Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez alternative5 » poniedziałek 07 maja 2012, 01:33

Mam kilka pytań dotyczących skrzyżowań takich jak w załącznikach .
Nurtuje mnie to już od jakiegoś czasu.

Konkretniej chodzi mi o środkową wyspę tych skrzyżowań, dzielącą jezdnie.
(Zaznaczyłem czerwonymi prostokątami)

Czy może ktoś dokładnie wyjaśnić, po której stronie (krawędzi) takiej wyspy dzielącej jezdnie powinienem się ustawiać w przypadku skrętu na sąsiedni pas, odpowiednio do sytuacji?

Np. w załączniku "za2", po której stronie wyspy mam się ustawić wyjeżdżając z "gustawa morcinka" skręcając w lewo? Jak wygląda sytuacja w przypadku zmiany kierunku na skrzyżowaniu "za1" ?

Nie wiem dlaczego, ale jakoś nie potrafię ogarnąć organizacji tych wysp. Rozumiem, że najprawdopodobniej obowiązuje ustawianie się przy prawej krawędzi? Rzadko kiedy widuję strzałki na takich wyspach, które określają stronę.
Załączniki
za1.jpg
za1.jpg (112.51 KiB) Przeglądane 2365 razy
za2.jpg
za2.jpg (129.47 KiB) Przeglądane 2365 razy
alternative5
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek 07 maja 2012, 01:24

Re: Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez Cyberix » poniedziałek 07 maja 2012, 09:10

G. M. jest z tego co widzę jednokierunkowa, i patrząc na ślady na jezdni wszyscy ustawiają się przy lewej krawędzi wyspy. I to wydaje się rozsądne bowiem pojazdy "na wyspie" mijają się prawymi bokami bezkolizyjnie.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez maryann » poniedziałek 07 maja 2012, 09:51

maryann napisał(a):Kilka zasad:
-jeżeli dwukierunkowa przełączka istnieje samodzielnie, tylko po to by zawrócić miedzy jezdniami to robimy to wąskim łukiem;
-jeśli jest przedłużeniem(choćby tylko z jednej strony innej drogi), to zawracamy szerokim łukiem, przy prawym krawężniku- tak jakbyśmy wjechali na nią z owej drogi poprzecznej albo w nią "celowali";
-jeżeli przełączka jest wyraźnie szersza od owej przecznicy tak, iż jest miejsce na samochód bez wjeżdżania na 'przedłużenie' przecznicy, czyli niejako możemy zawrócić przed nią, to również można to zrobić wąskim łukiem.
Pooglądaj tu wyszukaj "zawracanie".
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez alternative5 » czwartek 10 maja 2012, 01:51

A jak zawrócić na takiej przełączce? Tak jak przebiega niebieska linia, czy po drugiej stronie?
Zakładając, że zawracam z prawej jezdni (tak jak biały samochód) na lewą i odwrotnie.
Załączniki
przelaczka2.jpg
przelaczka2.jpg (83.7 KiB) Przeglądane 2279 razy
alternative5
 
Posty: 3
Dołączył(a): poniedziałek 07 maja 2012, 01:24

Re: Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez Cyberix » czwartek 10 maja 2012, 08:40

wg mnie tak jak zaznaczyłeś, czyli trzymając się cały czas lewej krawędzi zielonej wysepki.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Wyspy i włączanie się z nich do ruchu

Postprzez maryann » czwartek 10 maja 2012, 09:52

Napisałem wyżej w swoim cytacie- trzecia okoliczność.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 52 gości