BOReK napisał(a):Przypomnę, że wjechanie na rondo z zamiarem skrętu na nim w lewo lub zawrócenia bez lewego kierunkowskazu na egzaminie jest uznawane za błąd (brak lub niewłaściwa sygnalizacja zmiany kierunku jazdy czy jakoś tak). Dziwnym trafem zupełnie inaczej niż to, co tu wciskasz.
ciekawe, bo w Szczecinie gdzie jest rondo na rondzie nikt tak nie wymaga, ani nie uczy.
Choć wiem, że np w wlkp kierowcy wjeżdżając na skrzyżowanie o ruchu okrężnym i chcąc
jechać w lewo jadą z lewym kierunkiem.
Co do rysunków z pierwszego postu, według mnie na obu wina czerwonego.
Nie ma konieczności sygnalizowania zmiany kierunku, na jaki wskazuje strzałka.
bzdura. Przecież z PoRD wynika jasno, że należy sygnalizować każdą zmianę kierunku jazdy,
zwłaszcza na skrzyżowaniu.
Ja sie tylko zapytam. jak bedziesz sygnalizował wyjazd trzecim zjazdem ?
Normalnie czyli prawym kierunkowskazem zawczasu i wyraźnie tj. w chwili kiedy minąłem ostatni nieinteresujący mnie zjazd. Od tej pory sygnalizuję zmianę kierunku ruchu wokół wyspy, a ta jest możliwa jedynie poprzez zmianę dotychczasowego kierunku jazdy wokół tejże wyspy na dowolny inny kierunek zgodny z przepisami(mógłbym zmienić kierunek jadąc pod prąd, ale tego nie potrzeba sygnalizować).
To jest normalnie ??? Jazda na wprost z prawym kierunkowskazem ?
oczywiście, że jest normalnym sygnalizowanie opuszczania ronda prawym kierunkowskazem
nawet jeśli wyjazd usytuowany jest "na wprost"
jeszcze tylko spytam, czy jest gdzieś takie rondo z tak wyrysowanymi liniami poziomymi?
bo mi to te pasy na jezdni wyglądają jakby były wzięte ze skrzyżowania, a autor dostawił tylko C12

Drezyna, skompromitowałeś się ze swoją "definicją" ustępowania pierwszeństwa przy wjeżdżaniu na rondo. Szkoda.
