czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » czwartek 08 grudnia 2011, 09:54

szymon1977 napisał(a):(...) Trzeba sobie jednak zdawac sprawe z odpowiedzialnosci jaka bierzemy na siebie swiadomie niestosujac sie do przepisow ruchu drogowego.


Podaj proszę te przepisy. Szczególnie te o zakazie używania kierunkowskazów, przy zjeżdżaniu z drogi z pierwszeństwem przejazdu.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez szerszon » czwartek 08 grudnia 2011, 19:50

kg1956 napisał(a):
Podaj proszę te przepisy. Szczególnie te o zakazie używania kierunkowskazów, przy zjeżdżaniu z drogi z pierwszeństwem przejazdu.

Czyli chcesz sygnalizowac zjazd z drogi z pierwszeństwem na wprost przy D-1 i T-6
Przecież w Art 22.5 masz napisane co sygnalizujesz. Nic tam nie pisza o zjezdzie z drogi z pierwszeństwm.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » piątek 09 grudnia 2011, 00:10

No właśnie. Nic tam nie jest napisane, że nie wolno.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez szerszon » piątek 09 grudnia 2011, 17:07

Ale wyjaśnij-co chcesz sygnalizować i czym ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » sobota 10 grudnia 2011, 00:25

Sygnalizuję prawym kierunkowskazem, że zjeżdżam z drogi z pierwszeństwem (pierwszeństwo łamane) w drogę podporządkowaną na wprost. PoRD nakłada obowiązek sygnalizowania w dwóch przypadkach:

5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

Nie zabrania natomiast używania kierunkowskazów przy innych okazjach.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez lechB » sobota 10 grudnia 2011, 09:48

Witam
kg1956 napisał(a):Sygnalizuję prawym kierunkowskazem, że zjeżdżam z drogi z pierwszeństwem (pierwszeństwo łamane) w drogę podporządkowaną na wprost

Mamy problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego.
Co nie jest zabronione jest dozwolone;
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez scorpio44 » sobota 10 grudnia 2011, 15:57

lechB napisał(a):Czy sygnalizować kierunkowskazem na tym skrzyżowaniu jadąc prosto-NIE

lechB napisał(a):Co nie jest zabronione jest dozwolone

To się zdecyduj, bo Twoje ostatnie zdanie sugeruje, że jednak jesteś po stronie kg1956, że można w takiej sytuacji sygnalizować.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez szerszon » sobota 10 grudnia 2011, 20:13

kg1956 napisał(a):Sygnalizuję prawym kierunkowskazem, że zjeżdżam z drogi z pierwszeństwem (pierwszeństwo łamane) w drogę podporządkowaną na wprost. PoRD nakłada obowiązek sygnalizowania w dwóch przypadkach:

Z "łamanego" z drogi z pierwszeństwem zjezdżasz na wprost z kierunkiem.
To jak zasygnalizujesz zjazd z takiego skrzyzowania w prawo lub w lewo ?
Skoro na wprost np prawy kierunek to jak sygnalizujesz w takim przypadku skret w prawo ?
Czy wystawiasz rękę, trąbisz, włączasz wszystko co masz, naciskasz 3 razy stop ?
No proszę Cię, takie rzeczy to na pączątku kursu mozna nie wiedziec....

A póżniej stoi sie na takim skrzyzowaniu bo pacjent skręca bez kierunku i cholera wie gdzie pojedzie...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » niedziela 11 grudnia 2011, 09:44

Na omawianym skrzyżowaniu nie ma skrętu w prawo. Jest skręt w lewo, który sygnalizujemy lewym kierunkowskazem i jazda prosto, którą możemy sygnalizować prawym kierunkowskazem. Używanie kierunkowskazu jest moim zdaniem w tym przypadku bardziej czytelne niż nieużywanie.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kopan » niedziela 11 grudnia 2011, 11:34

A skąd mam wiedzieć że akurat z prawym chcesz jechać prosto.
Przecież przy jeździe prosto chęć zatrzymania na poboczu czy przy krawędzi jezdni można sygnalizować prawym kierunkiem.

To jedziesz prosto czy chcesz się zatrzymać na skrzyżowaniu.
Jak dla mnie to chcesz sobie postój urządzić na skrzyżowaniu.

Po za tym takim sygnalizowaniem dostarczasz argument niedouczonemu kierowcy jadącemu w lewo drogą z pierwszeństwem bez kierunkowskazu lewego.
Panie patrz pan na tych prawidłowo jadących - przecież zjazd się sygnalizuje a jazdę drogą z pierwszeństwem się nie sygnalizuje.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez bac » niedziela 11 grudnia 2011, 13:19

kg1956 napisał(a):]Jest skręt w lewo, który sygnalizujemy lewym kierunkowskazem i jazda prosto, którą możemy sygnalizować prawym kierunkowskazem

Można by ją też sygnalizować awaryjnymi - dwa kierunkowskazy naraz bardziej przystają do jazdy prosto i też nie są zabronione.

kopan napisał(a):Po za tym takim sygnalizowaniem dostarczasz argument niedouczonemu kierowcy jadącemu w lewo drogą z pierwszeństwem bez kierunkowskazu lewego.

I to jest prawdziwy problem takiego błędnego sygnalizowania - stopniowe wypaczanie dobrych i prostych zasad.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » poniedziałek 12 grudnia 2011, 00:47

bac napisał(a):(...)Można by ją też sygnalizować awaryjnymi - dwa kierunkowskazy naraz bardziej przystają do jazdy prosto i też nie są zabronione.(...)

Światła awaryjne służą do innych celów.

Wracając do tematu odnoszę wrażenie, że problem jest bardzo podobny do poruszonego przez cman, a dotyczącego ograniczeń prędkości. Jeśliby wszyscy kierowcy jeździli zawsze z prędkością bezpieczną, to faktycznie ograniczenia byłyby niepotrzebne. Dopóki jednak część kierowców tego nie potrafi - ograniczenia wydają się sensowne.
Analogicznie proste i sensowne wydaje się sygnalizowanie w prawo prawym, w lewo lewym, a prosto żadnym. W szarej rzeczywistości jednak jest jak jest - niektórzy w ogóle nie używają kierunkowskazów. Dodatkowo-tak jak w życiu nie wszystko jest czarne albo białe. Są jeszcze szarości. Droga z łamanym pierwszeństwem nie musi mieć 90*. Może mieć 160*, a wtedy powiemy, że nie sygnalizujemy lewym.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez szerszon » poniedziałek 12 grudnia 2011, 23:48

kg1956 napisał(a): Może mieć 160*, a wtedy powiemy, że nie sygnalizujemy lewym.
Jest jeszcze coś takiego jak A-6...
A w którą to strone te 160* ....?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez kg1956 » wtorek 13 grudnia 2011, 20:19

kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: czy w takie sytuacji syganlizować manewr czy nie ?

Postprzez szerszon » wtorek 13 grudnia 2011, 23:49

A czy w pokazanych przykładach zasadne jest umieszczanie D-1 i T-6 ?
Albo A-6 albo samo D-1 bez tabliczki-problem z głowy...
A tak powinieneś sygnalizować w lewo
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 314 gości