Przejście dla pieszych i linia warunkowego zatrzymania.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Przejście dla pieszych i linia warunkowego zatrzymania.

Postprzez kamil87 » piątek 23 kwietnia 2010, 10:54

Witam
Mam pytanie często jest przy przejściu dla pieszych oto taka linia :
Obrazek

Moje pytanie brzmi MUSZĘ się zatrzymać na tej linii nawet jak nie ma nikogo na przejściu dla pieszych i jest pusto ...czy NIE muszę się zatrzymać na tej linii nawet jak jest cicho i nie ma nikogo ?

Proszę o pomoc.
kamil87
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek 09 kwietnia 2010, 12:36

Postprzez BlueDevil » piątek 23 kwietnia 2010, 11:20

mam nadzieje ze jeszcze nie masz prawka??

jak nikogo nie ma to sie nie zatrzymujesz, jesli sie zatrzymujesz to przed linia, jak sama nazwa wskazuje "linia zatrzymania"
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez piotrekbdg » piątek 23 kwietnia 2010, 11:25

Przejrzyj sobie materiały dane z OSK, albo poczytaj lepiej PoRD a dowiesz się że jest coś takiego jak "linia bezwzględnego zatrzymania" która odpowiada w zupełności co twojej zaproponowanej sytuacji. Choć jak nadmienił przedmówca, logika powinna być tu najlepszą nauczycielką :?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez AbuseArt » piątek 23 kwietnia 2010, 11:35

http://www.andros-reda.pl/gfx/poziome.jpg

Znaki poziome p-13 p-14 przejeżdżamy bez zatrzymania, jeśli nie ma ku temu przeciwskazań. Znak poziomy p-12 ma znaczenie STOP, ale nie widziałem go jeszcze bez towarzyszącego mu znaku pionowego b-20 :)
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez Cyberix » piątek 23 kwietnia 2010, 11:37

- Jak stoi sygnalizator i pali się czerwone światło to pomimo, że nie ma pieszych musisz się zatrzymać... (nawet jeśli pali się zielona strzałka do warunkowego skrętu w lewo lub prawo).
- Jak stoi sygnalizator i pali się zielone światło i piesi jeszcze nie opuścili przejścia to musisz się zatrzymać...
- Jak nie ma sygnalizatora i przechodzą piesi to musisz się zatrzymać
- Jak nie ma sygnalizatora i nie ma pieszych to nie musisz się zatrzymywać...

I pamiętaj, na przejściu i bezpośrednio przed nim nie wolno wyprzedzać ani omijać pojazdu, który zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym... łatwo o tym się zapomina na drogach jednokierunkowych o co najmniej 2 pasach ruchu...

Najlepiej będzie jak kupisz sobie jakaś książkę, najlepiej Kodeks Drogowy z ilustracjami i komentarzem i poczytasz do poduszki :)

A jak już jesteś na kursie w jakimś OSK to radzę zmienić OSK bo poziom przekazywanej wiedzy jest raczej marny...
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez kamil87 » piątek 23 kwietnia 2010, 11:43

Cyberix dzięki za informacje oczywiście nom raczej tak OSK jest słaby ale przeżyję najwyższej się doszkolę w innej szkole jakby co ... nie mam prawka jak wspominałem w innym wątku więc jeszcze spora droga przede mną jestem na początkowym etapie szkolenia się ...

Jeszcze jedno pytanie odnośnie tych linii z http://www.andros-reda.pl/gfx/poziome.jpg

chodzi mi o P-12 i wcześniej jest znak STOP to zatrzymuję się przed znakiem STOP czy za nim przy linii P-12 ? też widziałem często u mnie w mieście taką kombinację .
kamil87
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek 09 kwietnia 2010, 12:36

Postprzez AbuseArt » piątek 23 kwietnia 2010, 11:47

Jeśli wsiadłeś do auta to znaczy że powinieneś już znać znaki i wiedzieć co kiedy robić. Bardzo złe OSK :( Szkoda że tak bardzo oszczędza się na teorii, to przecież ona powoduje, że możesz wykorzystać lekcje praktyczne w 100%.

P-12 wyznacza miejsce, w którym należy się zatrzymać. :)
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez Cyberix » piątek 23 kwietnia 2010, 11:53

kamil87 napisał(a):chodzi mi o P-12 i wcześniej jest znak STOP to zatrzymuję się przed znakiem STOP czy za nim przy linii P-12 ? też widziałem często u mnie w mieście taką kombinację .


@kamil87, a tak z ciekawości, jak myślisz, gdzie się zatrzymasz jak będzie znak STOP i nie będzie linii P-12? Przed znakiem? Za znakiem? W innym miejscu, jakim?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez kamil87 » piątek 23 kwietnia 2010, 11:55

Wiadomo , że przed znakiem .... czyli muszę się zatrzymać raz przed znakiem stop i drugi raz przed linią P-12 ...
kamil87
 
Posty: 20
Dołączył(a): piątek 09 kwietnia 2010, 12:36

Postprzez Cyberix » piątek 23 kwietnia 2010, 11:58

kamil87 napisał(a):Wiadomo , że przed znakiem .... czyli muszę się zatrzymać raz przed znakiem stop i drugi raz przed linią P-12 ...


Kto Ci takich głupot naopowiadał, że przed znakiem ??
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez AbuseArt » piątek 23 kwietnia 2010, 12:00

Dobrze mówi. Wersja inteligentna jest taka że znak STOP nie określa miejsca zatrzymania, masz stanąć tam gdzie masz dobrą widocznosć. I to polecam ale W ŻYCIU. Jednak na egzaminie bezpieczniej chyba będzie zatrzymać się, ruszyć, zatrzymać. Bo nikt nie powiedział że... zdążysz stanąć tam gdzie miałeś zamiar, nim egzaminator zatrzyma auto :(

a może moja eksperymentalna metoda; "Drogi panie egzaminatorze, przed nami znak b20 "stop", mam zamiar zatrzymać się w miejscu które zapewni mi dobrą widoczność" :)

Jeżdżenie samochodem niewiele ma wspólnego z egzaminem na prawko :D
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez mk61 » piątek 23 kwietnia 2010, 12:06

§ 21. 1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez Cyberix » piątek 23 kwietnia 2010, 12:07

AbuseArt napisał(a):Dobrze mówi. Wersja inteligentna jest taka że znak STOP nie określa miejsca zatrzymania, masz stanąć tam gdzie masz dobrą widocznosć. I to polecam ale W ŻYCIU. Jednak na egzaminie bezpieczniej chyba będzie zatrzymać się, ruszyć, zatrzymać. Bo nikt nie powiedział że... zdążysz stanąć tam gdzie miałeś zamiar, nim egzaminator zatrzyma auto :(


Ależ określa, i to bardzo dokładnie, otóż zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić w miejscach:
- wyznaczonym znakiem poziomym P-12,
- w rejonie przejazdu kolejowego przed znakiem G-3 lub G-4 "krzyż św. Andrzeja",
- w razie braku wyznaczonego miejsca, zatrzymanie powinno nastąpić w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem

Nie można bezmyślnie wciskać hebla hamulca jak tylko zobaczymy znak STOP... Widzimy znak STOP, orientujemy się, czy jest linia zatrzymania czy jej nie ma, jaka jest widoczność i podejmujemy właściwą decyzję.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Postprzez AbuseArt » piątek 23 kwietnia 2010, 12:11

Trochę przesadzasz z negowaniem tego co napisałem, może napisałem w zbyt dużym uproszczeniu, ale cały czas zgodnie z przepisami. Mowa była przecież o sytuacji gdy miejsce zatrzymania nie jest oznaczone znakiem poziomym. A co do przejazdu - trudno zastosować się do STOP'a gdy już jest się na torach ;-)
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez Cyberix » piątek 23 kwietnia 2010, 12:19

Nie przesadzam, jeśli zatrzyma się przed znakiem STOP w miejscu gdzie guzik będzie widać np. skrzyżowanie będzie zasłonięte przez zaparkowane samochody itp. to egzaminator może uznać to za błąd. Zatrzymanie się w miejscu gdzie nie było widać czy nadjeżdża pojazd drogą z pierwszeństwem przejazdu. A gdyby później ruszył powoli i nie zatrzymał się ponownie w miejscu gdzie będzie już dobrze widać (bo sobie o tym zapomniał, bo przecież już się zatrzymał) - jest to kolejny błąd, nie zatrzymanie się w odpowiednim miejscu, egzaminator wciska pedał hamulca.

Co do torów, G-3 lub G-4 wyznaczają miejsce zatrzymania...

Jeśli instruktor w OSK uczy, że należy się zatrzymywać przed znakiem to sorry ale nie powinien być instruktorem, a patrząc na inne wypowiedzi i pytania to albo kursant opuścił połowę zajęć z teorii albo OSK ma żenująco niski poziom nauczania.

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości