z jakiego biegu ruszać z miejsca?

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez disaster » sobota 24 lipca 2010, 10:24

qwer0 napisał(a):Jak juz zostajemy przy oplach. Te nowsze ople maja czerwone pole od 6,5tys. Fakt, jeblem sie o 500 :P Ale to nie znaczy, ze nie dokreci jeszcze tych 500 i dobije do 7. Jakis problem?


Tylko szczegół, że komputer pomiędzy 6200 a 6500 odcina paliwo :)
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez jan2294 » sobota 24 lipca 2010, 11:39

koledzy nie wiem czym Wy jezdzicie ale przeciętne auto o poj 1,6-2,0 mające 100-140km bez turbo zbiera sie tak od jakis 4000 w górę
jak chce jechac emerycko to przełączam na wyższe biegi przy 2200-2500 i utrzymuje obroty od jakis 1800-2200 ale nie nizej bo to katowanie auta
a jak chce cos wyprzedzic lub jadę w full ładunkiem to spokojnie kręcę do tych 6000-6500 i trzymam obroty od jakis 3500-5000
przeciez wyjeżdzając na drogę szybkiego ruchu nie ma bada zeby obroty na 5 biegu były nizsze niz te 4000
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez disaster » sobota 24 lipca 2010, 12:06

No cóż, nie wiem jak jest w innych autach tak więc zostanę przy moim.

Parametry silnika:
Typ X16XEL (Ecotec)
Średnica cylindra 79,0 mm
Skok tłoka 81,5 mm
Pojemność skokowa 1598 cm3
Stopień sprężania 10,5
Ciśnienie sprężania
- nominalne 1,2...1,5 MPa
- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa
Moc maksymalna 74 kW (101 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 6200 obr/min
Moment maksymalny 150 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3200 obr/min


Czyli moment maksymalny wychodzi w granicach 3200 obr/min i w okolicach tej wartości auto ma największego kopa.
Z obserwacji wynika, że w granicach 2800 - 4000 przyśpieszenie jest sympatyczne, a potem to już tylko wir w zbiorniku i niewiele z tego wynika.
Swojego czasu na autbahnie jak jechałem do UK wyciągnąłem z niego 200km/h (tak pokazywała nawi, bo licznik ciut więcej) ale po pierwsze silnik pracował na 5800 a po drugie spalanie było makabryczne. Od 4500 obr/min szło mu już bardzo opornie.

Na trójce przy 6300 następuje odcięcie paliwa.
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez cman » sobota 24 lipca 2010, 13:15

disaster napisał(a):Z obserwacji wynika, że w granicach 2800 - 4000 przyśpieszenie jest sympatyczne, a potem to już tylko wir w zbiorniku i niewiele z tego wynika.

A po zmianie biegu na wyższy? Trochę mniejszy wir w zbiorniku i jeszcze bardziej niewiele z tego wynika.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez jan2294 » sobota 24 lipca 2010, 17:13

no to u mnie max moment jest przy 4100 masz cos nisko ten max moment
i jak jechałem kiedyś autostradą non stop 200km i na 5 biegu non stop od 180-195km/h to spalił mi 11,9l lpg
średnio pali 11,5-12l lpg
a na trasie przy prędkościach 120-170 10l lpg
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez qwer0 » sobota 24 lipca 2010, 17:53

Tylko szczegół, że komputer pomiędzy 6200 a 6500 odcina paliwo Smile

No dobra, to polonez caro, ktory kreci sie do 8tysi to "supersportowy benzyniak".

Ze jest troche takich autek, to nie znaczy, ze kazdy 1.4 sie tak zakreci.

Temat tyczył się obrotów przy których zmieniamy bieg, a nie ile możemy wykręcić by nie zabić silnika.

No jesli chcemy sobie depnac, to jak najbardziej wypadaloby zmieniac bieg w okolicach czerwonego pola. Na prawde nie widze w tym nic dziwnego, po cos to czerwone pole jest i po cos mamy do dyspozycji te obroty, ktore nie znajduja sie w czerwonym polu.
No, dobrze kolego @qwer0, kłóćmy się o to ile kto ma na liczniku, tylko że szpan ze skalowania prędkościomierza wyszedł już z mody więc piszmy kto ma ile na obrotomierzu. Albo szukajmy na necie w jakim przedziale zamykają się obrotomierze. To bez sensu.
Przecież już pisałem, że nie twierdzę iż krótkotrwałe użycie zabije silnik, ale na pewno nie przyczyni się pozytywnie do jego żywotności.


AR dla TS 1.8 (tak, producent, nie ja) podaje obroty optymalne 4-6tysi, podaje rowniez ze max moc mamy przy 6,5tys, a odciecie mamy przy 7,2tys.

Ze sie szybciej zuzyje. Wiadomo, jak czegos czesciej lub intensywniej uzywamy, to szybciej sie zuzyje. Ale uzywanie silnika w pelnym zakresie jego obrotow, a uzywanie silnika benzynowego mulac cale zycie do 3tysi nie podniesie jego zywotnosci w znaczacy sposob.

To ze ktos sobie ubzdural, ze jak bedzie kisil sobie silnik i nigdy nie przekroczy 3-4 tysi bo to go zabije i <&%#$@> wydluzy jego zycie to jest po prostu w bledzie.

Danie od czasu do czasu w <&%#$@>, aby przedmuchac bebechy moze wyjsc tylko i wylacznie na dobre :P

A jak chcesz na maxa wydluzyc zywotnosc swojego auta, to oddaj je w cholere do muzeum, tam sie najmniej zuzyje.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości