Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez Cyberix » wtorek 12 października 2010, 09:30
przez Borys68 » wtorek 12 października 2010, 09:36
przez M.S. » wtorek 12 października 2010, 10:54
przez maryann » wtorek 12 października 2010, 11:02
przez Borys_q » wtorek 12 października 2010, 11:31
VW Transporter to samochód przystosowany do przewozu 9 osób.
przez mk61 » wtorek 12 października 2010, 12:28
Z pierwszych ustaleń wynika, że był to manewr wyprzedzania przy bardzo trudnych warunkach atmosferycznych - powiedział komendant dziennikarzom na miejscu zdarzenia. Dodał, że dotychczas nie zgłosił się żaden świadek wypadku, m.in. z wyprzedzanego przez bus samochodu.
Kierowca autobusu – Jerzy Marczyński – przeżył. Sąd Rejonowy w Gdańsku 23 stycznia 1999 roku skazał go na dwa lata więzienia w zawieszeniu na cztery, zaś mistrza stacji obsługi PKS na rok w zawieszeniu na dwa lata, a zastępcę dyrektora gdańskiego PKS-u na 10 miesięcy – także w zawieszeniu na dwa lata.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
przez maryann » wtorek 12 października 2010, 12:51
przez lith » wtorek 12 października 2010, 16:46
przez Driver'ka » wtorek 12 października 2010, 21:40
przez qwer0 » środa 13 października 2010, 08:27
przez lith » środa 13 października 2010, 16:01
qwer0 napisał(a):Szkoda tylko, ze tak bedzie przez tydzien, 2, a pozniej znowu to samo. Ladowanie do pomaranczowego "Lecz-Transu" tyle osob ile wlezie
przez qwer0 » środa 13 października 2010, 18:28
Busy jeżdżące po Lubelszczyźnie to trumny na kołach. Wożą ludzi, choć to tylko przerobione samochody dostawcze. Najczęściej jeżdżą przeciążone. Niektóre z busów skontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego ważyły nawet o półtorej tony za dużo.
Tylko w powiecie zamojskim Inspekcja Transportu Drogowego odebrała właścicielom busów 28 dowodów rejestracyjnych. To efekt przeprowadzonej przed tygodniem kompleksowej akcji ważenia samochodów.
– Trasy pasażerskie obsługują przeważnie pojazdy dostawcze przerobione na autobusy – mówi Mariusz Szabała, naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.
Do "dostawczaków” przewoźnicy wstawiają atermiczne szyby, maty wygłuszające, fotele. Po przeróbce samochody trafiają do diagnostów, którzy dopuszczają je do ruchu, choć nie wiedzą, ile przebudowane auto waży. Takie dane mogliby uzyskać, ważąc pojazd.
– Jednak w żadnym skontrolowanym przez nas przypadku diagności z Zamojskiego nie zdecydowali się na ważenie – mówi naczelnik Szabała.
Jakie są skutki niefrasobliwości diagnostów? – Na przykład popularny wśród przewoźników mercedes benz sprinter-316 CDI miał w dowodzie rejestracyjnym wpisaną dopuszczalną masę własną 2250 kg i całkowitą 3500 kg, ale był zarejestrowany na 17 osób – zdradza szczegóły kontroli Mariusz Szabała. – W rzeczywistości mercedes był cięższy o ponad pół tony, czyli nie mógł przewozić więcej niż 9 osób.
W innym przypadku inspektorzy trafili na mercedesa z ukrytą "nadwagą” półtorej tony! Przewoźnik zabierał do niego 27 pasażerów, choć mógł zaledwie… siedmiu.
– To jest karygodne! – ocenia Mieczysław Fedeńczyk, szef rzeczoznawców Polskiego Związku Motorowego w Lublinie. – Przeciążony pojazd w czasie poślizgu czy podczas ostrego hamowania zachowuje się nieprzewidywalnie. W takim przypadku obrażenia pasażerów są zawsze o wiele bardziej rozlegle, niż w pojeździe spełniającym wymogi techniczne.
Ani właściciele firm przewozowych ani pracownicy okręgowych stacji kontroli pojazdów nie chcieli się wypowiadać na ten temat. – Nie będę kalać własnego gniazda – powiedział nam jeden z nich.
W stosunku do 28 stacji diagnostycznych inspekcja skierowała wnioski o wszczęcie kontroli przez starostwa powiatowe. W jednym przypadku złożyła do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101013/NEWS01/642495729
"Akcja Bus” – pod takim kryptonimem policja od rana kontrolowała autobusy. Efekty są zatrważające. Zatrzymano dwóch kierowców busów po alkoholu.
Od samego rana w całym województwie drogówka kontrolowała autobusy. Działania prewencyjne zostały podjęte po wczorajszej katastrofie pod Nowym Miastem.
– Tylko na terenie powiatu lubelskiego skontrolowano 195 pojazdów, w tym 140 autobusów – mówi Arkadiusz Kalita, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji.
Policjanci ujawnili dwóch pijanych kierowców busów. – Panowie mieli 0,4 i 0,32 promila. Oba prowadzili busy pełne pasażerów – dodaje Kalita.
W efekcie kontroli zatrzymano za zły stan techniczny 39 dowodów rejestracyjnych, nałożono 65 mandatów na łączną kwotę 10 tysięcy złotych.
– Jeden z kierowców nie miał ważnego ubezpieczenia OC, w innym pojeździe znaleźliśmy 40 paczek papierosów bez polskich znaków akcyz – dodaje Kalita.
Wyniki policyjny kontroli w innych częściach województwa będą znane jutro.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101013/NEWS01/904628563
przez skov » środa 13 października 2010, 18:59
przez maryann » czwartek 14 października 2010, 09:24
lith napisał(a):@maryann
'Trochę' przesadzasz.
Teraz np. patrzę na skrzyżowaniach, czy wyjeżdżając na ruchliwą E77: ile szybciej dałoby się skręcić z niej w lewo lub na nią wjechać, gdyby nie w co piątym czy co dziesiątym może samochodzie kierowca nie gadał przez komórkę. Taki nie trzyma dystansu do poprzednika, nie widzi pieszych czekających przed przejściem, wydaje się że ledwie widzi dwie linie swojego pasa. Tylko patrzeć jak i o tym będzie głośno, i obym nie był złym prorokiem.lith napisał(a):To sprawa tych co tak jeżdżą.
przez lith » czwartek 14 października 2010, 09:29