przez WojtekS » środa 22 grudnia 2010, 13:43
Sytuacja 1 jest faktycznie nieporównanie częstsza, ale warto na marginesie zwrócić uwagę, że teoretycznie to sposób nr 2 jest sposobem bezpieczniejszym (teoretycznie, bo najpierw musiałby się upowszechnić). Dlaczego? Mijając się sposobem nr 2 możemy obserwować ruch z przeciwka, któremu mamy ustąpić pierwszeństwa, podczas gdy przy sposobie nr 1 ten ruch jest zasłonięty, bo drugi skręcający pojazd nam go zasłania.
No ale niestety utarło się skręcać sposobem nr 1. Jako ciekawostkę powiem, że sposób nr 2 jest wprost zalecany przez brytyjski kodeks drogowy. Niemniej i tak sposób nr 1, podobnie jak u nas, dominuje na tamtejszych drogach - prawdopodobnie jest wygodniejszy, bardziej intuicyjny. Ale obiektywnie rzecz biorąc - gorszy.
Natomiast jeśli organizator ruchu wprost i czytelnie nakazuje taki sposób skręcania, jak np. w ww. Poznaniu, to ma to jak najbardziej sens.
www.trenerjazdy.pl