dlaczego kierowcy tirów nie gaszą auta?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez jan2294 » czwartek 29 lipca 2010, 18:26

Pinhead napisał(a):
jan2294 napisał(a):jak jest pusty to ruszyc nie mozna i nabic w czasie jazdy?


Pneumatyka przecież nie jest dla ozdoby. Skoro nie będzie nabity to jak ma działać układ pneumatyczny ?

na powietrze są tylko hamulce? przeciez nie moze ruszyć i sie toczyc osiedlami 10km/h przez te 5min?
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez Pinhead » czwartek 29 lipca 2010, 21:52

To jadąc 10km/h hamulce nie są potrzebne ? Ty byś pojechał bez hamulców ?
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez ixi25 » czwartek 29 lipca 2010, 23:15

jan2294 napisał(a):jak jest pusty to ruszyc nie mozna i nabic w czasie jazdy

Bez powietrza wogóle nie ruszysz. Nie wspominając już o sprzęgle. Jest zabezpieczenie, że bez powietrza koła są zablokowane.
PapuT napisał(a):Czasem jak na parkingu stoi ciężarówka z żywnością, musi być na chodzie aby trzymało zimno w naczepie

Ale to nie pracuje silnik, a agregat chłodni.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez jan2294 » piątek 30 lipca 2010, 09:35

Pinhead napisał(a):To jadąc 10km/h hamulce nie są potrzebne ? Ty byś pojechał bez hamulców ?
a po co komu hamulce jak sie toczy 10km//h po bocznych drogach gdzie niema ruchu

ja w swoim aucie prywatnym prawie wcale ich nie używam, wyłącznie do hamowania z prędkosci ok 20-30km/h do 0 powyżej zawsze hamuje silnikiem
np jadę 70km/h na 5 biegu i chce zatrzymac sie przed światłami to wrzucam 3 hamuje silnikiem później 2 i juz jak sie auto toczy to naciskam na hamulce
w ciężarówce jest jeszcze łatwiej bo jest retander i mozemy bardzo mocno hamować używając hamowania silnikiem + retandera
a hamulce służą jedynie do zatrzymania całkowitego i awaryjnego
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez bac » piątek 30 lipca 2010, 10:27

a po co komu hamulce jak sie toczy 10km//h po bocznych drogach gdzie niema ruchu

Żeby się zatrzymać z 10 km/h do zera.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez scorpio44 » niedziela 01 sierpnia 2010, 18:47

jan2294 napisał(a):w ciężarówce jest jeszcze łatwiej bo jest retander

Aha. :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez verde » niedziela 01 sierpnia 2010, 19:00

jan2294 ok. Tylk że ty masz marne pewnie 1, 5 góra 2 tony auta , a wes tutaj zatrzymaj kilka ton np jeśli masz pełną naczepę co na flinstona mam hamować ? albo czekać jak naczepa pcha do przodu. Wes się nie odzywaj lepiej, bo ciężarówka typu TIR to nie twoja prywatna osobówka.
cache/ac9a7c36e4.png
verde
 
Posty: 133
Dołączył(a): czwartek 03 grudnia 2009, 10:09

Postprzez jan2294 » niedziela 01 sierpnia 2010, 20:42

nawet załaduwany tir wyhamuje z góry np jadąc po alpach bez uzywania hamulców wystarczy retander+niski bieg i hamowanie silnikiem
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez ixi25 » niedziela 01 sierpnia 2010, 20:59

@jan2294
Przestań pieprzyć. Retara nie służy do hamowania!!! Tylko do utrzymania prędkości na zjeździe!!! Jak w "alpach" włączysz retare w momencie kiedy trzeba hamować to zaliczysz małysza kilkunastu tonowym zestawem.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez lith » niedziela 01 sierpnia 2010, 21:00

kurde, zatrzymaniem silnikiem z górki może być ciekawe xD Pozostaje hamowanie kotwicą :D
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez jan2294 » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 09:54

ixi25 napisał(a):@jan2294
Przestań pieprzyć. Retara nie służy do hamowania!!! Tylko do utrzymania prędkości na zjeździe!!! Jak w "alpach" włączysz retare w momencie kiedy trzeba hamować to zaliczysz małysza kilkunastu tonowym zestawem.
instruktor kaze mi przy kazdym hamowaniu redukowac o 2 biegi w dół włączac retander

osobiście będąc w górach osobówką nie używałem hamulca wcale cały czas zjezdzałem z góry na 2 biegu, przy łagodniejszym zjezdzie na 3 i tak przez ponad 20km jakbym używał hamulców to juz bym ich nie miał
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez lith » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 11:00

@jan2294
Ale silnikiem to możesz zwolnić.; Do zatrzymania mogą się przydać jednak hamulce :D
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez ixi25 » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 12:43

jan2294 napisał(a):retander

A co to jest??
Pierwsze słyszę, retarder jak coś.
I kolejny raz porównujesz auto osobowe do 3,5 t z 40-60 tonowym bydlakiem. Jak dorośniesz i zdasz prawko na kat. B to wtedy pogadamy.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez jan2294 » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 19:09

retander=zwalniacz
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez verde » poniedziałek 02 sierpnia 2010, 20:14

jan2294 ty w ogóle kiedy kol wiek miałeś na pace 40 T ? bo widzę że chyba nie i twoje największe obładowanie to zakupy z biedronki :? :roll: chyba, bo gadasz takie głupoty że na prawdę ciebie mi żal. Nie każe ci za każdym razem walić po heblach jak tylko trzeba zwolnić. W takim razie za raz wyjdzie że hamulec to zbędna rzecz i przydatna tylko lamerowi 8)
cache/ac9a7c36e4.png
verde
 
Posty: 133
Dołączył(a): czwartek 03 grudnia 2009, 10:09

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości