uprawnienia i prawko na tiry...

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez mamextranick » wtorek 03 kwietnia 2012, 21:39

czy jakis doswiadczony weteran drogowy moglby mi powiedziec dokladnie co trzeba zrobic aby zdobyc prawo jazdy na samochody ciezarowe tudziez tiry.. ja orietuje sie tylko tyle ze trzeba miec chyba 2 lata przejezdzone na kategori B potem mozna podchodzic na prawko typu CE o ile dobrze pamietam ze jest to wlasnie na ta kategorie ktora mam na mysli do tego slyszalem ze trzeba miec rowniez uprawnienia do przewozu poszczegolnych towarow np. do cystern inne i do przewozu art sporzywczych tez calkiem inne chcialbym aby ktos mogl mi to wyjasnic i ewentualnie ogolnikowo podac cene ile "podstawowy" taki podstawowy pakiet uprawnien itd by kosztowal tak aby jakas firma przewozowa mogla mnie smialo zatrudnic (wiadomo ze doswiadczenie jest najwazniejsze ale tego akurat nie biore poki co pod uwage)
mamextranick
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek 03 kwietnia 2012, 21:28

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez mk61 » wtorek 03 kwietnia 2012, 21:51

Nie wiem, skąd się biorą te bzdury o posiadaniu B ileś czasu, żeby móc zdobyć wyższe kategorie. Nie ma czegoś takiego. "Doświadczenie" dwóch lat dotyczy tylko kierowców kolejek turystycznych. Ale po kolei, od zera:
1. Prawo jazdy kat. B - podstawa.
2. Prawo jazdy kat. C - po uzyskaniu B można od razu przystąpić do kursu C.
3. Prawo jazdy kat. CE - po uzyskaniu C można od razu przystąpić do CE.
Pomiędzy punktem drugim a trzecim można sobie zrobić kwalifikację wstępną. Kurs wymagany do wykonywania zawodu kierowcy, lecz nie jest żadnym wyznacznikiem tego, czy mamy możliwość uzyskania prawa jazdy, czy nie.
4. Cysterny? Dodatkowy kurs w cenie około 300zł. Nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością. Ot taka "sztuka dla sztuki". Może coś Ci na nim powiedzą o tym, jak prowadzić cysternę pełną, a jak do połowy wypełnioną, jednak prawdziwa nauka będzie tylko w praktyce (pracy).
5. Do przewozu spożywczych to jeszcze większa farsa. 99,9% takich produktów jest opakowanych, więc samym dotykiem i tak nikomu nie zaszkodzisz. Ale jednak mając styczność z żywnością wymaga się od Ciebie książeczki zdrowia. Tylko i wyłącznie. Żadnych kursów, szkoleń itp. Książeczka zdrowia, jakbyś chciał w warzywniaku pracować i nic więcej.

Jeśli chodzi o ceny, to patrzysz na:
- kurs prawa jazdy C,
- kurs prawa jazdy CE,
- kurs kwalifikacja wstępna (jeśli jesteś w wieku 18-21)
- kurs kwalifikacja wstępna przyśpieszona (jeśli jesteś w wieku powyżej 21)
- ADR, cysterny, książeczka zdrowia - to już specjalistyczne do danych towarów - wioząc krzesła ogrodowe nie potrzebujesz żadnego z nich.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Radhezz » wtorek 03 kwietnia 2012, 22:01

Ok, więc tak - trochę się rozpisałem a w międzyczasie mk61 odpisał i w pewnych miejscach nam się wypowiedzi pokrywają, ale nie w pełni, dlatego i tak dodam :)

Od 19 stycznia 2013 roku aby zdobyć prawo jazdy kat. C i C+E trzeba będzie mieć skończone 21 lat (podobno). Póki co obowiązują stare przepisy, czyli 18 lat bez żadnego stażu.

Czyli tak: masz B, robisz badania psychotechniczne => to ważne, bo jak nie przejdziesz tych badań to niepotrzebnie będziesz tracić kasę na prawo jazdy i inne kursy.

Następnie zdajesz C, potem C+E. Gdzieś w międzyczasie udajesz się na kurs Kwalifikacji Wstępnej, która daje Ci możliwość bycia zatrudnionym jako kierowca. Są dwie wersje tego kursu: KW pełna (280 godzin; dla osób poniżej 21 roku życia) i KW przyspieszona (140 godzin; dla osób w wieku 21 i więcej lat, chociaż młodsi też mogą ją skończyć, tylko wtedy są ograniczeni w zatrudnieniu do pojazdów określonych w kategorii C1/C1+E).

Jeśli wcześniej byłeś ryzykantem i nie zrobiłeś badań, to tutaj ważna uwaga: Przed zdaniem egzaminu na KW koniecznie trzeba mieć zrobione badania psychotechniczne!

Tyle wystarczy do podjęcia pracy. Reszta o czym wspominasz to uprawnienia dodatkowe, na HDS-y (dźwigi samochodowe) i ADR-y (towary niebezpieczne), lub tak jak w moim wypadku na pojazdy uprzywilejowane. O spożywce nawet nie pomyślałem, a sam jeździłem :lol:

Koszty zależnie od miasta, ale tak musisz liczyć zgrubnie:
2000zł - kat. C + 182zł - egzamin C
2000zł - kat. C+E + 192zł egzamin C+E
badania lekarskie podstawowe do kursów 50-200zł na kategorię
badania psychotechniczne 150-400zł
kurs KW pełnej ok. 4000-6000zł / KW przyspieszonej ok 2500-3000zł
Do tego wymiany prawa jazdy i takie tam. Sumarycznie ok. 10 tysięcy wychodzi.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 758
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez oskbelfer » środa 04 kwietnia 2012, 12:53

Radhezz napisał(a):Ok, więc tak - trochę się rozpisałem a w międzyczasie mk61 odpisał i w pewnych miejscach nam się wypowiedzi pokrywają, ale nie w pełni, dlatego i tak dodam :)

Od 19 stycznia 2013 roku aby zdobyć prawo jazdy kat. C i C+E trzeba będzie mieć skończone 21 lat (podobno). Póki co obowiązują stare przepisy, czyli 18 lat bez żadnego stażu.



Oczywiście jesli ustawa nie zostanie przesunięta o kolejny np. rok, a już takie przebąkiwania słyszałem
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Radhezz » środa 04 kwietnia 2012, 17:08

oskbelfer napisał(a):Oczywiście jesli ustawa nie zostanie przesunięta o kolejny np. rok, a już takie przebąkiwania słyszałem
Jeśli by tak miało być, to myślę że wiele osób by z tego powodu nie płakało, wręcz przeciwnie.

Wystarczy wspomnieć zmiany odnośnie wymagań dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych, które to stanowią duży problem w formacjach mundurowych, jak i pogotowiu ratunkowym czy jednostkach ochotniczych straży pożarnych. Jednym słowem kolejny pomysł na wyciąganie pieniędzy od ludzi / budżetu państwa do sektora prywatnego. Rozbój w biały dzień i w majestacie prawa - i to już kolejny po wprowadzeniu Kwalifikacji Wstępnej, która również była skokiem na kasę. Ale hej - ktoś te ustawy napisał, ktoś to przegłosował - i niech nikt mi nie mówi że nie ma złodziejstwa / lobbingu w polityce :x
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 758
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Borys68 » środa 04 kwietnia 2012, 17:53

Zarówno KW jak i większość zapisów w Ustawie o Kierujących to wdrożenie dyrektyw uniknych. Kilka razy złapałem naszych wypierdziałych wybrańców narodu na kłamstwie pt. "UE tego wymaga" i mam zwyczaj takie zapewnienia sprawdzać ...
Borys
Ostatnio zmieniony piątek 06 kwietnia 2012, 03:41 przez Borys68, łącznie zmieniany 1 raz
PJ ("1.06"; "78") odebrane 4.V.2009
Borys68
 
Posty: 1057
Dołączył(a): czwartek 23 kwietnia 2009, 06:22
Lokalizacja: Warszawa-Bielany, Rzeczpospolita Polska

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Radhezz » czwartek 05 kwietnia 2012, 21:03

Co do KW to zdaję sobie z tego sprawę - w Anglii zwie się to bodajże CPC. Tyle tylko że sprawa mocno śmierdzi pod względem zarówno ilości godzin, jak i tematów do zapoznania się. Jeszcze nie przeglądałem bazy pytań KW, bo i jeszcze będę to musiał zrobić, tyle że w innym czasie, ale podejrzewam z tych które zasłyszałem, że ten cały kurs do bujda na resorach.

Przykładowe pytanie z KW: czy przewoźnik może zawiesić działalność? A co to za przeproszeniem obchodzi kierowcę? Z tego wyłania nam się nieciekawy obraz rzeczywistości, w którym zakres godzin do "odwalenia" jest tak duży, że każą uczyć się głupot, byleby zapchać "czas antenowy" i rozbudować bazę pytań.
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 758
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Kylo » piątek 06 kwietnia 2012, 22:39

Dołączę się do pytania.
Egzamin na CE mam za miesiąc.
Do pełni szczęścia brakować mi będzie szkolenia okresowego.
Jak to zrobić najlepiej aby przy odbiorze prawka mieć już wbite wszystko??
Kat. A,B,C,CE - jest.
Kat. D - będzie :D
Kylo
 
Posty: 53
Dołączył(a): wtorek 11 października 2011, 18:50
Lokalizacja: Radom

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Radhezz » piątek 06 kwietnia 2012, 22:52

Kylo napisał(a):Dołączę się do pytania.
Egzamin na CE mam za miesiąc.
Do pełni szczęścia brakować mi będzie szkolenia okresowego.
Jak to zrobić najlepiej aby przy odbiorze prawka mieć już wbite wszystko??

Wiesz, powiem szczerze że nie kumam tu czegoś - w podpisie masz że robisz KW i C+E, a tutaj w pytaniu wyskakujesz ze szkoleniem okresowym... Mógłbym się produkować na różne ewentualności, ale zamiast tego poczekam na odpowiedź na pytanie >>
Ale że osochozi?
- To masz KW, czy nie masz?
- Jeśli tak, to czy masz je wbite w prawko?
- Jeśli nie masz KW, to który egzamin będzie prędzej - KW, czy C+E?

Bo to się da, pytanie tylko z której strony czego chcesz...
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 758
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Kylo » piątek 06 kwietnia 2012, 23:28

Nie muszę robić KW ani KWP ponieważ prawko na C zrobiłem przed 2009r a w podpisie tak mam bo połowa nie skumałaby o co chodzi :)
Muszę tylko szkolenie okresowe odbyć.

Teraz już znasz mój ból więc proszę o info.
Kat. A,B,C,CE - jest.
Kat. D - będzie :D
Kylo
 
Posty: 53
Dołączył(a): wtorek 11 października 2011, 18:50
Lokalizacja: Radom

Re: uprawnienia i prawko na tiry...

Postprzez Radhezz » piątek 06 kwietnia 2012, 23:53

Kylo napisał(a):Nie muszę robić KW ani KWP ponieważ prawko na C zrobiłem przed 2009r a w podpisie tak mam bo połowa nie skumałaby o co chodzi :)
I myślisz że jak ktoś jest spoza branży to szybciej ogarnie co to KW niż kurs na przewóz rzeczy? :mrgreen:

Kylo napisał(a):Muszę tylko szkolenie okresowe odbyć.
Więc tak - zależy na czym bardziej Ci zależy - na C+E, czy na szkoleniu okresowym... Generalnie tym co zrobisz pierwsze.

Jeśli najpierw zrobisz szkolenie okresowe, to wtedy nic nadzwyczajnego nie robisz - po prostu po zdanym egzaminie C+E idziesz do WK z papierami ze szkolenia i badaniami, a nowe prawko masz już z wbitym kodem 95 w kratkach przy C i C+E.

Jeśli pierwsze zrobisz C+E, co wydaje się bardziej prawdopodobne gdyż zapewne pracujesz i potrzebujesz uprawnień bez przerw, to również idziesz po zdanym egzaminie do WK i wypisujesz pismo o wstrzymanie dokumentów - jeśli jest to WK z tych które nie czekają na wpłatę za dokument, a takich jest coraz mniej. W przeciwnym wypadku nic nie musisz robić, aż do czasu zrobienia szkolenia okresowego - jak już będziesz mieć papiery idziesz z nimi do WK, opłacasz prawko i odbierasz już C/C+E z kodem 95.

Chyba o to Ci chodziło :)
[A][B][BE][C][CE][D][DE]
Pojazdy uprzywilejowane ABCD
Jeśli nie przeklinasz w trakcie prowadzenia samochodu, to znaczy, że prawdopodobnie należysz do tej grupy kierowców, na których my wszyscy przeklinamy.
Avatar użytkownika
Radhezz
 
Posty: 758
Dołączył(a): poniedziałek 05 marca 2012, 15:30
Lokalizacja: Opole


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości