przez GreenEvil » niedziela 16 września 2012, 20:14
przez ks-rider » niedziela 16 września 2012, 20:36
przez GreenEvil » niedziela 16 września 2012, 20:52
przez ks-rider » niedziela 16 września 2012, 21:04
GreenEvil napisał(a):mocniejszy samochód to z reguły mocniejsze hamulce
przez GreenEvil » niedziela 16 września 2012, 21:08
przez ks-rider » niedziela 16 września 2012, 21:56
przez Radhezz » niedziela 16 września 2012, 22:02
przez GreenEvil » niedziela 16 września 2012, 22:07
przez Radhezz » niedziela 16 września 2012, 22:23
Ups...GreenEvil napisał(a):@ Radhezz
Jestem kobietąto primo
GreenEvil napisał(a):secundo - fascynuje mnie panujące przeświadczenie, że bezpieczniejsze są samochody o słabej mocy (uwaga - z drugiej strony, nie mam na myśli samochodów typu 1000kg i 600KM) . Ot tak się pytam, bo może czegoś nie widzę.
przez GreenEvil » niedziela 16 września 2012, 22:36
przez lith » niedziela 16 września 2012, 23:52
przez GreenEvil » poniedziałek 17 września 2012, 00:04
lith napisał(a): pozostawiamy mniejszy margines błędu itd.
przez lith » poniedziałek 17 września 2012, 00:38
przez szymon1977 » poniedziałek 17 września 2012, 01:14
Właściwie to można było po tej wypowiedzi temat zamknąć.ks-rider napisał(a):Bo wie sie, ze niema czym w razie potrzeby przyspieszyc. Hamuje sie wiec a nie przyspiesza - trwa krocej wiec jest bezpieczniej.
A jeszcze bardzie fascynujące jest przeświadczenie, że jak kupisz szybki samochód to się na pewno roz...bijeszGreenEvil napisał(a):fascynuje mnie panujące przeświadczenie, że bezpieczniejsze są samochody o słabej mocy
Nie wiem czy ks-rider zaprzeczy ale ja to zrobię. Z tyłu tarcze hamulcowe stosuje się nie ze względu na większą siłę hamowania (która przy przepisowych prędkościach jest niepotrzebna) ale ze względu na lepsze odprowadzanie ciepła.GreenEvil napisał(a):@ks-rider
Acz nie zaprzeczysz, że duet tacza + bębny hamuje gorzej niż tarcza + tarcza?
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo mocniejszy samochód ma same przewagi:GreenEvil napisał(a):Czy i dlaczego w/g Was bezpiecznym pojazdem jest samochód ca. 1300kg/80KM?
przez GreenEvil » poniedziałek 17 września 2012, 01:55
szymon1977 napisał(a):Nie wiem czy ks-rider zaprzeczy ale ja to zrobię. Z tyłu tarcze hamulcowe stosuje się nie ze względu na większą siłę hamowania (która przy przepisowych prędkościach jest niepotrzebna) ale ze względu na lepsze odprowadzanie ciepła.
Ciekawostka: nawet w maluchu sprawne seryjne tylne bębenki hamulcowe wielkości miski na zupę przy jednoczesnym wciśnięciu pedału hamulca i zaciągnięciu ręcznego potrafią bez problemu zablokować tylne koła przy prędkości 150 km/h na suchym asfalcie.
szymon1977 napisał(a):1. Wciśnięcie gazu do dechy może powodować poślizg - no ale który z posiadaczy mocnych samochodów wciska gaz do dechy?
szymon1977 napisał(a):A w czym kierowca w mocniejszym samochodzie jest gorszy od kierowcy w słabszym samochodzie?
1. Przeciętny kierowca, który kierując słabym samochodem nie pomyślałby o niektórych manewrach w mocniejszym zabiera się za nie zdecydowanie i zdarza się, że przesadzi.