Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez rusel » poniedziałek 30 kwietnia 2012, 20:39
przez Minor » poniedziałek 30 kwietnia 2012, 20:54
Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.
przez dylek » poniedziałek 30 kwietnia 2012, 21:55
Charakterystyka absolwenta kursu
§ 2. 1.Absolwent kursu powinien posiadać wiadomości, umiejętności i zachowania umożliwiające bezpieczne kierowanie pojazdem, w tym co najmniej:
1) dawać dowód znajomości i dobrego zrozumienia:
(...)
d) zagrożeń związanych z niedoświadczeniem innych uczestników ruchu drogowego, najbardziej podatnych na ryzyko, takich osób jak: dzieci, piesi, rowerzyści lub osoby o ograniczonej swobodzie ruchu;
(..)
2) posiadać umiejętności i zachowania w zakresie:
(...)
f) obserwowania drogi i przewidywania rzeczywistych lub potencjalnych zagrożeń;
przez lith » poniedziałek 30 kwietnia 2012, 23:23
przez oskbelfer » wtorek 01 maja 2012, 00:02
przez lith » wtorek 01 maja 2012, 00:30
przez Minor » wtorek 01 maja 2012, 00:58
przez lith » wtorek 01 maja 2012, 01:09
przez kopan » wtorek 01 maja 2012, 07:39
Minor napisał(a):Ja już mówiłem, Polska jest o tyle dziwnym krajem, że na przejściach to nie wiadomo kto ma pierwszeństwo... Że z jednej strony pieszy, ale z drugiej nie zawsze... z trzeciej znowu są sądy, które przy ewidentnym wtargnięciu, skazują kierowcę. Kierują się logiką jaką prezentuje tu kilka osób.
Ustalić jasne przepisy, bezwarunkowe.
1. Pieszy ma zawsze pierwszeństwo, i może sobie wejść na przejście, kiedy mu się tylko zachcę.
2. Pieszy ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim pojazdom.
Zmiana w jedną lub drugą stronę, rozwiązuje całkowicie problem pieszych.
§ 47.4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących (wjeżdżających).
@cman - twoja linia obrony niestety legnie w gruzach. W sądzie usłyszał byś, że łamanie prawa przez jednego uczestnika ruchu nie zezwala tobie na łamanie prawa. I tyle...
przez rusel » wtorek 01 maja 2012, 09:32
Oczywistym jest że kierowca nie musi, a i nie może zakładać... że gdy ktoś idzie spokojnie do przejścia, i jest jeszcze daleko, nagle wbiegnie mu pod koła... Pieszych też obowiązują przepisy o czym niektórzy zapominają, nie wiadomo czemu.
przez lith » wtorek 01 maja 2012, 10:57
przez oskbelfer » wtorek 01 maja 2012, 11:33
lith napisał(a):No samo zatrzymanie na pewno wymuszeniem nie było. Jak już to sam wyjazd na sąsiedni pas, który był równoznaczny z tym, że czerwony nie miał fizycznie możliwości niewyprzedzenia/ominięcia przed przejściem i w sumie został tym zmuszony do awaryjnego hamowania (gdyby nie było pieszego to teoretycznie i tak musiał zrobić to samo chcąc zachować się przepisowo). Nie wpisuje się w definicje nieustąpienia pierwszeństwa?
lith napisał(a):Przy czym gdyby, rzeczywiście traktować takie coś jako wymuszenie i oczekiwać od czerwonego hamowania tylko dlatego, że na pas obok zaraz może ktoś wyjechać, a od zielonego, że na wszystkich x pasach ma być pusto- to po raz kolejny dochodzimy do wniosku, że bez sensu budować więcej niż 1 pas w 1 stronę
lith napisał(a):btw. raczej pojazdy na takich miejskich 2jezdniówkach jadące ok. 50-60km/h to chyba jest ta dolna granica prędkości, nawet przez autobusy miejskie często nie przestrzegana O.o Według mnie w tej sytuacji należy się cieszyć, że jechał tylko tyle, bo równie dobrze mógł mieć 2x więcej na budziku i nie byłoby to specjalnie nietypowe w naszych realiach. Chyba, że to miejsce jakieś szczególne jest- z satelity nie wygląda.
przez kopan » wtorek 01 maja 2012, 12:25
23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do .... istotnej zmiany prędkości,
przez oskbelfer » wtorek 01 maja 2012, 13:29
kopan napisał(a):23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do .... istotnej zmiany prędkości,
przez szerszon » wtorek 01 maja 2012, 13:56