podwójna ciągła.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

podwójna ciągła.

Postprzez rocko19 » środa 11 maja 2011, 09:31

Znak Linia podwójna ciągła zabrania nam najeżdzania na tę linię i przejeżdzania przez te linie. Rozumiem ze w sytuacji kiedy np, wyprzedzam inny pojazd rozpoczynając wyprzedzanie przy lini przerywanej a po drodze mam linie podwójną ciągłą, ale nie najechałem na nią tylko skończyłem manewr dopiero kiedy miałem przerywaną. Wykroczenia niema, tak?
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Re: podwójna ciągła.

Postprzez cman » środa 11 maja 2011, 10:23

Nie ma.
Ale bądź przygotowany na wysyp teorii utrzymujących, że "nie wiadomo na jakiej podstawie, ale jest": viewtopic.php?f=3&t=25983
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: podwójna ciągła.

Postprzez rusel » środa 11 maja 2011, 10:35

nalezy zadac sobie pytanie po co stawia sie taki znak i dlaczego zabrania on najedzania i przejezdzania
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: podwójna ciągła.

Postprzez szerszon » środa 11 maja 2011, 12:07

A i P-6a przydałaby sie gdzie niegdzie aby wątpliwości nie było.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: podwójna ciągła.

Postprzez rusel » środa 11 maja 2011, 15:45

P4 ma na celu wyeliminowanie przejezdzania pojazdow na czesc jezdni przeznaczona do przeciwnego kierunku jazdy co oznacza za na tym odcinku nie moga znajdowac sie zadne pojazdy jadace przeciwleglym pasem i nie ma tu znaczenia czy przejade przez linie czy "omine" ja wykorzystujac np linie przerywana, kto ma problem z interpretacja najlepiej niech sprawdzi to w praktyce i koniecznie wklei na forum orzeczenie sadu.
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: podwójna ciągła.

Postprzez tristan » środa 11 maja 2011, 17:33

rocko19 napisał(a):Znak Linia podwójna ciągła zabrania nam najeżdzania na tę linię i przejeżdzania przez te linie. Rozumiem ze w sytuacji kiedy np, wyprzedzam inny pojazd rozpoczynając wyprzedzanie przy lini przerywanej a po drodze mam linie podwójną ciągłą, ale nie najechałem na nią tylko skończyłem manewr dopiero kiedy miałem przerywaną. Wykroczenia niema, tak?


Zapewne niejedno się znajdzie. Pokaż konkretny przypadek. Ale na mój gust, skoro tam jest linia podwójna ciągła, to z jakiegoś powodu i wtedy ten powód już sam w sobie będzie zabraniał wyprzedzania.

Poza tym, jadąc w ten sposób będziesz się poruszał pasem do ruchu przeciwnego, będziesz jechał pod prąd. Czy to nie jest wykroczenie?
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Re: podwójna ciągła.

Postprzez rusel » środa 11 maja 2011, 18:36

nalezy sobie odpowiedziec na pytanie na ktore nikt nie odpowiedzial. czemu zastosowanie tego znaku sluzy ze wszystkimi jego konsekwencjami zamiast bawic sie kalambury
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » środa 11 maja 2011, 19:07

nie służy na pewno do zakazywania wyprzedzania
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: podwójna ciągła.

Postprzez athlon » środa 11 maja 2011, 19:25

rusel napisał(a):nalezy sobie odpowiedziec na pytanie na ktore nikt nie odpowiedzial. czemu zastosowanie tego znaku sluzy ze wszystkimi jego konsekwencjami zamiast bawic sie kalambury


Ale zostało zadane jedno pytanie, na które odpowiedział cman na podstawie PoRD.

Poza tym, jadąc w ten sposób będziesz się poruszał pasem do ruchu przeciwnego, będziesz jechał pod prąd. Czy to nie jest wykroczenie?

W związku z tym dlaczego manewr wyprzedzania jest dopuszczalny w PoRD skoro jest niby wykroczeniem? (pomijam drogę o dwóch i więcej pasach ruchu w jednym kierunku).
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Re: podwójna ciągła.

Postprzez Borys_q » środa 11 maja 2011, 22:41

Rozumiem ze w sytuacji kiedy np, wyprzedzam inny pojazd rozpoczynając wyprzedzanie przy lini przerywanej a po drodze mam linie podwójną ciągłą, ale nie najechałem na nią tylko skończyłem manewr dopiero kiedy miałem przerywaną.


Bezpośrednio wykroczenia nie ma, tylko zastanów się czy takie wyprzedzanie ma coś wspólnego z zachowaniem szczególnej ostrożności podczas manewru wyprzedzania.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: podwójna ciągła.

Postprzez sankila » środa 11 maja 2011, 23:13

athlon napisał(a):Ale zostało zadane jedno pytanie, na które odpowiedział cman na podstawie PoRD.
Poza tym, jadąc w ten sposób będziesz się poruszał pasem do ruchu przeciwnego, będziesz jechał pod prąd. Czy to nie jest wykroczenie?

W związku z tym dlaczego manewr wyprzedzania jest dopuszczalny w PoRD skoro jest niby wykroczeniem? (pomijam drogę o dwóch i więcej pasach ruchu w jednym kierunku).

Ponieważ wyprzedzanie, z przejazdem na pas dla ruchu przeciwnego, wykonuje się przy linii przerywanej. Można też mieć pas ruchu wystarczająco szeroki, żeby wyprzedzić bez przejeżdżania linii podwójnej, więc nie jest ona jednoznaczna z zakazem wyprzedzania (choć z reguły to uniemożliwia).

Natomiast pozostało pytanie, na które cman nie odpowiedział: w jaki sposób, jadąc pod prąd za podwójną ciągłą, wrócić - w razie konieczności - na swój pas, bez przejeżdżania tejże linii (co byłoby bezdyskusyjnym wykroczeniem).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: podwójna ciągła.

Postprzez lith » czwartek 12 maja 2011, 00:22

Nie da się... ale bywają takie miejsca gdzie widoczność jest na tyle dobra, że może można bez problemu ocenić, czy zdążymy wrócić dopiero za linią.

Ja jestem tylko ciekawy czy nie można podciągnąć jazdy za podwójna za jazdę pod prąd... ale raczej nie mogę znaleźć specjalnie na to poparcia w przepisach.

Sama linia nie zabrania, a ni nie zezwala na wyprzedzanie... po prostu musimy wziąć ja pod uwagę że chcąc wyprzedzić w zgodzie z przepisami musimy tak rozplanować wyprzedzanie żeby na nią nie najechać (czyli teoretycznie zazwyczaj potrzebujemy lepszej widoczności niż na przerywanej) Jeżeli tak się da to pozostaje pytanie- po kiego ktoś ja tam wymalował.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: podwójna ciągła.

Postprzez qwer0 » czwartek 12 maja 2011, 08:49

Natomiast pozostało pytanie, na które cman nie odpowiedział: w jaki sposób, jadąc pod prąd za podwójną ciągłą, wrócić - w razie konieczności - na swój pas, bez przejeżdżania tejże linii (co byłoby bezdyskusyjnym wykroczeniem).

Jesli bede mial koniecznosc wykonac jakis manewr, to nie bede patrzyl na to, czy mam linie ciagla, czy mam jakis zakaz , czy mam powierzchnie wylaczona z ruchu - po prostu najade.
Gdy wyskoczy mi dziecko przed maske, to nie zgarne dzieciaka mimo tego, ze mialem mozliwosc go ominac, tylko dlatego, ze byla linia ciagla.
Bezpośrednio wykroczenia nie ma, tylko zastanów się czy takie wyprzedzanie ma coś wspólnego z zachowaniem szczególnej ostrożności podczas manewru wyprzedzania.

Moze nie miec, a moze miec.
Wszytko zalezy od konkretnej sytuacji. Oczywiscie, gdy mamy na ostrym zakrecie podwojna ciagla, to nie bedzie normalne, gdy ktos zakret pokona majac linie po swojej prawej stronie.
Ale gdy mamy 2km prostej z idealna widocznoscia, a po srodku 20m linii ciaglej, bo jest tam... hmmmm... czesto w tym miejscu przebiegaja zaby przez droge w okresie godowym - zadnego przejscia, zadnego ograniczenia, mamy teren niezabudowany, szczere pole, to ja nie widze problemu.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Re: podwójna ciągła.

Postprzez maryann » czwartek 12 maja 2011, 09:40

sankila napisał(a):w jaki sposób, jadąc pod prąd za podwójną ciągłą, wrócić - w razie konieczności - na swój pas, bez przejeżdżania tejże linii
To proste- gdy linia się skończy bądź zmieni w dowolną przerywaną.
Problemem może być też przebywanie za podwójną, gdy wyprzedzanie już zakończone zostało, i jesteśmy pod prąd 'bez powodu'.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: podwójna ciągła.

Postprzez rusel » czwartek 12 maja 2011, 11:15

linia P4 jest poprzedzona linia ostrzegawcza, w przepisach powienien byc zapis ktory widnieje przy odmianie lini ostrzegawczej P6a ktora literalnie NAKAZUJE POWROT na prawy pas, zapewne nikt nie pomyslal ze ludzie beda kombinowac jak omijac znaki :)
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości