Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez kg1956 » poniedziałek 02 stycznia 2012, 15:04
przez maryann » poniedziałek 02 stycznia 2012, 15:14
przez kopan » poniedziałek 02 stycznia 2012, 16:37
kg1956 napisał(a):Tak się zastanawiam, jak się zachować na rondzie, na którym są wyznaczone pasy prowadzące do wyjazdów, a na które to rondo spadnie śnieg i przykryje znaki poziome. Czy wtedy uznajemy, że są pasy niewyznaczone? Jeśli tak, to jak prowadzą?
przez szerszon » poniedziałek 02 stycznia 2012, 22:55
A po co miałby zmieniać na prawy w celu dalszego objezdżania ronda ? Równie głupie jak wjazd prawym...kg1956 napisał(a):Nawet jeśli zgodzić się z kopan, że pojazd 2 wjechał nieprawidłowym pasem na rondo, to absolutnie nie ma to znaczenia w miejscu kolizji. Jeśli pojazd 2 wjechałby na rondo lewym pasem a następnie pas ten zmienił na prawy sytuacja w miejscu kolizji byłaby identyczna.
przez lith » poniedziałek 02 stycznia 2012, 23:42
przez szymon1977 » wtorek 03 stycznia 2012, 10:46
Oddział 4
Art. 22.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
przez polex » wtorek 03 stycznia 2012, 12:30
szymon1977 napisał(a):2. Na rondzie mamy dwa niewyznaczone pasy ruchu prowadzące wokół wyspy centralnej.
(...)
6. Pojazd numer jeden (czerwony) zjeżdżając z ronda z wewnętrznego pasa przejeżdżał przez pas zewnętrzny, ewidentnie zmieniał więc zajmowany pas ruchu.
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
przez lith » wtorek 03 stycznia 2012, 13:03
Mając na uwadze długość drogi, jaką pokonały oba pojazdy do momentu kolizji, pierwsza na jezdni ronda musiała być kobieta w samochodzie numer 1, zatem kierowca 2 nie ustąpił jej pierwszeństwa
Albo równie dobrze nie musiał. Tak by było zakładając, że 2 wjechał dopiero jak 1 go dopiero jak 1 go minął, a to znikąd nie wynika, to sobie ekspert dopisał sam. Nienawidzę stawiania jakiś niepewnych założeń z kosmosu, a potem wyciąganie na tej podstawie wniosków i używania ich jako argumentów.Przypuszczam też, że jeśli kolizja zdarzyła się w tym miejscu ronda, to kierowca numer dwa musiał w pewnym momencie wyprzedzać panią z prawej strony.
Tylko pod warunkiem, że wszystkie warunki założone przez eksperta byłyby spełnione. Jasnowidz?Jeśli jechałby zgodnie z przepisami, nie doszłoby do kolizji.
Zachowanie kierującej pojazdem 1 było jak najbardziej właściwe. Kobieta miała prawo przypuszczać, zgodnie z artykułem 4, że kierowca 2 zna przepisy ruchu drogowego i będzie ich przestrzegał
Tylko, że kierowca w momencie kolizji po prostu jechał po rondzie. Nie skręcał w lewo, ani nie zawracał. Znowu wracamy do założenia, że jeden manewr robimy na jednym skrzyżowaniu i trwa on podczas całego przejazdu przez skrzyżowanie. Ale żaden przepis tego nie określa, więc to tylko radosne założenie. Z resztą potem sam ekspert nie trzyma się tego założenia pisząc o jeździe po rondzie jak o normalnej jeździe, a nie ciągłej zmianie kierunku jazdy.Wjeżdżając na rondo dwupasmowe, należy zająć właściwy pas ruchu, zgodny z kierunkiem jazdy. Skręcając w lewo lub zawracając na rondzie trzeba zająć lewy pas ruchu.
pan Robert poruszał się w kierunku 'dookoła wyspy' czyli tak jak jego pas prowadził. Nazwanie tego na tym rondzie 'w lewo' to dla mnie jakaś abstrakcja.Pan Robert jechał prawym pasem, popełnił więc wykroczenie, bo poruszał się po pasie niezgodnym z kierunkiem jazdy
przez szymon1977 » wtorek 03 stycznia 2012, 13:57
Brzmi to... zgodnie z Ustawą:polex napisał(a):Otóż posługujesz się pojęciem "niewyznaczonych pasów ruchu" podobnie jak wcześniej cytowany przeze mnie jeden z "ekspertów". Chyba przyznasz, że brzmi to dość osobliwie?
Na tym rondzie mieszczą się dwa rzędy pojazdów.Kodeks napisał(a):Art. 2.
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;
Powiem więcej : Pan Robert jechał zgodnie z przebiegiem drogi, jezdni pasów ruchu oraz nakazanym przez znak C-12 kierunkiem ruchu. Taka sytuacja sama w sobie nie zobowiązuje go nawet do zachowania szczególnej ostrożności, a co dopiero do przepuszczania pojazdu, zamierzającego zająć pas ruchu, którym jechał.lith napisał(a):Pan Robert poruszał się w kierunku 'dookoła wyspy' czyli tak jak jego pas prowadził. Nazwanie tego na tym rondzie 'w lewo' to dla mnie jakaś abstrakcja.
przez kg1956 » wtorek 03 stycznia 2012, 15:02
przez maryann » wtorek 03 stycznia 2012, 15:28
przez kg1956 » wtorek 03 stycznia 2012, 15:42
przez polex » wtorek 03 stycznia 2012, 16:23
szymon1977 napisał(a):Na tym rondzie mieszczą się dwa rzędy pojazdów.
szymon1977 napisał(a):Polex : cieszy, że interesujesz się Przepisami. Przeczytaj choć raz Kodeks Ruchu Drogowego. Nie musisz go znać na pamięć. Wystarczy, że będziesz wiedział gdzie szukać.
przez maryann » wtorek 03 stycznia 2012, 16:53
Czy masz wątpliwości, że na początku tego wątku przedstawiono sytuację, w której miedzy wewnętrznym a zewnętrznym krawężnikiem jezdni wokół wyspy zmieściły się dwa pojazdy wielośladowe? Ile więc mamy pasów ruchu- pytam nie po raz pierwszy?polex napisał(a):szymon1977 napisał(a):Na tym rondzie mieszczą się dwa rzędy pojazdów.
Stwierdzenie tak kategoryczne, że z pewnością oparte o pomiary tego ronda, których sam dokonałeś. Czy byłbyś łaskaw w związku z tym podać również jakie pojazdy poddałeś pomiarom?
przez lith » wtorek 03 stycznia 2012, 17:46
8.4. Skrzyżowanie z ruchem wokół wyspy
Oznakowanie poziome wlotów na skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy, zależy od przyjętych zasad organizacji ruchu i powinno być zgodne z zasadami określonymi w punkcie 7.6.
Jeżeli na wlotach zostały zastosowane znaki pionowe C-12 „ruch okrężny” łącznie ze znakami A-7 „ustąp pierwszeństwa”, wówczas pojazdy na wlotach są podporządkowane w stosunku do pojazdów znajdujących się w ruchu okrężnym i każdy z wlotów znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 7.6.2.2.
Przykład oznakowania poziomego na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym o dwóch pasach ruchu o średniej średnicy do 65 m pokazano na rysunku 8.4.1. Na przedstawionym skrzyżowaniu z ruchem wokół wyspy o dwóch pasach ruchu nie wyznacza się pasów ruchu.