Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez cman » środa 25 stycznia 2012, 13:23

common napisał(a):(...) "Na jedynce się rusza, ale po osiągnięciu odpowiedniej prędkości zmienia na 2".

A jaka jest ta "odpowiednia" prędkość? Może to być na przykład 40 km/h?


common napisał(a):(...) uogólnienie ma służyć kursantom jako ułatwienie do zrozumienie kiedy korzysta się z "jedynki"

Zatem, biorąc pod uwagę powyższe wyjaśnienia, jeżeli zwolni się z jakichś powodów z większej prędkości do na przykład 15 km/h, a następnie chce się zacząć przyspieszać, to nie należy użyć jedynki?


common napisał(a):(...) na jedynce dosłownie i w przenośni nie jeżdżę, jeżeli już to np. z garażu pod działkę podjadę, ale mam 100 metrów, więc...

...więc jak na dosłownie i w przenośni niejeżdżącego na jedynce, to jednak trochę długi dystans...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez lith » środa 25 stycznia 2012, 14:23

Jak patrzeć na to tak jak common to w sumie 2ka też się nie nada do jazdy :< (oprócz tego gdzie się nada- tak jak i jedynka).
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez common » środa 25 stycznia 2012, 17:52

lith napisał(a):Jak patrzeć na to tak jak common to w sumie 2ka też się nie nada do jazdy :< (oprócz tego gdzie się nada- tak jak i jedynka).


No dokładnie. Przecież to nie żaden spór filozoficzny. Chodzi o jedno zdanie i indywidualny styl jazdy jednej osoby. Dla mnie "nie jeździć na jedynce" nawet jeżeli błędne i niezrozumiałe dla innych, może mieć sens... rozmawiamy już o rozumieniu zdania, pragmatyka języka się wkrada:P
common
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek 10 listopada 2011, 12:38

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez cman » środa 25 stycznia 2012, 17:55

Nie wiem czy zauważyłeś, ale zadałem dwa pytania: viewtopic.php?p=279923#p279923
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez lith » środa 25 stycznia 2012, 23:01

To ja nie rozumiem po co taka dyskusja o jedynce skoro korzysta się z niej jak z każdego innego biegu. Usłyszałeś jakieś przeterminowane rady w stylu 'na 1 się nie jeździ', dowiedziałeś się, ze w dzisiejszych samochodach to g. prawda, bo jedynki są od dawna synchronizowane i można jeździć jak na każdym innym i ja nie wiem po co jeszcze jakieś dziwne teksty o indywidualnym stylu itd... żadne filozofie, żadne style jazdy tylko po prostu mówiąc o nie jeżdżeniu na jedynce nie miałeś racji i tyle, a zamiast po prostu stwierdzić, że 'aha, ok nie wiedziałem' to jakieś dziwne dyskusje się zaczynają... pragmatyka języka... spoko..
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez common » czwartek 26 stycznia 2012, 18:03

lith napisał(a):To ja nie rozumiem po co taka dyskusja o jedynce skoro korzysta się z niej jak z każdego innego biegu. Usłyszałeś jakieś przeterminowane rady w stylu 'na 1 się nie jeździ', dowiedziałeś się, ze w dzisiejszych samochodach to g. prawda, bo jedynki są od dawna synchronizowane i można jeździć jak na każdym innym i ja nie wiem po co jeszcze jakieś dziwne teksty o indywidualnym stylu itd... żadne filozofie, żadne style jazdy tylko po prostu mówiąc o nie jeżdżeniu na jedynce nie miałeś racji i tyle, a zamiast po prostu stwierdzić, że 'aha, ok nie wiedziałem' to jakieś dziwne dyskusje się zaczynają... pragmatyka języka... spoko..


Nie no spoko :lol: przyznaje nie miałem racji. Może rzeczywiście to zdanie nie ma już sensu, mnie tak uczyli więc powtarzałem. Tyle w temacie.
common
 
Posty: 43
Dołączył(a): czwartek 10 listopada 2011, 12:38

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez Maniek5k » czwartek 26 stycznia 2012, 23:42

cman napisał(a):Zatem, biorąc pod uwagę powyższe wyjaśnienia, jeżeli zwolni się z jakichś powodów z większej prędkości do na przykład 15 km/h, a następnie chce się zacząć przyspieszać, to nie należy użyć jedynki?

no ja w takiej sytuacji wole przyspieszac z dwójki osobiscie. Moment i stopniowo osiągana moc pozwala się jako tako rozpędzić od tych 15-20km/h (przy czym nie powiem jakby sie to mialo w czyms co ma 50koni i poltorej tony masy), na jedynkę szkoda dla mnie zachodu zeby do tych 50 sie rozpedzic i zmieniac na 2 :P Az tak szybko nie musze przyspieszać, zeby te 2-3 sec roznicy w przyspieszeniu do 50 byly znaczaco wazne.
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez cman » piątek 27 stycznia 2012, 14:59

Maniek5k napisał(a):no ja w takiej sytuacji wole przyspieszac z dwójki osobiscie. Moment i stopniowo osiągana moc pozwala się jako tako rozpędzić od tych 15-20km/h (przy czym nie powiem jakby sie to mialo w czyms co ma 50koni i poltorej tony masy) (...)

A u mnie wolne obroty na dwójce oznaczają jazdę z prędkością przekraczającą 15 km/h, a więc przy prędkości 15 km/h obroty silnika są już nawet poniżej jego minimalnych obrotów niezbędnych do prawidłowej pracy, czyli wolnych obrotów. Więc w początkowej fazie rozpędzania od takiej prędkości, na takim biegu, przyspieszenie jest po prostu żadne o obciążeniu silnika nie wspominając.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez Maniek5k » niedziela 29 stycznia 2012, 00:31

cman napisał(a):A u mnie wolne obroty na dwójce oznaczają jazdę z prędkością przekraczającą 15 km/h, a więc przy prędkości 15 km/h obroty silnika są już nawet poniżej jego minimalnych obrotów niezbędnych do prawidłowej pracy, czyli wolnych obrotów. Więc w początkowej fazie rozpędzania od takiej prędkości, na takim biegu, przyspieszenie jest po prostu żadne o obciążeniu silnika nie wspominając.

no wszystko nalezy dostosowac pod dany pojazd, bo rozne mamy skrzynie i silniki ;)
ja w lanosie pamiętam, ze wolne obroty 2 biegu to było cos z 8-10km/h, co prawda 1.4 slabo sie z tego zbierał (bo ciagnal jako tako od 4k rpm) ale juz 16zaworowy 1.6 dawał radę.
Tak z ciekawosci cman czym jezdzisz? Bo z reguly wolne obroty 2 biegu w tych autkach co mialem kontakt nie przekraczały znacząco 10-12km/h :P
Maniek5k
 
Posty: 277
Dołączył(a): niedziela 22 maja 2011, 15:58

Re: Wduszanie sprzegla i jazda na 1

Postprzez cman » niedziela 29 stycznia 2012, 00:36

To które miałem na myśli to Audi A3 1.8T.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości