Jak uratować 1200 osób?

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez ella » poniedziałek 22 listopada 2004, 22:56

Poza tym wzywając pomoc trzeba wiedzieć co przekazać. Może na początek zacząć od nauki prawidłowego wzywania pomocy?

Nie mam nic przeciwko, żebyś napisał jak to powinno prawidłowo wygladać. Pewnie większości osób taka informacja by się przydała :wink:
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez autopol-serwis » wtorek 23 listopada 2004, 11:58

ella napisał(a): Nie mam nic przeciwko, żebyś napisał jak to powinno prawidłowo wygladać. Pewnie większości osób taka informacja by się przydała :wink:

To jest fragment artykułu, który napisałem do jednego z pism motoryzacyjnych:

Możliwie jak najszybciej wzywamy pomoc. Pamiętajmy, że jest bardzo ważny element naszego działania. Musimy w jak najkrótszym czasie przekazać maximum informacji o zdarzeniu! Z reguły mamy pod ręką telefon komórkowy, więc korzystamy z numeru 112 lub w miejscach gdzie jeszcze nie działa zintegrowany system powiadamiania 999, dostępny również z telefonu stacjonarnego. Dyspozytor POGOTOWIA RATUNKOWEGO, STRAŻY POŻARNEJ czy POLICJI musi się dowiedzieć co się stało.
1. Jakie zdarzenia miało miejsce: pożar, potrącenie człowieka, zderzenie samochodów?
2. Gdzie to wydarzenie miało miejsce? (ulica, nr domu, miejscowość /nazwy ulic mogą się powtarzać/ lub, jeśli zdarzenie miało miejsce poza terenem zabudowanym to podać odległość od najbliższej miejscowości, ewentualnie charakterystyczne elementy otoczenia (skrzyżowanie dróg itp.)
3. określić ilość poszkodowanych osób i rodzaj obrażeń, czy można z nimi nawiązać kontakt i czy są wśród nich dzieci,
4. Jeśli jesteśmy w stanie to określić powinniśmy podać czas, jaki upłynął od zdarzenia
5. Powinniśmy dla uwiarygodnienia informacji o zdarzeniu podać swoje dane, imię i nazwisko, numer telefonu.

Przekazując informację nie należy krzyczeć ani poganiać. Na ewentualne pytania dyspozytora należy odpowiadać krótko i precyzyjnie. Pamiętajmy, że rozmowę kończy dyspozytor. Może on po przyjęciu zgłoszenia zdarzenia w międzyczasie wysłać ekipę, ale może zadawać dalsze pytania, aby przekazać zespołowi przez radio dodatkowe informacje o zdarzeniu, dlatego sami nie przerywamy rozmowy. Nie możemy ulegać emocjom albo wręcz panice i powinniśmy uważnie słuchać osoby, która przyjmuje zgłoszenie.

:wink: myślę że jeśli zastosujemy sie do tych wskazówek to możemy faktycznie pomóc
Avatar użytkownika
autopol-serwis
 
Posty: 324
Dołączył(a): czwartek 14 sierpnia 2003, 08:42
Lokalizacja: Kielpino k/Kartuz

Poprzednia strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości