Otóż mam kilka pytań odnośnie redukcji biegów i nie tylko, proszę o pomoc.
1. Jeżeli za 300 m jest skrzyżowanie i jest czerwone światło a jadę na 4 biegu z prędkością 80 km/h i wiem że będę się musiał zatrzymać to co mam zrobić?
a) Zmienić szybko na bieg 1
b) redukować z 4 na 3,2,1 o ile nie będzie za późno..
c) hamować a na końcu przycisnąć sprzęgło i "luz"
d) hamować na końcu przycisnąć sprzęgło zmienić na 1 bieg i czekać aż będę w stanie pojechać?
2. Jeżeli za 100 metrów mam skręcić w prawo bez zatrzymania a jadę na 3 biegu z prędkością 50 km/h to:
a) po prostu redukuję szybko biegi i wjeżdżam na 1
b) hamuję potem przyciskam sprzęgło i wrzucam bieg 1
c) zmieniam bieg z 3 na 2, hamuję i wjeżdżam powoli
3. jeżeli zbliżam się do skrzyżowania i trzeba się zatrzymać to (jadę na 2 biegu) to:
a) zmieniam bieg z 2 na 1 i potem hamuję po czym naciskam sprzęgło i trzymam i gdy mogę już jechać to puszczam sprzęgło i hamulec i dodaję gazu?
4. Kiedy występuję szarpnięcie i jak go uniknąć?
Dzięki za przeczytanie, być może dla was to banał ale dla mnie nie, i bardzo przyda mi się wasza pomoc, dziękuję z góry