Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez lith » wtorek 08 listopada 2011, 21:21
przez kg1956 » środa 09 listopada 2011, 08:30
przez lith » środa 09 listopada 2011, 09:14
przez kg1956 » środa 09 listopada 2011, 09:26
przez maryann » środa 09 listopada 2011, 10:18
W sytuacji gdy skręcamy z drogi o np. dwóch pasach w drogę z np. trzema /lub więcej/ pasami organizator ruchu powinien namalować linie prowadzące. Jeśli ich nie ma jest to błąd organizacji. Nie ma przepisów regulujących bezpośrednio tę kwestię ale prostym i czytelnym rozwiązaniem są tu linie prowadzące.
Niestety, jak wszyscy wiedzą czasem linii prowadzących brak.
Wtedy jedziemy na tzw. zdrowy rozsądek lub jak kto woli w trybie awaryjnym.
My zalecamy wtedy następujący sposób przejazdu / wariant - skręt w lewo z dwóch na trzy pasy/:
pojazd z prawego pasa do skrętu - zajmuje po skręcie prawy skrajny pas
pojazd z lewego pasa do skrętu - zajmuje po skręcie lewy skrajny pas
Może się zdarzyć, że po skręcie - skrajny lewy pas jest pasem do kolejnego skrętu w lewo a środkowy do jazdy prosto.
Dlatego ważne jest aby skręcający z prawego pasa pojechał na skrajny prawy pas, dając możliwość skrętu z lewego pasa do skrętu - na pas skrajny lewy lub środkowy. Taki sposób przejazdu przedstawiliśmy na rondzie Grunwaldzkim /jadąc od "Jubilata" - w lewo w Dietla/ na którym niestety w tym miejscu liniii prowadzącej brak.
Mamy obiecane w ZIKiT /z którym się coraz lepiej współpracuje/, że linia prowadząca się tam pojawi.
Generalnie zalecamy zajmowanie skrajnych pasów po skręcie w takiej sytuacji bo tak jest najbezpieczniej.
Próba zajęcia środkowego pasa jest tu zawsze obarczona ryzykiem stłuczki i można go zająć zgodnie z przysłowiem "oczy dookoła głowy i ręka na klaksonie".
Poświęcimy temu tematowi któryś z najbliższych programów.
red. JB
przez Drezyna » środa 09 listopada 2011, 10:32
lechB napisał(a):Witam
Odnośnie skrętu w lewo z dwóch pasów.
Jeżeli skręt w lewo można wykonać z dwóch pasów, to wtedy kierowca jadący lewym pasem kończy manewr na lewym pasie, a kierowca jadący obok na prawym pasie.
Środkowy pas powinien pozostać wolny. Jeżeli jednak obaj kierowcy chcą wjechać na środkowy pas, to pierwszeństwo ma ten z prawej strony.
Jeśli będziemy na skrzyżowaniach tak jeździć unikniemy kolizji.
Dlaczego środkowy pas powinien pozostać wolny, ułatwi skręt pojazdom ciężarowym które są długie i szerokie.
Pasy ruchu zmieniamy przed i za skrzyżowaniem.
kg1956 napisał(a):Twierdzisz, że jak pasy są wyznaczone to jest inaczej. A jak spadnie śnieg to już nie?
przez kg1956 » środa 09 listopada 2011, 10:57
Drezyna napisał(a):(...)Staraj się nie zadawać coraz dziwniejszych pytań, tylko jak sądzisz, że jest inaczej, to napisz jak i dlaczego(...)
przez Drezyna » środa 09 listopada 2011, 11:20
przez kg1956 » środa 09 listopada 2011, 11:34
Drezyna napisał(a):Przecież już pisaliśmy kilka razy. Jeśli obaj zmieniają pasy, tak jak na rysunku, bo niewątpilwie ich pasy się kończą, (...)
przez Drezyna » środa 09 listopada 2011, 11:56
przez maryann » środa 09 listopada 2011, 12:23
przez lechB » środa 09 listopada 2011, 12:31
przez Drezyna » środa 09 listopada 2011, 13:09
lechB napisał(a):Witam
Panie Drezyna mam Pan małe doświadczenie ...
przez mk61 » środa 09 listopada 2011, 14:23
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez maryann » środa 09 listopada 2011, 14:42