Ja też, dlatego jak już wcześniej napisałem, dostosowuję się niestety do nieprawidłowej normy poruszania się w takich miejscach.
A ktoś, jeśli już, to powinien stawiać przede wszystkim A-7, a co najwyżej dodatkowo też P-13, a nie odwrotnie.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez cman » czwartek 16 września 2010, 13:37
przez lith » czwartek 16 września 2010, 13:55
przez dylek » czwartek 16 września 2010, 14:29
przez maryann » piątek 17 września 2010, 08:53
Nie ma dymu bez ognia, może na A7 wrona usiadła i oberwała? Po to taki a nie inny kształt linii, by nie było wątpliwości jak sie na niej zachować.cman napisał(a):A-7 tam nie ma, więc i ustępowania pierwszeństwa z niego wynikającego nie ma, więc i znak P-13 niczemu nie służy
Dla odróżnieniacman napisał(a):wskazuje miejsce zatrzymania (...)wynikającego ze znaku pionowego A-7
cman napisał(a):P-14 "linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów" przy ciągle nadawanym zielonym sygnale - obowiązuje, ale przy zielonym sygnale nic z niego nie wynika.
przez cman » piątek 17 września 2010, 10:17
maryann napisał(a):Nie ma dymu bez ognia, może na A7 wrona usiadła i oberwała?
maryann napisał(a):Po to taki a nie inny kształt linii, by nie było wątpliwości jak sie na niej zachować.
maryann napisał(a):Dla odróżnienia
przez maryann » piątek 17 września 2010, 11:06
przez cman » piątek 17 września 2010, 11:08
przez maryann » piątek 17 września 2010, 11:14
Moim skromnym zdaniem nie tylko "że" trzeba coś zrobić, ale i nie było wątów "co" zrobić. Taka była intencja ustawy i choć nieprecyzyjna to tak oczywista, że przytłaczające większość pojęła i stosuje ją w lot.cman napisał(a):No, żeby było wiadomo, gdzie się w razie potrzeby zatrzymać
przez cman » piątek 17 września 2010, 11:29
przez tristan » piątek 17 września 2010, 11:43
cman napisał(a):Nie, zdecydowana większość nic nie pojęła, bo w ogóle nie zna zapisów z tym związanych, zdecydowana większość po prostu zachowuje się na wyczucie.
przez Cyberix » piątek 17 września 2010, 12:08
przez maryann » piątek 17 września 2010, 12:14
Raczej bym się kłócił, gdybym miał dostać 5 punktów i dwie stówki za P4, która jest przysypana bądź znacznie wytarta.Cyberix napisał(a): podwójna linia ciągła (...)obowiązuje bez niego, niezależnie czy jest śnieg czy nie ma.
przez cman » piątek 17 września 2010, 12:44
Cyberix napisał(a):Słuchajcie, ale kierowca NIE MUSI znać rozporządzenia dotyczącego znakowania !! Co to obchodzi kierowcą? On ma znać PORD, znaki drogowe itd, ale nie rozpiskę dotyczącą warunków technicznych stosowania oznakowania.
Cyberix napisał(a):I jak już coś jest źle oznakowane to nie obowiązuje? Naginana teoria.
Cyberix napisał(a):Poza tym... czy podwójna linia ciągła jest uzupełnieniem zakazu wyprzedzania? Nie. A jednak obowiązuje bez niego, niezależnie czy jest śnieg czy nie ma.
przez karampuk » piątek 17 września 2010, 16:56
maryann napisał(a):To jedno. A drugie- oznakowanie miejsca jest skopane. Postawić pod supermarketem 30 słupków a na nich 30 A7... i wszystko gra.
przez bac » piątek 17 września 2010, 19:04
Heh, no właśnie, po co? Żadnych znaków i malowań, będzie prościej. No i kierowcy może się nauczą, by ustępować tym z prawej.