Pytanie na temat wyprzedzania

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Pytanie na temat wyprzedzania

Postprzez Telemaniak19 » środa 30 czerwca 2010, 20:46

Jezdze kilka miesiecy samochodem ale dopiero teraz postanowilem tu się spytać o pewną sprawę związaną w wyprzedzaniem.

Taka sytuacja: jadę sobie 60/65 km/h na 5 biegu i np przede mna jedzie z taka sama predkoscia samochod a ja postanawiam go wyprzedzić bo znudziło mi sie tak jechać i problem mam taki, że wyprzedzam na 5 biegu ale samochod nie zrywa sie zeby wykonac szybko ten manewr (na dwupasmowej drodze w jednym kierunku to nie ma problemu wiadomo ale gdyby byla dwukierunkowa to chcialbym szybciej ten manewr wykonać). probowalem robic tak ze znowu jade te 60/65 km/s i redukuje do 4ki ale wtedy samochodem szarpie nieprzyjemnie, wiem ze w automatycznych skrzyniach nie ma takiego problemu bo mozna redukować o 2biegi nizej i nic nie zatrzęsie bo obroty sa jakoś tam automatycznie dobierane. Samochod ma 100 KM. Jakaś rada jak to robic zeby szybko nabierać predkosci wtedy?:)
Telemaniak19
 
Posty: 27
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2009, 12:38

Postprzez Borys_q » środa 30 czerwca 2010, 20:53

Redukcja do 4 ki, tylko popracuj nad tym, prawdopodobnie za szybko puszczasz sprzęgło. Przy redukcji prawie tak samo jak przy ruszaniu.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Telemaniak19 » środa 30 czerwca 2010, 21:11

ok pocwiczy sie. Ostatnio ogladalem zakup kontrolowany gdzie babka jezdzila VW golfem z automatyczna skrzynią DSG czy jak to sie tam zwie i Kornacki jej mowi bo była na 4tym biegu zredukyj sobie o dwa biegi a ja sobie mysle gdybym z 4ki wrzucił 2ke przy iluś tam na godzine to niezle by rzuciło a tam w kamerce było pokazane chyba ze po redukcji skoczyło do 5tyś obrotow ale nawet im sie głowa nie kiwneła..:)
Telemaniak19
 
Posty: 27
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2009, 12:38

Postprzez Borys_q » środa 30 czerwca 2010, 21:15

Manualem też tak zrobisz jak się wprawisz tylko musisz z wyczuciem, co do DSG niby to fajne ale jak się rozsypie to zostaje się pod pociąg rzucić:)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez yogge » środa 30 czerwca 2010, 21:18

Nie zbankrutowałeś jeszcze na benzynie jeżdżąc w taki sposób?

Nie redukuj do 4ki, tylko do 3ki przy takich prędkościach. I poćwicz tak, jak Ci Borys_q napisał.

I - na Bogów - nie jeździ się 60km/h na piątym biegu...
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12

Postprzez athlon » środa 30 czerwca 2010, 21:40

tak jak yogge radzi, zeby auto było w miare zrywne (jeżeli można 100 konnego muła nazwać zrywnym) redukuj do 3ki i umiejętnie puszczaj sprzęgło.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez bac » środa 30 czerwca 2010, 22:29

Odpowiednio lekki "100 konny muł" może być bardziej zrywny od niejednego, palącego jak czołg, SUVa czy nawet większego kombi.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez Borys_q » środa 30 czerwca 2010, 22:49

Generalna zasada jest taka jak szarpie to albo kierowca za dychę, albo auto sie sypie. Nie ma prawa szarpać jak auto jest sprawne i się umiejętnie pedałami operuje.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez lith » środa 30 czerwca 2010, 23:15

Tak do wyprzedzania trzeba zredukować tak, żeby wyciągnąć jak największe przyspieszenie z tego co mamy. W moim fiaciku przy 60 km/h jakbym chciał sie brać do szybkiego wyprzedzania to nie wiem czy bym nawet od 2ki nie zaczynał. Jak się ma w miarę opanowaną redukcję to nie będzie szarpało, ani zwalniało. Trzeba tylko zdawać sobie sprawę z tego, że jak z redukujesz to będziesz miał większe obroty i przecież musisz gaz dostosować do utrzymania tych nowych obrotów jak nie chcesz zwolnić.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez ivytomek » czwartek 01 lipca 2010, 10:00

yogge napisał(a):I - na Bogów - nie jeździ się 60km/h na piątym biegu...


A to niby dlaczego? Każdy w miarę nowoczesny silnik bez problemu temu podoła, a spalanie i hałas będą znacznie niższe. Mowa oczywiście o jeździe głownie pozamiejskiej.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez qwer0 » czwartek 01 lipca 2010, 10:23

A to niby dlaczego? Każdy w miarę nowoczesny silnik bez problemu temu podoła, a spalanie i hałas będą znacznie niższe. Mowa oczywiście o jeździe głownie pozamiejskiej.

A kto jezdzi 60km/h poza miastem?
Reszty mi sie komentowac nawet nie chce... Moze tylko male pytanko. A jadac na tym 5 biegu 80-90km/h spalanie bedzie wieksze, mniejsze??
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez ivytomek » czwartek 01 lipca 2010, 10:33

qwer0 napisał(a):A kto jezdzi 60km/h poza miastem?


Poza miastem jeździ się 60 km/h zawsze wtedy, kiedy warunki nie pozwalają na szybszą jazdę.

qwer0 napisał(a):Moze tylko male pytanko. A jadac na tym 5 biegu 80-90km/h spalanie bedzie wieksze, mniejsze??


Spalanie, przy spokojnej jeździe zawsze będzie wyższe na niższym biegu. Może poczytaj sobie troszkę o tzw. ecodriving'u, bo masz o nim marne pojęcie.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez yogge » czwartek 01 lipca 2010, 10:43

Na razie to ekofanatycy od ekodrajwingu piszą takie herezje, że odpycha od czytania czegokolwiek, co wyjdzie spod ich pióra.

Polecam poczytać raczej o konstrukcji silnika spalinowego.

I nie - spalanie nie będzie zawsze wyższe na niższym biegu. Nie twórz kolejnych mitów.
yogge
 
Posty: 91
Dołączył(a): czwartek 02 sierpnia 2007, 16:12

Postprzez ivytomek » czwartek 01 lipca 2010, 12:12

yogge napisał(a):Na razie to ekofanatycy od ekodrajwingu piszą takie herezje, że odpycha od czytania czegokolwiek, co wyjdzie spod ich pióra.


Jakieś konkrety?

yogge napisał(a):Polecam poczytać raczej o konstrukcji silnika spalinowego.


Jakieś konkrety?

yogge napisał(a):I nie - spalanie nie będzie zawsze wyższe na niższym biegu. Nie twórz kolejnych mitów.


Prawie zawsze.
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez mk61 » czwartek 01 lipca 2010, 12:54

Ivytomek, jeździłeś kiedyś rowerem? Jeśli nie, to spróbuj i przy okazji pobaw się przerzutkami w różnych warunkach. Wtedy będziesz mieć konkrety.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości