Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 27 września 2011, 22:11

cman napisał(a):
GreenEvil napisał(a):Od jakiegos czasu, drogi Watsonie, piszemy o sytuacjach krytycznych.

Ano piszecie od jakiegoś czasu... mniej więcej od tego czasu, w którym zauważyliście, że Wasze: "zakręty na sprzęgle - niet!" normalnie nie działa, a jedynie ma szanse zadziałać w skrajnych przypadkach,


.. ale oczywiscie masz na to dowody? :twisted: Pragne zauwazyc, ze ja zwrocilam uwage na to, ze nie redukuje sie na 1 bieg w zakrecie i nie jezdzi sie na sprzegle w zakrecie wlasnie w kontekscie sytuacji krytycznych i automatyzacji odruchow.
I moge podkreslic po raz 150 - NIE bierze sie zakretow na sprzegle, a pomysl redukcji do "1" w trakcie skrecania, to juz wogole jakis kosmos... z uporem maniaka bede twierdzic, ze do zakretu nalezy sie przygotowac przed zakretem - i na dobra sprawe, niezaleznie od tego jak bys sie zapieral, ze "czarne jest czarne a biale jest biale" to wymyslili i zweryfikowali to madrzejsi ode mnie i od Ciebie. Mi po przetestowaniu i przemysleniu, pozostaje ten fakt potwierdzic.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 22:13

cman napisał(a):Ale niewrzucony (przed zakretem bieg - szymon1977) nie może spowodować poślizgu tylko dlatego, że jest niewrzucony, tylko dlatego, że prędkość była zbyt duża - i ja tylko o tym piszę.

Wiem o czym piszesz, jak zwykle od d... strony. Sprostuje:

Poniewaz nie mozemy zalozyc, ze predkosc na zakrecie nie okaze sie zbyt duza i w efekcie nie wpadniemy w poslizg powinnismy zawsze jechac przez zakret "na biegu", bez wciskania sprzegla, bo to moze uratowac nam zycie.

Cman : Wyjasnisz dlaczego?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 27 września 2011, 22:26

Ale co dlaczego?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 22:33

Dlaczego jazda przez zakret "na biegu", bez wciskania sprzegla, moze uratowac nam zycie.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 27 września 2011, 22:37

Ale dlaczego ja mam to tłumaczyć, skoro to Ty napisałeś?!
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 22:47

Bo czytajac Twoje poprzednie wypowiedzi mozna odniesc wrazenie, ze jest inaczej. A ten drobny szczegol moze decydowac o czyims zyciu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez cman » wtorek 27 września 2011, 22:55

Czytając moje poprzednie wypowiedzi można odnieść takie wrażenie, jakie te wypowiedzi miały wywołać - lub - poprzekręcać je tak, żeby wyszło, że ja na niczym się nie znam i nie wiem o czym piszę. Większość wybrała tę drugą możliwość, bo wtedy znacznie łatwiej im utrzymać się przy ich poglądach, a i satysfakcja z pozornego "zwycięstwa" większa.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 27 września 2011, 23:03

@szymon1977:
Daj sobie spokoj, cman najwyrazniej ma klopot z ogarnieciem prostych ciagow przyczynowo-skutkowych i powiedzial Ci juz, ze w takiej sytuacji wypadniecie z zakretu nie bylo spowodowane jazda na wylaczonym sprzegle, tylko nie dostosowaniem predkosci do warunkow ruchu drogowego.
Tak samo mozliwy uslizg po zapieciu sprzegla w zakrecie nie ma nic wspolnego z tym, ze wczesniej sprzeglo bylo rozpiete...
On najwyrazniej ma szklana kule i reakcje w sytuacjach krytycznych go nie dotycza.
Przykre tylko, patrzac na to co pisze - ze tutaj jego odbiorca jest glownie czlowiek tuz po kursie, ktory faktycznie moze przyjac to za dobra monete...

Czytajac te "madrosci" godne kibordwarriora, przestaje sie dziwic, ze 3/4 kierowcow bezkolizyjny skret na skrzyzowaniu wykonuje tak:
- zapierniczam,
- zajezdam droge
- hamuje prawie do 0
- wlaczam kierunkowskaz
- OJEZU skrecam.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » wtorek 27 września 2011, 23:07

W swoich poprzednich wypowiedziach opisales sytuacje gdy bieg i sprzeglo nie ma zadnego znaczenia. Najwazniejsze, ze wnioski byly dobre, choc doszedles do nich nie do konca poprawna droga. Szkoda, ze pominales sytuacje, gdy bieg i sprzeglo moze decydowac o naszym zyciu. Obawiam sie, ze ktos, kto nie jest w temacie moze odniesc wrazenie, ze takich sytuacji nie ma.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » wtorek 27 września 2011, 23:11

cman napisał(a): Większość wybrała tę drugą możliwość, bo wtedy znacznie łatwiej im utrzymać się przy ich poglądach, a i satysfakcja z pozornego "zwycięstwa" większa.

Smutne masz chyba zycie, jesli sadzisz, ze tu mowa o jakimkolwiek zwyciestwie.
Odezwalam i odzywam sie tylko po to, zeby jakiemus zielonemu listkowi we lbie bzdury nie zostaly.
Ty tylko motasz i zaciemniasz watek, bawisz sie slowami, a ta zabawa, niestety, moze komus zrobic kuku.
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez Drezyna » środa 28 września 2011, 11:30

cman napisał(a):... bo wtedy znacznie łatwiej im utrzymać się przy ich poglądach, a i satysfakcja z pozornego "zwycięstwa" większa.


Kolego, w jednym z postów opisałeś, jak zjawisko wygląda od strony fizycznej i prosiłeś o merytoryczne uwagi. Odpisałem merytorycznie krytykując twoją wypowiedź bardzo konkretnie. Po prostu fizyka nie jest twoją mocną stroną, używasz języka pseudonaukowego i nie rozumiesz prostych pojęć fizycznych. Ustosunkuj się do tego zarzutu, a nie opowiadaj bajek j.w. Nie chodzi o satysfakcje, tylko o merytoryczną dyskusję.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lith » środa 28 września 2011, 15:16

Tyle, że na początku tematu kiedy zaczęła się dyskusja było, ze skręcanie na sprzęgle z założenia jest złe samo w sobie i niebezpieczne. jak skręcam na skrzyżowaniu na suchym asfalcie z prędkością kilkunastu-dwudziestu km/h to akurat utrata przyczepności to jedna z ostatnich rzeczy, które mi grożą (gdzieś między spadnięciem meteorytu, a inwazją kosmitów). majac prędkość przynajmniej 2-3, czy więcej razy mniejszą niż w danym miejscu grożąca jakimkolwiek poślizgiem chyba mogę sobie z pełna premedytacją na tym sprzęgle w ten zakręt wjechać.

Później dopiero zaczęły się jakieś wartości krytyczne i posty w stylu, żeby na wszelki wypadek wszystkie tak pokonywać to sobie wyrobimy odruch... jednak jak dla mnie 'odruch na pokonywanie wszystkich zakrętów' to trochę marna opcja.

Póki co doszliśmy gównie do tego, że to czy jedziemy na sprzęgle, czy na biegu ma raczej znaczenie już jak wpadamy w poślizg, a nie przyczynia się do niego. Czyli dopiero w skrajnych sytuacjach. I tu właśnie pojawia się różnica chyba w naszych poglądach. Bo ja uważam, że jeżeli w danej sytuacji, z zachowaniem odpowiedniego, szerokiego marginesu bezpieczeństwa mogę sobie na coś pozwolić na co w innych warunkach niekoniecznie bym mógł to nie będzie to błędem. A u Was jest coś na zasadzie, a jakby akurat była oblodzona nawierzchnia miałbyś łyse opony i jechał 2x szybciej to mógłbyś wpaść w poślizg.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez GreenEvil » środa 28 września 2011, 15:34

@lith:
skrzyzowan nie pokonuje sie tylko 10km/h po suchym, cieplym itp... no chyba, ze jezdzisz tak jak w przykladzie, ktory dalam powyzej a dodatkowo jak pada to jezdzisz zbiorkomem.
Rzeklabym, ze nawet wiekszosci lewoskretow nie pokonuje sie 10km/h po suchym, cieplym, rownej drodze itp ;)

edit: poslizgnales sie kiedys na rozlanym oleju? :P
GreenEvil
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek 28 września 2009, 21:07

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez szymon1977 » środa 28 września 2011, 16:45

lith napisał(a):...na początku tematu kiedy zaczęła się dyskusja było, ze skręcanie na sprzęgle z założenia jest złe samo w sobie i niebezpieczne...
Skrecania z wcisnietym sprzeglem choc samo w sobie nie jest niebezpieczne z zalozenia jest zle. Skret w prawo na skrzyzowaniu na suchym asfalcie z duza rezerwa predkosci to jedna z tych wyjatkowych - choc czesto spotykanych sytuacji, kiedy sprzeglo i bieg nie ma zadnego znaczenia. Choc jak ktos sie mocno postara to i w takich warunkach poprzez odpowiednia kombinacje skretu kierownica i sprzegla mozna zatanczyc sobie oberka.

lith napisał(a):...na wszelki wypadek wszystkie (zakrety - szymon1977) tak pokonywać to sobie wyrobimy odruch... jednak jak dla mnie 'odruch na pokonywanie wszystkich zakrętów' to trochę marna opcja.
Jestes w bledzie. Lepszych opcji brak.

lith napisał(a):...jeżeli w danej sytuacji, z zachowaniem odpowiedniego, szerokiego marginesu bezpieczeństwa mogę sobie na coś pozwolić na co w innych warunkach niekoniecznie bym mógł to nie będzie to błędem.
Bledem jest, kiedy kierowca zaklada, ze przyczepnosc nawierzchni bedzie niezmienna na calym zakrecie, lub ze przy niezmiennej przyczepnosci nie bedzie zmuszony do zaciesnienia luku. Oczywiscie nie mowimy o przjezdzaniu zakretu z predkoscia 30 km/h, kiedy w tych samych warunkach, tym samym samochodem nie wypadlismy z drogi przy 300 km/h.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowanie ze znakiem ustap pierwszenstwa a drugi bieg

Postprzez lechB » środa 28 września 2011, 18:12

Witam
szymon1977 napisał(a):Skrecania z wcisnietym sprzeglem choc samo w sobie nie jest niebezpieczne z zalozenia jest zle. Skret w prawo na skrzyzowaniu na suchym asfalcie z duza rezerwa predkosci to jedna z tych wyjatkowych - choc czesto spotykanych sytuacji, kiedy sprzeglo i bieg nie ma zadnego znaczenia. Choc jak ktos sie mocno postara to i w takich warunkach poprzez odpowiednia kombinacje skretu kierownica i sprzegla mozna zatanczyc sobie oberka.

Piszesz nielogicznie, kto zrozumie na pewno nie osoba która się uczy jeździć samochodem.
Napisz jak Ty robisz skręt w lewo lub prawo na II biegu np. skrzyżowaniu bo trudno to zrozumieć jak to robisz.
Opisz w prosty sposób czynności do wykonania żeby wykonać skręt ( bez uślizgu kół, utraty przyczepności, lód na drodze) dla osób które się dopiero uczą.
lechB
 
Posty: 125
Dołączył(a): poniedziałek 08 sierpnia 2011, 10:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości