Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez rusel » poniedziałek 07 marca 2011, 23:15

A od kiedy nie można? Tym bardziej, jeśli nawet zdjęcie sugeruje, że w pobliżu nie ma pieszych?


art 49


Autobus przegubowy o długości przekraczającej 12m można zaparkować na obszarze zabudowanym:
A: na wszystkich drogach, gdzie nie jest to zabronione - Nie
B: na każdym parkingu - Nie
C: tylko na wyznaczonych w tym celu parkingach - Tak


Każde miejsce oznaczone znakiem D-18 zezwala na postój ciężkich pojazdów, chyba, że będzie dodatkowa tabliczka ograniczająca masę, długość, szerokość, cokolwiek.


na chodniku D18 zezwala tylko do 2.5t

Co znaczy "może liczyć"?


art 4

Podczas skręcania autobusem przegubowym:
A: tył pojazdu przemieszcza się po większym promieniu niż przód - Tak
B: tył pojazdu przemieszcza się po mniejszym promieniu niż przód - Nie
C: kierujący nim powinien uważać, aby tył pojazdu nie wjechał na sąsiedni pas ruchu. - Tak


producenci tez o tym pisza tolerancja do 1.4m wyrzutu lewa/prawa, zwlaszcza przy tylnej skretnej osi
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez scorpio44 » poniedziałek 07 marca 2011, 23:38

rusel napisał(a):
A od kiedy nie można? Tym bardziej, jeśli nawet zdjęcie sugeruje, że w pobliżu nie ma pieszych?

art 49

A od kiedy art. 49 dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu?
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 00:40

rusel napisał(a):na chodniku D18 zezwala tylko do 2.5t

Prawda. Więc kruczek jest tylko w tym, że chodzi o możliwość parkingu na chodniku?

Co znaczy "może liczyć"?


art 4

Zbyt ogólnikowo. Choć fakt, po zastanowieniu chyba można to zaliczyć.

producenci tez o tym pisza tolerancja do 1.4m wyrzutu lewa/prawa, zwlaszcza przy tylnej skretnej osi

Co mnie jacyś producenci? Jak tylna, skrętna część autobusu może iść po większym promieniu, niż przednia? Rozumiem, że oś może być skrętna (jak w starych Ikarusach), ale jej promień skrętu raczej nie jest większy od przodu. Dalsze pytanie. Skoro nawet by tak było, to dlaczego w pytaniu nie zaznaczono, że chodzi o tylną oś skrętną, która sobie skręca jak chce z promieniem, jaki chce?

scorpio44 napisał(a):A od kiedy art. 49 dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu?

Bingo. Do tego dążyłem. 49.4 + 26.1
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez michooo » wtorek 08 marca 2011, 03:04

Jak tylna, skrętna część autobusu może iść po większym promieniu, niż przednia? Rozumiem, że oś może być skrętna (jak w starych Ikarusach), ale jej promień skrętu raczej nie jest większy od przodu.


Dla mnie wydaje się logiczne, że przód porusza się po mniejszym promieniu. Skoro przednie koła są bardziej skręcone, zacieśniają łuk po jakim się toczą. Tylna oś skrętna nie zmienia położenia w tak dużym zakresie i jest wleczona bardziej "na wprost" niż poruszają się koła przednie.

Ciekawy artykuł o Ikarusach
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/opis28026.htm

Kod: Zaznacz cały
W autobusie stosowano początkowo osie LIAZ A4 i A5 produkcji ZSRR, które z racji na niesatysfakcjonującą trwałość zastąpiono węgierskim zespołem MVG 832. Osiami kierowanymi są oś pierwsza i trzecia. Skręt tylnej osi poprawia manewrownosć autobusu. Minimalny zewnętrzny promień skrętu wynosi 11 metrów, przy czym tył autobusu ścina zakręt o około 1 metr. Zastosowano układ kierowniczy Csepel 059 ze wspomaganiem hydraulicznym, zasilany przez pompę ZIL 130 napędzanej paskiem klinowym od silnika (wspomaganie nie działało więc przy wyłączonym silniku). Na układ paliwowy autobusu składały się: zbiornik paliwa o pojemności 250 l, pompa zasilająca, dwa filtry paliwa - filtrowy i papierowy, pompa wtryskowa i wtryskiwacze. Powietrze zasysane do silnika oczyszczane było za pomocą filtru powietrza z wkładem papierowym, umieszczonym za maską.
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 08:18

michooo napisał(a):Dla mnie wydaje się logiczne, że przód porusza się po mniejszym promieniu. Skoro przednie koła są bardziej skręcone, zacieśniają łuk po jakim się toczą.

1. Więc albo mi coś umyka w przemyśleniach (nie mówię, że nie), bo za dużo o tym myślę, albo jednak Tobie, Ruselowi i ministerstwu. :D Zrób sobie test na piasku, czy śniegu. Skręć koła maksymalnie i zawróć. Później po śladach zobaczysz, jakim torem jechała tylna oś. Później weź poprawkę na to, że tylna, ruchoma część typu "przegub", lub przyczepa jeszcze bardziej zacieśnia ten promień. Ewentualnie pożycz od jakiegoś miłego dziecka zabawkę - resoraka (najlepiej tzw. "tira" z przyczepą/naczepą) i również sobie zawróć.
2. W takim razie, dlaczego przy kategorii C (nie wiem, czy przy D też - nie pamiętam, więc się nie wychylam) w pytaniu o przyczepy odpowiedź brzmi jednak, że przyczepa jedzie po mniejszym promieniu - bardziej "ścina" zakręt?

Albo już się sam zakręciłem z tym wszystkim, albo jednak coś jest na rzeczy.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez rusel » wtorek 08 marca 2011, 09:54

A od kiedy art. 49 dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu?


a co zmusza tego kierujacego do wjazdu na przejscie?

pytanie tak ulozone ze argument za kazdym razem mozna przeciagac wedle uznania

a nawet jesli ukladaczowi nie chodzi o PRD tylko o sam znak poziomy to z definicji P10; krawedzie powierzchni znjdujace sie blizej pojazdow okreslaja jednoczesnie miejsce zatrzymania pojazdow o ile nie zostala zastosowana linia zatrzymania p12, p13, p14, jesli na tym rysunku za przejsciem bylby znak np p13 to do niego sie stosuje i staje na przejsciu

Zrób sobie test na piasku, czy śniegu. Skręć koła maksymalnie i zawróć. Później po śladach zobaczysz, jakim torem jechała tylna oś


proponuje zrobic to na kalce i czekac co odpisze MI w przeciwnym razie zostaje producent lub ekspertyza jakiegos bieglego

swoja droga z przegubem zawsze kojarzyla mi sie ta lakoniczna informacja "zachodzi na zakretach"
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 12:49

rusel napisał(a):
A od kiedy art. 49 dotyczy zatrzymania wynikającego z warunków ruchu?


a co zmusza tego kierujacego do wjazdu na przejscie?

Tak można w kółko. Co zmusza kierowcę do jazdy tą drogą? Co zmusiło kierowcę do bycia kierowcą? Co zmusiło kierowcę do urodzenia się? Co nie zabronione, to dozwolone.

swoja droga z przegubem zawsze kojarzyla mi sie ta lakoniczna informacja "zachodzi na zakretach"

Tak, tylko te zachodzenie, to wychodzenie na przeciwny tor w stosunku do skrętu. I nie chodzi tutaj o sam tył, czy oś, ale o tylny zwis (czyli odcinek od osi do tylnej ściany/krawędzi), który nierzadko ma ponad 2 metry. Ewentualnie przy osiach skrętnych, które mają możliwość mocnego skrętu - patrz naczepy do transportu ładunków ponadnormatywnych.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez rusel » wtorek 08 marca 2011, 16:04

Tak można w kółko. Co zmusza kierowcę do jazdy tą drogą? Co zmusiło kierowcę do bycia kierowcą? Co zmusiło kierowcę do urodzenia się? Co nie zabronione, to dozwolone.


dlatego na takie pytania zawsze znajdzie sie wytlumaczenie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez michooo » wtorek 08 marca 2011, 21:56

Dysponując dość ograniczonymi środkami - auto kategorii CE, kredki, papier, wykonałem eksperyment. Ku mojemu zaskoczeniu wynik jest taki jak przewidział @mk61 :D
Przód jedzie po większym łuku.
Jestem skłonny przyznać się do błędu, choć nie wykluczam, że w przypadku prawdziwego pojazdu czy autobusu wynik może być inny. No i ministerstwo twierdzi, że jest inny :P

link do zdjęć

Czerwony + pomarańczowy -> przód
Niebieski -> tył
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 22:15

rusel napisał(a):dlatego na takie pytania zawsze znajdzie sie wytlumaczenie

Jakie jest więc Twoje? Przypominam, że pytanie brzmiało, dlaczego nie wolno mu było wjechać na przejście dla pieszych, jak to sugeruje pytanie egzaminacyjne?

michooo napisał(a):nie wykluczam, że w przypadku prawdziwego pojazdu czy autobusu wynik może być inny.

Jak może być inny? Fizyka obowiązuje i przy małych resorakach i przy największych na świecie projektach inżynieryjnych. Jedyne wyjątki to tylna oś skrętna, ale ona i tak nie będzie robić większego łuku, niż przód. :D

Swoją drogą. Test pierwsza klasa. :D Sam bym nie wpadł na takie rysowanki. :D
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez rusel » wtorek 08 marca 2011, 22:28

Jakie jest więc Twoje? Przypominam, że pytanie brzmiało, dlaczego nie wolno mu było wjechać na przejście dla pieszych, jak to sugeruje pytanie egzaminacyjne?


definicja P10 i brak znakow p12 p13 dlatego odpowiedz jest prawidlowa

krawedzie "zebry" wyznaczaja zatrzymanie pojazdu, jesli za przejsciem sa np trojkaty podporzadkowania to one wyznaczaja nam miejsce a na zdjeciu nic procz przejscia nia ma

a co do przegubu to zadne oficjalne zrodlo nic nie mowi o tezie "resoraka" zatem czym mam poprzec swoje odwolania?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 22:49

rusel napisał(a):definicja P10 i brak znakow p12 p13 dlatego odpowiedz jest prawidlowa

Proszę o podanie tej definicji. Ja znalazłem tylko tyle, że jest to przejście dla pieszych. P-12 i P-13 obowiązują kolejno tylko przy znakach B-20 lub B-32 i A-7.

krawedzie "zebry" wyznaczaja zatrzymanie pojazdu, jesli za przejsciem sa np trojkaty podporzadkowania to one wyznaczaja nam miejsce za zdjeciu nic procz przejscia nia ma

Jak wyżej. Proszę o podanie definicji mówiącej, że krawędzie (jeszcze pytanie, które?) P-10 wyznaczają zatrzymanie pojazdu. I tak bardziej logicznie. Przejście dla pieszych ma zazwyczaj od 3 metrów w górę szerokości, lub patrząc z perspektywy kierującego, długości. Jaki jest sens zatrzymywania się przed przejściem i oczekiwania na wjazd na skrzyżowanie, gdy często z takiego punktu nic nie widać? Dlaczego więc ani egzaminatorzy, ani policja nie zwracają uwagi właśnie na oczekiwanie na wjazd stojąc na przejściu? Znaczy ministerstwo/prawo swoje, a ludzie swoje?

a co do przegubu to zadne oficjalne zrodlo nic nie mowi o tezie "resoraka" zatem czym mam poprzec swoje odwolania?

Żadne oficjalne źródło? Raczej bym się uśmiechnął do profesorów fizyki o opinię. No bo, cholera, przecież to jest taki banał, że nikt się chyba nie zastanawia, czy może być inaczej. Jechałeś kiedyś długim pojazdem? Jak myślisz, dlaczego długie pojazdy/zespoły pojazdów często wyjeżdżają na przeciwległy pas, aby skręcić? Tak, żeby sobie życie urozmaicić, czy może po to, aby tylną osią nie wjechać na chodnik, nie skosić żadnego znaku, pojazdu, czy czegokolwiek?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez rusel » wtorek 08 marca 2011, 22:59

Jak wyżej. Proszę o podanie definicji mówiącej, że krawędzie (jeszcze pytanie, które?) P-10 wyznaczają zatrzymanie pojazdu. I tak bardziej logicznie. Przejście dla pieszych ma zazwyczaj od 3 metrów w górę szerokości, lub patrząc z perspektywy kierującego, długości. Jaki jest sens zatrzymywania się przed przejściem i oczekiwania na wjazd na skrzyżowanie, gdy często z takiego punktu nic nie widać? Dlaczego więc ani egzaminatorzy, ani policja nie zwracają uwagi właśnie na oczekiwanie na wjazd stojąc na przejściu? Znaczy ministerstwo/prawo swoje, a ludzie swoje


ale my nie dyskutujemy nad sensem tych zapisow tylko podajemy podstawe prawna co do ich obowiazywania

zal rozp 220
cytat, p10 p11 Krawedzie tych powierzchni znajdujace sie blizej nadjezdzajacych pojazdow okreslaja jednoczesnie miejsce zatrzymania pojazdow o ile nie zostala zastosowana linia zatrzymania p12 p13 p14
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez mk61 » wtorek 08 marca 2011, 23:10

Więc jeszcze zawiercę. O jakie zatrzymanie chodzi? Czy o zatrzymanie w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym znajdującym się na przejściu, czy o zatrzymanie związane z brakiem możliwości kontynuacji jazdy za przejściem? Pytam przez pryzmat znaków B-35 - B-39, które wyraźnie zakazują nam zatrzymania/postoju, ale ze względu na warunki ruchu drogowego przecież można, a nawet raczej powinno się zatrzymać. I jak w związku tym wygląda "blask" artykułu 49.4?


edit:
Poprawka.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Odwołanie od wyniku egzaminu... teoretycznego?

Postprzez michooo » środa 09 marca 2011, 00:31

Jak może być inny? Fizyka obowiązuje i przy małych resorakach i przy największych na świecie projektach inżynieryjnych. Jedyne wyjątki to tylna oś skrętna, ale ona i tak nie będzie robić większego łuku, niż przód. :D


Tak, ale myślę, że inne umiejscowienie przegubu w połączeniu z osią skrętną czy sztywną może mieć wpływ na wynik.
Niemniej jednak, na pierwszy rzut oka nie obstawiłbym takiego rozwiązania jak wyszło i byłem zaskoczony :D
michooo
 
Posty: 430
Dołączył(a): środa 29 grudnia 2010, 14:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości