- gdy silnik jest zimny?
- gdy silnik jest gorący?

przez czepiacz » niedziela 09 grudnia 2012, 19:46
przez Drezyna » niedziela 09 grudnia 2012, 20:58
przez MEL » niedziela 09 grudnia 2012, 21:30
czepiacz napisał(a): kiedy jest większe ciśnienie oleju:
- gdy silnik jest zimny?
- gdy silnik jest gorący?
przez Borys_q » niedziela 09 grudnia 2012, 21:51
Wiadomo, przy niższych obrotach zawory wydechowe otwierane są rzadziej i ciepło "nie ucieka" tak szybko znad tłoków.
przez MEL » niedziela 09 grudnia 2012, 22:23
Borys_q napisał(a):po co obciążać słabo smarowany silnik??
przez Drezyna » poniedziałek 10 grudnia 2012, 01:02
przez czepiacz » poniedziałek 10 grudnia 2012, 11:02
przez Drezyna » poniedziałek 10 grudnia 2012, 12:30
przez BOReK » poniedziałek 10 grudnia 2012, 12:44
MEL napisał(a):- wysoka temperatura- olej staje się rzadszy i osiąga swoje super efekty smarujące.
MEL napisał(a):Nie chodzi tu o temperaturę silnika
MEL napisał(a):Wiadomo, przy niższych obrotach zawory wydechowe otwierane są rzadziej i ciepło "nie ucieka" tak szybko znad tłoków.
MEL napisał(a):Wybieramy mniejsze zło.
przez Drezyna » poniedziałek 10 grudnia 2012, 13:20
przez MEL » poniedziałek 10 grudnia 2012, 22:57
przez Drezyna » wtorek 11 grudnia 2012, 09:42
MEL napisał(a):Może powiedz nam...
przez czepiacz » wtorek 11 grudnia 2012, 10:56
przez Drezyna » wtorek 11 grudnia 2012, 11:14
czepiacz napisał(a): Silnik obciążony spala więcej...
przez BOReK » wtorek 11 grudnia 2012, 11:53
czepiacz napisał(a):Jednak układ chłodzenia zaczyna działać dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury która otwiera termostat. Jeśli silnik nie jest obciążony, to osiągnięcie tego stanu trwa dłużej.
czepiacz napisał(a):Co do ciśnienia oleju i panewek, to akurat one dostają ojek pierwsze i są smarowane doskonale.
czepiacz napisał(a):Im dłużej silnik zimny pracuje na wolnych obrotach, tym dłużej smarowanie tych elementów jest gorsze, gdyż gęsty olej nie tworzy mgły smarującej. Rozpoczęcie jazdy powoduje, że olej lepiej tam dociera, więc smarowanie jest lepsze.