"?


Spójnik „lub” to alternatywa nierozłączna (odpowiednik logicznego OR), czyli spełniony może być tylko pierwszy warunek, albo tylko drugi warunek, albo oba te warunki jednocześnie. Jeżeli spełniony mógłby być tylko pierwszy albo tylko drugi warunek, to użyty byłby spójnik „albo” (alternatywa rozłączna, odpowiednik logicznego XOR). A jeżeli użyty zostałby spójnik „i” (koniunkcja, odpowiednik logicznego AND), to oznaczałoby, że spełnione muszą być oba warunki jednocześnie
Ostatnio zmieniony piątek 08 lutego 2013, 23:20 przez szerszon, łącznie zmieniany 1 raz
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez MEL » piątek 08 lutego 2013, 23:08

Egzaminator w tej sytuacji postąpił prawidłowo. Nie ma się tu dużo co szczypać i gdybać, lepiej idźcie bałwana na zewnątrz ulepić i zróbcie zdj.
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez lith » piątek 08 lutego 2013, 23:18

Jak postąpił prawidłowo? Stop był przed torowiskiem, to się kursant zatrzymał przed torowiskiem. Dla mnie zupełnie normalne zachowanie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez MEL » piątek 08 lutego 2013, 23:32

To zatrzymanie (przed torowiskiem- przyp. red.), w ocenie egz. było nadinterpretacją ustawienia i samego znaczenia, w tym przypadku, znaku b-20. Przy braku wyznaczonego miejsca zatrzymania- dla własnego dobra- ze względu na zachowanie szczególnej ostrożności, zapewnienie odpowiedniej widoczności, możliwości oceny sytuacji- należy podjechać możliwie blisko skrzyżowania.

W przypadku zatrzymania przed torowiskiem odległość do najbliższej jezdni jest spora i w momencie podjęcia decyzji o zmianie kierunku jazdy, ruszeniu, dojechaniu do skrzyżowania sytuacja mogłaby ulec zmianie i kierujący stwarzałby tym samym zagrożenie brd.
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez lith » piątek 08 lutego 2013, 23:37

Ale b-20 dotyczą także torowisk. To co, widzę stop i mam się zastanawiać czy dotyczy najbliższego skrzyżowania/torowiska/innego przecięcia, czy następnego? Skoro stop jest przed torami, to tych torów dotyczy. Oczywiście przed jezdnią jak będzie potrzeba to się zatrzymam, ale nie będzie to z tego stopu wynikało... tyle, że kg1956 napisał, że za torami widoczność jest już doskonała, więc równie dobrze mogę się rozglądać w czasie jazdy.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez LeszkoII » sobota 09 lutego 2013, 10:07

szerszon napisał(a):
LeszkoII napisał(a):A dlaczego (Zonaimad) napisałeś "jezdnię rozumiemy tu jezdnię lub torowisko" Nie może być "jezdnię i torowisko"?
Spójnik „lub” to alternatywa nierozłączna (odpowiednik logicznego OR), czyli spełniony może być tylko pierwszy warunek, albo tylko drugi warunek, albo oba te warunki jednocześnie.
No właśnie do tego zmierzam. W rozporządzeniu mamy LUB więc OR {1 or 1 => 1} W alternatywie rozłącznej ALBO, zatem {1 xor 1 => 0} Nie chodzi nawet o logikę matematyczną tylko o znaczenie polskich słów.
MEL napisał(a):Egzaminator w tej sytuacji postąpił prawidłowo. Nie ma się tu dużo co szczypać i gdybać, lepiej idźcie bałwana na zewnątrz ulepić i zróbcie zdj.
Piszesz tak, bo zakładasz, że egzaminatorzy to święte i nieomylne krowy? Z tego, co zostało napisane w pierwszym poście, egzaminowany nie zdał bo zatrzymał się 2x. Podchodząc kolejny raz trafi na innego, zatrzyma się raz i znów obleje. Co gorsza, kiedyś w ogóle się nie zatrzyma. Uważam, że zagadnienie jest za trudne, żeby za nie ulewać. Natomiast zatrzymanie się dwa razy nie jest sprzeczne z PoRD i rozporządzeniem w sprawie znaków i sygnałów.
MEL napisał(a):To zatrzymanie (przed torowiskiem- przyp. red.), w ocenie egz. było nadinterpretacją ustawienia i samego znaczenia, w tym przypadku, znaku b-20. Przy braku wyznaczonego miejsca zatrzymania- dla własnego dobra- ze względu na zachowanie szczególnej ostrożności, zapewnienie odpowiedniej widoczności, możliwości oceny sytuacji- należy podjechać możliwie blisko skrzyżowania.
Ocena sytuacji widziana przez egzaminatora lata mi koło nosa. Powinien się lepiej przygotować i "nie faulować" w niejasnych przypadkach. Jeden kierowca uzna, że wystarczy zatrzymanie przed torami - tzn. z tego miejsca zatrzymanie umożliwi mu ogląd jezdni z pierwszeństwem, inny nie. Być może w zimie jest lepsza widoczność, nie mnie to oceniać. Drzewa nie mają liści, ale barierka oddzielająca torowisko od jezdni może być zaśnieżona.
lith napisał(a):Oczywiście przed jezdnią jak będzie potrzeba to się zatrzymam, ale nie będzie to z tego stopu wynikało
Czyli tak, jakbyś zatrzymał się w złym miejscu. Zatrzymanie przed torowiskiem jest dobrym miejscem żeby obserwować tramwaje(w tym konkretnym pokazanym na google przypadku)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez Nata » sobota 09 lutego 2013, 23:51

Ulica Cicha w Poznaniu to jedno z klasycznych miejsc egzaminacyjnych, każdy instruktor przynajmniej raz jedzie tam z kursantem, żeby przećwiczyć tę sytuację. Oczywiście, że należy zatrzymać się przed torami tramwajowymi.

Podobna sytuacja w Poznaniu jest przy wyjeździe z placu Wielkopolskiego. Z tym, że tutaj mamy dodatkowo linię zatrzymania przed torami, pewnie dlatego, że widoczność tramwajów jest tutaj fatalna.

Link do Street View - pl. Wielkopolski

A swoją drogą, czy to aby na pewno oblanie za STOP, a nie za coś innego? Przykładowo, u mnie egzaminator zadawał pytania w stylu "Ale dlaczego pani się tu zatrzymuje?" (odpowiadałam: "ponieważ stoi tu znak STOP"), "Nie rozumiem dlaczego stoimy" (odpowiadałam "ponieważ muszę ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym pojazdom z prawej strony"), ewidentnie prowokował starając się "wymusić" na mnie popełnienie wymuszenia ;)
Kurs kat. B - OSK Ekspert (instruktor Filip): 28.07.2012 - 12.10.2012
Egzamin - WORD Poznań: 14.11.2012 - zdany za pierwszym razem
Nata
 
Posty: 107
Dołączył(a): poniedziałek 29 października 2012, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez LeszkoII » niedziela 10 lutego 2013, 00:00

http://goo.gl/maps/LjH28
W tym przypadku nalezy/wystarczy zatrzymać się przed torowiskiem. Takie zatrzymanie spełnia również kryteria zatrzymania się przed skrzyżowaniem w miejscu, w którym jest możliwość obserwowania drogi z pierwszeństwem a nie tylko przed torowiskiem.
Niby podobnie to wygląda do tematycznego przykładu, ale posiłkując się google street - sytuacja inna, prosta i oczywista. Zatrzymanie jeden raz(chyba, że ktoś ślepy).

Dziękuję Nata za wartościowy wpis :spoko:
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lutego 2013, 00:03 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 2 razy
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez rusel » niedziela 10 lutego 2013, 00:01

Oczywiście przed jezdnią jak będzie potrzeba to się zatrzymam, ale nie będzie to z tego stopu wynikało


lith to odpowiedz mi na takie pytanie, czy jezeli przejade juz torowisko moge jechac bez wzgledu na warunki na drodze poprzecznej? jezeli nie moge to dlaczego? i z czego to wynika ze dalszej jazdy mam zaprzestac....
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez lith » niedziela 10 lutego 2013, 01:12

Jak pisałem. Skoro stop jest przed torowiskiem, to bez zastanawiania się zatrzymałbym się przed torowiskiem. Nie widząc osobnego znaku przed skrzyżowaniem, a widząc znaki dla innych wlotów (nie ukrywajmy, że równorzędne znikąd to rzadkość) uznałbym, że w takim razie torowisko+jezdnia to w całości jedno skrzyżowanie i mam ustąpić pierwszeństwa. Ale mając dobrą widoczność starałbym się to zrobić bez kolejnego zatrzymania. Jakbym się zatrzymał to tylko dlatego, że coś jedzie na drodze z pierwszeństwem i mam ustąpić pierwszeństwa, a nie stop każe mi się bezwzględnie zatrzymać, bo to obowiązkowe zatrzymanie już mam za sobą.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez rusel » niedziela 10 lutego 2013, 12:23

torowisko+jezdnia to w całości jedno skrzyżowanie


zalozmy ze mamy jakies poparcie w przepisach.....zatrzymujesz sie przed toworiwskiem, wporządku...jestes swiadom ze jestes na skrzyzowaniu, nie masz tam ustalonego miejsca zatrzymania zatem zatrzymanie musi odbyc sie przed drogą z pierwszenstwem oznakowaną znakami D1, do zatrzymania nie doszlo

Teraz inny przyklad prosto z egzaminu dla kandydata na kierowce, delikwent dojezdza do skrzyzowania, przed nim 2 pojazdy, zatrzymuje sie, cala trojka rusza...czy zatrzymal sie przed drogą z pierwszenstwem?

Przyklad z egzaminu na egzaminatora- legnica, przejazd kolejowy a przed nim znak stop, kandydat zatrzymuje sie, patrzy w prawo w lewo, niewiele widac bo przęslo mostu zaslania mu widok, a do przejazdu jeszcze ladnych pare metrow, rusza, przejezdza, komisja oblewa oceniajacego oraz kierujacego
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez lith » niedziela 10 lutego 2013, 12:30

Jaki sens ma kolejne zatrzymanie w połowie skrzyżowania, kiedy jesteśmy w stanie ocenić sytuację w ruchu? Zatrzymaliśmy się przed skrzyżowaniem, kiedy mieliśmy ograniczoną widoczność, żeby nie wpakować się pod przecinak. Jakby zamiast torowiska była kolejna jezdnia to by coś to według Ciebie zmieniało? Jak mam 'stop' to się muszę obowiązkowo zatrzymać przed każdym kolejnym torowiskiem/jezdnią?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez rusel » niedziela 10 lutego 2013, 20:17

Jaki sens ma kolejne zatrzymanie w połowie skrzyżowania


to tylko Twoja interpretacja, to skrzyzowanie dopiero jest przed nami,

Jak mam 'stop' to się muszę obowiązkowo zatrzymać przed każdym kolejnym torowiskiem/jezdnią?


oczywiscie ze nie, na skrzyzowaniu w jego obszarze zatrzymujesz sie tylko przed najblizsza jezdnią jezeli wczesniej pojawiaja sie inne przeciecia kierunkow ruchu jak np torowisko

za tym skrzyzowaniem tez moze byc kolejne torowisko w jego obszarze i rowniez stop mnie nie obowiazuje, tylko na samym skrzyzowaniu drog z pierwszenstwem przejazdu
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez lith » niedziela 10 lutego 2013, 21:23

Gdyby tak było to według mnie stop powinien być między torowiskiem, a jezdnią.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Stop + Tory Tramwajowe + Skrzyżowanie

Postprzez rusel » niedziela 10 lutego 2013, 22:36

byl slup elektryczny przy okazji, blisko skrzyzowania to sie powiesilo
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości