Wrzucanie czwórki w Clio /wątek oddzielony

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez Bolcia » niedziela 18 kwietnia 2010, 13:35

Robiłam kurs na Clio we Wrocławiu. Jeździłam max. na 3. Przy 50 nic mi nie wyło, wszystko było ok. Na egzaminie należy trzymać się tych 50 km/h, ale wiadomo z jakaś tolerancją. Instruktor mi powiedział, że najlepiej będzie jak będę jechać 45-50 na egzaminie i będzie super.
Ale prędkość teoretyczna prędkością teoretyczną - NIE MOŻESZ BYĆ ZAWALIDROGĄ na jezdni. Po odebraniu prawka "życie" bardzo szybko zweryfikowało teorię. Owszem, jak jest pusta droga to i jadę sobie to 50 km/h ale jak jadę w tłumie to zwykle się przemieszczam koło 60 km/h - jak wszyscy.
Teraz jeżdże Punto i tutaj 4 wskakuje w okolicach 50 km/h.

I kursanci, nie bądźcie zawalidrogami. Ostatnio piękna droga na Oleśnicę, dwujezdniowa, po dwa pasy. Przez wioskę jadę grzecznie za L 50 km/h. Za wioską L przyspiesza... Wyprzedzałam ją mają 80 km/h na liczniku, więc L gdzie dopuszczalne 90 jechała max. 70....

A potem będzie panika, że trzeba wrzucić 5 bieg...
Bolcia
 
Posty: 170
Dołączył(a): sobota 19 września 2009, 23:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez jarmal » środa 21 kwietnia 2010, 08:50

Kurs i egzamin miałem na Clio III. Jak już ktoś napisał 50km/h dla Clio można spokojnie jechac na trójce jak i na czwórce. Jeśli więc przez dłuższy czas nie grozi nam redukcja biegu czwórka jest lepszym biegiem.

Ale powtórze za swoim instruktorem, tam gdzie można warto wrzucać czwórkę, ze względu na wrażenia artystyczne. Egzaminator widzi, że egzaminowany nie boi się zmieniać biegów i sprawniej prowadzi auto. A wrażenia artystyczne choć nie ma ich w żadnym regulaminie są istotnym czynnikiem wpływającym na wynik egzaminu.
Avatar użytkownika
jarmal
 
Posty: 163
Dołączył(a): piątek 01 sierpnia 2008, 09:25
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez saker2 » poniedziałek 31 maja 2010, 21:50

w czasie egzaminu jadąc na trójce, egzaminator zapytał czy nie ma więcej biegów w samochodzie...i na czwórce było dobrze...
saker2
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek 14 maja 2010, 23:03
Lokalizacja: Trzcianka

Postprzez jasiek23 » wtorek 01 czerwca 2010, 09:42

Apiro napisał(a):Ja mam takie pytanie - czy na egzaminie jest sens wrzucać czwórkę w tej Cliówce na wrocławskiej trasie egzaminacyjnej? Na trójce 50 km/h ma się przy ok. 2,5 tyś. obrotach, a na kursie jak wrzucałem czwórkę to czasami się zagapiłem i przekraczałem te 50 km/h, dlatego wolałbym nie wrzucać.


Bez przesady, przecież nie będziesz przez cały egzamin gniótł na 3 :?
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez Gelo » piątek 04 czerwca 2010, 17:32

Nie potrafiłbym jechać non stoper na 3.Clio ma to do siebie,że jest dosyć głośny i przy 2,5-3k obrotach robi się jak w traktorze. Na 4 znacznie bardziej komfortowo się jeździ.Nie wyobrażam sobie pocinać na 3 , przy 50 km/h.Nie słyszałbym chyba poleceń egzaminatora. :D
Gelo
 
Posty: 15
Dołączył(a): wtorek 11 maja 2010, 22:19

Postprzez lith » poniedziałek 07 czerwca 2010, 11:15

Bez przesady... tak to nie dojdziesz do 90, a biegi Ci się skończą, jak 2,5k nie chcesz przekraczać :P... (pomijam dynamikę, bo zakładam, ze do rozpędzania jesteś w stanie przeboleć ten ryk silnika :> )
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości