sjakubowski napisał(a):Znak C-2 obowiązuje na przykładowym skrzyżowaniu. Jeśli jednak nie da się jednoznacznie określić, gdzie należy skręcić na obszarze danego skrzyżowania, należy przejść do drugiej części definicji, czyli określenia "możliwość zmiany kierunku jazdy".
A nie wydaje ci się, że gdyby tak było to organizator ruchu postawiłby znak "zakaz wjazdu" lub namalował odpowiednie znaki poziome?
Zróbmy porównanie:
B-21 Zakaz skrętu w lewo. Znak ten zabrania skrętu w lewo i zawracania na najbliższym skrzyżowaniu. Jeżeli znak ten jest umieszczony w obrębie skrzyżowania, to dotyczy
on najbliższej jezdni, przed którą się znajduje.
C-4 Nakaz jazdy w lewo (skręcanie za znakiem).
Znak nakazuje kierującemu skręt w lewo za znakiem. Znak ten umieszczony jest obok jezdni, której dotyczy i obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy.
Dlaczego ustawodawca nie użył tutaj zwrotu, iż nakaz dotyczy najbliższej jezdni/drogi która znajduje się za znakiem?
Idźmy dalej...
Nakaz jazdy prosto.
Znak nakazuje kierującemu jazdę prosto. Znak obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy. Często stosowany jest poza skrzyżowaniami na drogach o dużym natężeniu ruchu w celu wyeliminowania skręcania (szczególnie w lewo) pojazdów do obiektów przydrożnych.
Idąc twoim tokiem rozumowania, mamy takie skrzyżowanie:
i wg. twojej teorii możemy skręcić w czerwone lewo lub prawo ponieważ wyczerpaliśmy nakaz jazdy prosto (minęliśmy dwie pierwsze możliwości wykonania skrętu w lewo i prawo). Tak? Spodziewam się, że teraz dorobisz kolejny wyjątek do swojej teorii.