 przez jarowit » czwartek 15 września 2011, 23:17
przez jarowit » czwartek 15 września 2011, 23:17 
 przez Maniek5k » piątek 16 września 2011, 16:30
przez Maniek5k » piątek 16 września 2011, 16:30 
jarowit napisał(a):Mianowicie zastanawia mnie kwestia poprawnej zmiany biegów. Parę lat temu gdy chodziłem na kurs prawa jazdy uczono mnie by w czasie zmiany biegów przed dodaniem gazu całkowicie puścić sprzęgło, jednak zmianiając biegi w ten sposób powoduje się szarpnięcia, które [tak mi się przynajmniej wydaje] pochodzą z niewyrównania obrotów skrzyni biegów i silnika i chyba nie są obojętne dla tych wszystkich mechanizmów.
jarowit napisał(a):Gdzieś czytałem, że przed całkowitym puszczeniem sprzęgła powinno się dodać trochę gazu, żeby wyrównać obroty silnika i skrzyni, unikamy wtedy szarpnięcia, tak zresztą jeździłem do tej pory. Jednak przeglądając niedawno instrukcję swojego samochodu [astra I z 2001r] trafiłem na zapis, że "szczególnie należy unikać ślizgania się sprzęgła w wyniku dodawania gazu w czasie zmiany biegów" i teraz sam już nie wiem co o tym myśleć. Pytam się znajomych to każdy ma swoją teorię i zdania są podzielone.
jarowit napisał(a):Jak powinno się zmianiać prawidłowo biegi? Całkowicie puścić sprzęgło i następnie dodać gazu, czy już w czasie puszczania sprzęgła dodać gazu?
 )
) przez Borys_q » piątek 16 września 2011, 17:23
przez Borys_q » piątek 16 września 2011, 17:23 
 przez janekdzbanek » piątek 16 września 2011, 18:38
przez janekdzbanek » piątek 16 września 2011, 18:38 
szczególnie należy unikać ślizgania się sprzęgła w wyniku dodawania gazu w czasie zmiany biegów
 przez jarowit » sobota 17 września 2011, 13:02
przez jarowit » sobota 17 września 2011, 13:02 
 
  
  
  przez Borys_q » sobota 17 września 2011, 16:56
przez Borys_q » sobota 17 września 2011, 16:56 
Czy to ma zastosowanie wyłącznie do ruszania, czy też w bardziej lub mniej zmodyfikowanej wersji w zmianie innych biegów?:)
Czy w czasie naciskania sprzęgła gdy samochód się toczy skrzynia biegów się kręci?
Na wszystkich animacjach i flmikach w czasie wciskania sprzęgła skrzynia biegów "staje",
 przez jarowit » sobota 17 września 2011, 18:07
przez jarowit » sobota 17 września 2011, 18:07 

Borys_q napisał(a):Czy to ma zastosowanie wyłącznie do ruszania, czy też w bardziej lub mniej zmodyfikowanej wersji w zmianie innych biegów?:)
Oczywiście.
 Odnośnie mojego pierwsze pytania, nasuneło mi się kolejne - kiedy dodać gazu w trakcie puszczania sprzęgła : przed, w trakcie czy po braniu sprzęgła
 Odnośnie mojego pierwsze pytania, nasuneło mi się kolejne - kiedy dodać gazu w trakcie puszczania sprzęgła : przed, w trakcie czy po braniu sprzęgła 
 Co o tym myślisz?
 Co o tym myślisz? Borys_q napisał(a):Czy w czasie naciskania sprzęgła gdy samochód się toczy skrzynia biegów się kręci?
Jeśli masz włączony bieg to kręci się: 2 wałki w skrzyni i tarcza strzegła, jeśli masz na luzie to kręci się tylko jeden wałek w skrzyni biegów.
 
  przez Borys_q » sobota 17 września 2011, 19:34
przez Borys_q » sobota 17 września 2011, 19:34 
Z kolei gdy stanę i nacisnę sprzęgło to wnioskuję że skrzynia kręci sie siłą bezwłądności i się powoli wyhamowuje ?:) Pewnie dlatego wsteczny łatwiej wchodzi gdy przed jego wrzuceniem postoi się kilka sekund z wciśniętym sprzęgłem [ skrzynia wtedy się zatrzyma i bieg łatwiej skoczy].
No właśnie i tu mam kolejne zapytanie do Ciebie Odnośnie mojego pierwsze pytania, nasuneło mi się kolejne - kiedy dodać gazu w trakcie puszczania sprzęgła : przed, w trakcie czy po braniu sprzęgła
 przez jarowit » piątek 14 października 2011, 16:02
przez jarowit » piątek 14 października 2011, 16:02 

Borys_q napisał(a):Dokładnie. Jak skrzynia nie chce się zatrzymać to: Sprzęło np 4 bieg (biegi do przodu są zsynchronizowane więc nic nie zgrzytnie) skrzynia się zatrzyma to wtedy wsteczny wejdzie bez problemu, oczywiście mówimy o aucie zatrzymanym.
Borys_q napisał(a):Ułamek "sekundy" po tym jak złapie, tylko dodawaj z wyczuciem. Staraj się tak dobrać czas zmiany biegu żeby obroty się
wytraciły o tyle jaka różnica jest między biegami.
 przez Borys_q » piątek 14 października 2011, 21:22
przez Borys_q » piątek 14 października 2011, 21:22 
A jaki jest mechanizm szybszego wytracania obrotów przez skrzynie na włączonym biegu na sprzęgle?:) Sprawdziłem, działa, ale nurtuje mnie to jak to działa i czy ma znaczenie jaki bieg dam:)
To się na pewno sprawdza przy zmianie biegów na wyższy, ale jak jest z redukcją? Tam obroty muszą wzrosnąc, więc dawać przed, w trakcie czy po braniu, żeby nie szarpało?:)
 przez jarowit » sobota 15 października 2011, 16:16
przez jarowit » sobota 15 października 2011, 16:16 

 przez jarowit » poniedziałek 12 listopada 2012, 15:28
przez jarowit » poniedziałek 12 listopada 2012, 15:28 

 przez BOReK » poniedziałek 12 listopada 2012, 16:54
przez BOReK » poniedziałek 12 listopada 2012, 16:54 

 przez aguusia88 » poniedziałek 12 listopada 2012, 18:18
przez aguusia88 » poniedziałek 12 listopada 2012, 18:18 

 przez jarowit » poniedziałek 12 listopada 2012, 18:22
przez jarowit » poniedziałek 12 listopada 2012, 18:22 


