Super OSK

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Super OSK

Postprzez szerszon » niedziela 13 lutego 2011, 08:52

w razie czego szykujcie tam w gdansku dla mnie miejsce do szkolenia.Nie zapominajcie o dobrym koledze z Warszawy, który dla Was nie jest konkurencją. :mrgreen:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Super OSK

Postprzez kopan » niedziela 13 lutego 2011, 10:43

O co to chodzi ???

Po pierwsze dlaczego super ośrodek posiadający super wykładowców, super warunki i sprzęt super ma wyłączność na prowadzenie szkolenie przez Internet.

Jak do tego szkolenia potrzeba byle jaki komputer i dostęp do Internetu.
W ośrodku należy się zapisać, być na pierwszym spotkaniu i na ostatnim.
Szkolenie przez Internet jest przewidziane dla małych ośrodków nie mających wykładowców itd... takie są założenie tej metody szkolenia.
Ale to nie u nas bo u nas szkolenie przez Internet służy.... jest narzędziem w zablokowaniu rozwoju małych ośrodków.

Po drugie to dlaczego WORDY nie mają i nie mogą organizować „3-dniowe warsztaty doskonalenia zawodowego dla instruktorów i wykładowców”.

Dlaczego i dlaczego ??
Bo chodzi o POparcie w słusznym kierunku.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Super OSK

Postprzez ella » niedziela 13 lutego 2011, 17:13

Po pierwsze dlaczego super ośrodek posiadający super wykładowców, super warunki i sprzęt super ma wyłączność na prowadzenie szkolenie przez Internet.


Bo tak się ktoś się zgodził wcześniej w sejmie, senacie a inni nie protestowali bo pewnie nie doczytali dokładnie o co chodzi.

Po drugie to dlaczego WORDY nie mają i nie mogą organizować „3-dniowe warsztaty doskonalenia zawodowego dla instruktorów i wykładowców”.


Może ktoś wpadł na pomysł podziału dodatkowych szkoleń. WORDY doszkalać będą kursantów w okresie próbnym a OSK instruktorów. Jak dla mnie powinno to być odwrotnie.
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Super OSK

Postprzez kopan » niedziela 13 lutego 2011, 18:08

No nie tylko w okresie próbnym ale i tych co ponad 24 pt w roku zdobędą będą doszkalać WORDY to jest to samo szkolenie.
PO drugie rząd ma POparcie w Senacie 700% a w Sejmie PO z PSL mogą wszystko.
Ustawę przygotowali POważni fachowcy rządowi więc kto miał protestować i w jakim celu przecież najlepsi fachowcy ją przygotowali.
A skąd wiesz że opozycja nie protestowała w komisjach i jakie było głosowanie w sejmie.

O takie było głosowanie w Sejmie : http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowa ... nt&6&78&63

Ustawa to dziecko PO, SLD, PSL. Ta dziecko toż to ....
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: Super OSK

Postprzez ella » niedziela 13 lutego 2011, 18:30

Zrobili to w trójkę czy w piątkę?

Projekt rządowy (Ministerstwa Infrastruktury) wpłynął do Sejmu wiosną 2010 r. i takich przywilejów nie zawierał. Status super-OSK-a mógł dostać ośrodek, który szkoli choćby w jednej kategorii prawa jazdy.

21 lipca pięć organizacji zrzeszających OSK-i ma się spotkać rano w Sejmie z posłami z podkomisji, a o godz. 16 z urzędnikami w resorcie infrastruktury. Niespodziewanie posłowie odwołują spotkanie.

Zamiast tego dochodzi do spotkania tylko trzech organizacji OSK u szefa jednej z nich Aleksandra Igielskiego (prezes Polskiej Izby Gospodarczej OSK). Biorą w nim udział Roman Stencel (szef Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej OSK) i Krzysztof Szymański (prezes Polskiej Federacji Stowarzyszeń Szkolenia Kierowców).

Stencel pisze potem na swojej stronie: "Wypracowano wspólne stanowisko i zredagowano treść wymogów dla Super OSK, które z drobnymi poprawkami zostały zaakceptowane przez dyrektora Bogdanowicza". Andrzej Bogdanowicz to dyrektor departamentu w Ministerstwie Infrastruktury.

Kilka godzin później - spotkanie w resorcie już pięciu organizacji. Są też prezesi stowarzyszenia Kierowca.pl i LOK. "Gazeta" ma nagranie tej rozmowy. Uczestnicy chyba przeczuwają, że wyśrubowane kryteria dla super-OSK-ów wzbudzą podejrzenia.

Dyr. Bogdanowicz pokazuje projekt z poprawkami. Szkoleniowcy próbują ustalić wymagany wiek pojazdów. Nie mogą się dogadać. Bogdanowicz: "Sami żeście wnioskowali, to jest wasz przepis (...). Mam tu materiał podpisany przez trzech poważnych prezesów. Okazuje się, że pożal się Boże materiał".

Igielski: "No, ale zapytają się posłowie?".

Szymański: "Ty będziesz tłumaczył".

Do podkomisji sejmowej idzie projekt z pozytywną opinią szkoleniowców i przechodzi gładko. Ustawę uchwala parlament, podpisuje prezydent.

Dopiero prawnik otworzył mi oczy

Michał Łydka, prawnik Kierowcy.pl, mówi "Gazecie": - Trzej prezesi przekroczyli swoje kompetencje, nie konsultowali zmian ze swoimi organizacjami. Nie zaprosili pozostałych prezesów do ustaleń.

Ministerstwo zaprzecza. Jego rzecznik Mikołaj Karpiński: - W spotkaniu, podczas którego opracowano propozycję przepisów, wzięli udział przedstawiciele organizacji społecznych.

Wymienia też Kierowcę.pl. Dodaje, że organizacje nie zgłosiły sprzeciwu w komisji sejmowej.

Łydka: - Nieprawda. Zgłaszaliśmy zastrzeżenia podczas prac komisji. Przedstawiliśmy projekt zmian. Mimo to posłowie przyjęli zapisy jednogłośnie. Przekonali ich Stencel, Igielski i Bogdanowicz.

Krzysztof Szymański - uczestnik spotkania trójki prezesów - ma ośrodek w Tomaszowie Mazowieckim. Szkoli też kierowców autobusów i ciężarówek.

Aleksander Igielski jest właścicielem sieci szkół w Zachodniopomorskiem. Jego oponenci twierdzą, że już spełniają one przepisy ustawy. Sugerują, że Igielskiemu pomogła znajomość z dyr. Bogdanowiczem z czasów Wyższej Szkoły Oficerskiej w Pile.

Władysław Drzazga z Gorzowa: - Bogdanowicz bywał w domu letniskowym Igielskiego. Prezes nieraz chwalił się, że może dyrektora przekonać. W ministerstwie czuje się jak ryba w wodzie.

Ryszard Kubisiak z Gdańska: - Byłem na posiedzeniach sejmowych. Ustawa jest stworzona pod dyktando Igielskiego.

Rafał Matuszak z Kierowcy.pl: - Po południu w ministerstwie 21 lipca artykuły o super-OSK-ach były już gotowe. Bogdanowicz moderował spotkanie, Igielski wnosił poprawki. Tylko oni dwaj orientowali się w zawiłościach zapisów. Dopiero prawnik otworzył mi oczy.

Kto podkręcił ustawę? Nikt nie wie

Prezes Igielski na pytania o znajomość z dyr. Bogdanowiczem nie odpowie. - Nie lobbowałem zapisów pod swoją szkołę. Owszem, mam autobus i ciężarówki, ale są za stare, by spełnić wymagania - zapewnia.

Stencel: - Szkoła Igielskiego spełnia wytyczne, ale nie tylko ona. W samych Skierniewicach są aż trzy.

Żaden z trzech prezesów, którzy 21 lipca spotkali się u Igielskiego, nie potrafi wskazać, który z nich podkręcił ustawę. Stencel pamięta tylko, że ją pozytywnie zaopiniował. - Instruktorzy są źle szkoleni. Trzeba było podnieść poprzeczkę - uzasadnia. Twierdzi, że z winy kiepskich instruktorów tylko ok. 30 proc. kursantów zdaje na prawo jazdy. - Muszą powstać szkoły elitarne, które łatwiej będą mogły nadzorować starostwa powiatowe.

Ale Kubiś mówi, że w rankingach wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego w całym kraju najwyższą zdawalność kursantów i instruktorów mają małe i średnie szkoły, które specjalizują się w jednej kategorii. Molochy zajmują ostatnie lokaty.

Dyr. Bogdanowicz swojej znajomości z Igielskim nie komentuje.

Prezes Igielski: - To dobra ustawa. Ośrodki będą musiały kształcić instruktorów we wszystkich kategoriach. Unikniemy sytuacji, że zabraknie instruktorów kierowców ciężarówek i autobusów.

- Po co do szkolenia typu e-learning potrzebny autobus? - pytam.

Igielski: - Nie wiem. Nikt nie powinien szkolić przez internet. To się sprawdzi w Australii, gdzie kangur od jednego do drugiego domu przebiega 100 km. W Polsce nie możemy dopuścić do takiej fikcji.

Przed chwilą jednak prezes powiedział, że to dobra ustawa.

Krzysztof Szymański, uczestnik spotkania "trójki": - Nie organizowałem spotkania w biurze Igielskiego. Nie mogłem zaprosić prezesów pozostałych stowarzyszeń.

Szymański zastrzega, że choć jego ośrodek w Tomaszowie szkoli w kategoriach od A do D, nie zamierza ubiegać się o rangę "super".

Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że super-OSK-i poprawią bezpieczeństwo na drogach, lepiej szkoląc instruktorów. - Obecne przepisy nie precyzują tu szczegółowych wymagań - tłumaczy rzecznik resortu Mikołaj Karpiński.

- A dlaczego statusu "super" nie dostaną ośrodki szkolące w jednej kategorii i mające świetne wyniki? - pytam.

Karpiński: - Super-OSK-i będą zatrudniać doświadczoną kadrę, dawać możliwość uzyskania uprawnień oraz odbywania szkoleń okresowych w pełnym spektrum kategorii prawa jazdy.

Wbrew zdaniu Igielskiego rzecznik zachwala e-learning jako metodę nowatorską: - Dlatego została przypisana ośrodkom, które poprzez odpowiednią kadrę, infrastrukturę i doświadczenie gwarantują rzetelne przeprowadzenie takiego szkolenia.

Monopol czy nie?

W ekspertyzie zamówionej przez Kierowcę.pl ustawę krytykuje prof. Andrzej Bałaban, specjalista prawa konstytucyjnego z Uniwersytetu Szczecińskiego. Jego zdaniem super-OSK-i wyrosną na monopolistów, wykoszą konkurencję e-learningiem. Przymus zakupu autobusu uznaje za "warunek zaporowy". (czytaj omówienie ekspertyzy).

Jerzy Materna, poseł PiS z komisji infrastruktury, nie zdawał sobie sprawy z zapisów o super-OSK-ach. - Wyglądają, jakby stworzono je na zamówienie. E-learning powinien być dostępny dla wszystkich, a nie tylko dla wąskiej grupy.

Stanisław Iwan, senator PO, twierdzi, że miażdżący raport prof. Bałabana poznał po fakcie. - Obciach, trzeba jak najszybciej nowelizować ustawę, która nie weszła jeszcze w życie.

Poseł PO Jan Tomaka, szef podkomisji, nie pamięta, kto złożył poprawki np. o autobusach. Ustawy broni: - Tworząc kilka, kilkanaście superośrodków, podniesiemy poziom kształcenia instruktorów. Nie odbieramy innym pracy i chleba. Mówimy tylko, by się rozwijali. Nikomu nie zabraniamy, by został superszkołą. Nie ma mowy o monopolu.

Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości