z jakiego biegu ruszać z miejsca?

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez jan2294 » środa 21 lipca 2010, 13:11

mało osób jezdzi z napedem na tylne koła
zresztą mówiąc ogólnie to naped na tył jest tylko w bmw, i paru innych starych autach
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez cman » środa 21 lipca 2010, 13:20

jan2294 napisał(a):mało osób jezdzi z napedem na tylne koła

No i co z tego?

jan2294 napisał(a):zresztą mówiąc ogólnie to naped na tył jest tylko w bmw, i paru innych starych autach

Zauważyłeś może mój post, w którym wyliczyłem kilkadziesiąt marek, a tym samym kilkaset modeli z napędem nie na przód? I napęd nie na przód to nie tylko napęd na tył, ale też napęd na wszystkie koła.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Pinhead » środa 21 lipca 2010, 13:47

To sobie pogadacie :) Facet jest zielony w temacie i najwyraźniej interesuje go to jak zeszłoroczny śnieg ale twardo prawko na C robi choć podstaw nawet nie ma do szerszego poznania tajników kierowania w ramach kategorii B. Pytania o ruszanie z 2 biegu przypominają te zadawane przez młode dziewczyny które technikę motoryzacyjną ograniczają do "tu są pedały a tu jest kierownica".
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez jan2294 » środa 21 lipca 2010, 15:41

to z tym ruszaniem mnie bardzo zdziwilo przeciez w żadnej osobówce nie ruszamy z 2 tylko zawsze z 1 a w ciężarówce instruktor mówi ze z 2, 3 a w cięższych uatach spokojnie ruszać mozna z 4 albo 5 biegu
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez Neurot » środa 21 lipca 2010, 16:18

jan2294 napisał(a):to z tym ruszaniem mnie bardzo zdziwilo przeciez w żadnej osobówce nie ruszamy z 2 tylko zawsze z 1 a w ciężarówce instruktor mówi ze z 2, 3


Uspokój się juz... meczysz nas w taki upał...
wytłumaczono Ci temat biegów, a Ty dalej swoje.
Po co porównujesz auta osobowe do ciężarowych? W jakim celu?

a w cięższych uatach spokojnie ruszać mozna z 4 albo 5 biegu


Proszę, oszczędź nas..
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Pinhead » środa 21 lipca 2010, 20:37

jan2294 napisał(a):to z tym ruszaniem mnie bardzo zdziwilo przeciez w żadnej osobówce nie ruszamy z 2 tylko zawsze z 1


To pomyśl czy jest osobówka która po załadowaniu waży ponad dwukrotnie więcej niż przed załadowaniem. Skoro skrzynia jest dopasowana do DMC to oczywiste że najniższe biegi są zbędne jeśli pojazd nie jest załadowany na full.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez ixi25 » czwartek 22 lipca 2010, 00:57

jan2294 napisał(a):to z tym ruszaniem mnie bardzo zdziwilo przeciez w żadnej osobówce nie ruszamy z 2 tylko zawsze z 1 a w ciężarówce instruktor mówi ze z 2, 3 a w cięższych uatach spokojnie ruszać mozna z 4 albo 5 biegu

Jak zrównujesz truck-i i auta osobowe, to wrzuć na osobówkę 24 tony. Słuchaj. wiedza o zasadach działania elementów pojazdu, w tym omawiany mechanizm przekładnii głównej i silnik to podstawa. Nikt tu Ci nie będzie wykładów o tym robił, bo od tego jest gruba książka. Sterowanie układem hamulcowym w pojazdach osobowych jest hydrauliczne, myślisz że w ciężarówce też?? Tak samo obroty silnika, też porównasz do "osobowego" diesla. Jak nie wiesz gdzie masz napęd , to w zimę normalnie wypir*olisz na jakimś pierwszym lepszym zakręcie.
http://www.youtube.com/watch?v=aYSixusn ... r_embedded

http://etransport.pl/film840.html

Doświadczenie z egzaminem - 5podejść.
Doświadczenie za kierownicą - ponad 500000 km oraz 17 krajów EU.
ixi25
 
Posty: 523
Dołączył(a): wtorek 18 maja 2010, 00:18
Lokalizacja: EU

Postprzez jan2294 » czwartek 22 lipca 2010, 09:03

wlasnie mnie dziwi dlaczego są tam takie niskie obroty czyli rzędu 1000-1500 i przy 1500 zmienia sie bieg na wyższy w osobówce zeby jako tako jechała trzeba trzymac od 4000 a kręcic mozna do ponad 7000
jan2294
 
Posty: 118
Dołączył(a): niedziela 18 lipca 2010, 11:21

Postprzez Pinhead » czwartek 22 lipca 2010, 12:42

Widać nie odróżniasz nawet diesla od benzyniaka a co dopiero mówić o czymś bardziej skomplikowanym. Radze zacząć się uczyć od samych podstaw budowy silnika spalinowego.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Przemek211 » piątek 23 lipca 2010, 22:03

jan2294 napisał(a):wlasnie mnie dziwi dlaczego są tam takie niskie obroty czyli rzędu 1000-1500 i przy 1500 zmienia sie bieg na wyższy w osobówce zeby jako tako jechała trzeba trzymac od 4000 a kręcic mozna do ponad 7000

Och, kolego, gdy zobaczyłem post Ixiego w innym twoim temacie, że chcesz zrobić ten kurs przez forum wybuchłem śmiechem.. ale widzę, że jest gorzej. Po pierwsze co to jest osobówka? Podane przez ciebie wartości dla silnika w 'osobówce' to jakieś supersportowe auto, bo nawet zwykły benzyniak nie wytrzyma długo takich wartości. Zaskoczę cię chyba pisząc, że są też 'osobówki', które kręcą się na podanych przez ciebie wartościach dla samochodów ciężarowych. Ba, wg systemu Eco:drive w Bravo II (diesel oczywiście..)zmiana biegów przy 1500 to już za dużo :) Każe mi to robić już przy 1300-1400.
Przemek211
 
Posty: 162
Dołączył(a): piątek 25 grudnia 2009, 20:41

Postprzez qwer0 » piątek 23 lipca 2010, 22:20

Po pierwsze co to jest osobówka? Podane przez ciebie wartości dla silnika w 'osobówce' to jakieś supersportowe auto, bo nawet zwykły benzyniak nie wytrzyma długo takich wartości.

??? Ja pier...

Co jeden to lepszy specjalista :lol:

Tylko supersportowe benzyniaki sie kreca do 7 tysi?

Ja pier, to byle ecotek 1.4 z opla to supersportowy benzyniak? Tam sie czerwone pole przy 7tysiach zaczyna. W byle starej A4 1.8l przy 7,5tys. Dla calej masy benzyniakow 7tysi to nic nadzwyczajnego.

Jazda przy 4tysiach? Bez jaj, to nawet moj diesel wytrzyma.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez disaster » piątek 23 lipca 2010, 22:29

qwer0 napisał(a):
Co jeden to lepszy specjalista :lol:


Wiesz, tak się zastanawiam w którym Oplu masz na liczniku czerwone pole od 7 tysięcy obrotów.

Zarówno moja poprzednia Vectra A 1,6 8V 75KM jak i obecna Vectra B 1,6 16V 101KM zamyka obrotomierz siedmioma tysiącami obrotów, a czerwone zaczyna się od 6 z kawałkiem.

W Vectrze C nawet mniej bo zazwyczaj na 6 tysiącach obrotek się kończył, tak więc kolego wychodzi na to, że świetnie sam się opisałeś....
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Postprzez Przemek211 » piątek 23 lipca 2010, 22:45

qwer0 napisał(a):
Po pierwsze co to jest osobówka? Podane przez ciebie wartości dla silnika w 'osobówce' to jakieś supersportowe auto, bo nawet zwykły benzyniak nie wytrzyma długo takich wartości.

??? Ja pier...

Co jeden to lepszy specjalista :lol:

Tylko supersportowe benzyniaki sie kreca do 7 tysi?

Ja pier, to byle ecotek 1.4 z opla to supersportowy benzyniak? Tam sie czerwone pole przy 7tysiach zaczyna. W byle starej A4 1.8l przy 7,5tys. Dla calej masy benzyniakow 7tysi to nic nadzwyczajnego.

Jazda przy 4tysiach? Bez jaj, to nawet moj diesel wytrzyma.

Nie uważam się za specjalistę, ale dla przeciętnego, nowoczesnego silnika benzynowego silnika 7 tys. to już za dużo, na pewno nie jest to wartość optymalna. Tak samo 4 dla diesla. Ja nie mówię, że silnik nie wytrzyma, ale to nie są standardowe obroty. Tak jak pisze @disaster, 6-7 tys. na czerwonym to raczej standard. Standard, którego raczej nigdy się nie powinno osiągać. Ale kręć dalej tak swoje silniki, a długo się nimi nie nacieszysz, o paliwie nie wspomnę (szczególnie w przypadku oszczędnych, ale delikatnych diesli).
Przemek211
 
Posty: 162
Dołączył(a): piątek 25 grudnia 2009, 20:41

Postprzez qwer0 » sobota 24 lipca 2010, 08:16

Wiesz, tak się zastanawiam w którym Oplu masz na liczniku czerwone pole od 7 tysięcy obrotów.

Zarówno moja poprzednia Vectra A 1,6 8V 75KM jak i obecna Vectra B 1,6 16V 101KM zamyka obrotomierz siedmioma tysiącami obrotów, a czerwone zaczyna się od 6 z kawałkiem.

W Vectrze C nawet mniej bo zazwyczaj na 6 tysiącach obrotek się kończył, tak więc kolego wychodzi na to, że świetnie sam się opisałeś....

Bo moze niekoniecznie stara vectra A, czy nie duzo mlodsza B lapie sie pod te "nowoczesne".

Jak juz zostajemy przy oplach. Te nowsze ople maja czerwone pole od 6,5tys. Fakt, jeblem sie o 500 :P Ale to nie znaczy, ze nie dokreci jeszcze tych 500 i dobije do 7. Jakis problem? Gaz w podloge i mamy 7. Krotkotrwale wejscie na czerwone pole nie zaszkodzi i nie jest zarzynaniem silnika.

Zostanmy przy oplach i spojrzmy na diesla. Czerwone pole mamy od 5 tysi! Przy najzwyklejszym, 101KM dieslu 1.9CDTI.

Obrazek


Rowniez do 5tysi sie kreca (znaczy do czerwonego pola) oplowskie 1.7 diesle i nawet najslabsze diesle 1.3.

Ja w starej renowce mam czerwone pole od 4200, wiec nie widze powodu, dla ktorego 4000 to juz mialoby byc zarzynanie silnika.
W nowszysch renatach diesel czerwonosc ma od 4800.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Przemek211 » sobota 24 lipca 2010, 10:20

No, dobrze kolego @qwer0, kłóćmy się o to ile kto ma na liczniku, tylko że szpan ze skalowania prędkościomierza wyszedł już z mody więc piszmy kto ma ile na obrotomierzu. Albo szukajmy na necie w jakim przedziale zamykają się obrotomierze. To bez sensu.
Przecież już pisałem, że nie twierdzę iż krótkotrwałe użycie zabije silnik, ale na pewno nie przyczyni się pozytywnie do jego żywotności.
Temat tyczył się obrotów przy których zmieniamy bieg, a nie ile możemy wykręcić by nie zabić silnika.
Przemek211
 
Posty: 162
Dołączył(a): piątek 25 grudnia 2009, 20:41

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości