przez cman » sobota 03 kwietnia 2010, 20:00
przez ks-rider » sobota 03 kwietnia 2010, 20:14
ajatollah napisał(a):Borys_q- czytaj uważniej :roll:to tylko teoria- mając lepsze opony na tyle wydłużamy drogę hamowania co może być przyczyną wypadku.
Rysiu29 napisał(a): Te lepsze zdecydowanie polecam założyć na przód aby nie pogarszać skuteczności hamowania. Ma to znaczenie zwłaszcza w autkach przednionapędowych z ABS.
Rysiu29 napisał(a):
Ma to znaczenie zwłaszcza w autkach przednionapędowych z ABS.
Rysiu29 napisał(a):
Z uślizgiem tylnych kół w zakręcie każdy średnio wprawny kierowca sobie poradzi ( w każdym razie powinien)
przez Xsystoff » sobota 03 kwietnia 2010, 20:14
przez ks-rider » sobota 03 kwietnia 2010, 20:27
Xsystoff napisał(a): … bo jednak wiekszosc chyba umie wdusic pedal hamulca do podlogi
Xsystoff napisał(a):Sam czy to na rajdach czy w cywilnym aucie zakladam dobre kapcie z przodu, bo jak ucieka tyl to wystarczy szybka kontra i jade dalej, a jak wyjezdza przod na lewej nodze to niezawsze da sie to naprawic bez zwiedzania kraweznika/krzakow/pobocza. I narazie dobrze na tym wychodze patrzac na wyniki :wink:
przez Rysiu29 » niedziela 04 kwietnia 2010, 10:40
przez ajatollah » niedziela 04 kwietnia 2010, 11:55
...radzą dawać lepsze na tył, bo np przy mokrej i śliskiej nawierzchni...
przez BOReK » niedziela 04 kwietnia 2010, 12:08
przez ajatollah » niedziela 04 kwietnia 2010, 12:11
poślizg wodny wynika z mniej lub bardziej skutecznego odprowadzania wody spomiędzy opony i podłoża
wielkość powierzchni styku nie ma wpływu na siłę tarcia
przez Rysiu29 » niedziela 04 kwietnia 2010, 12:41
przez Borys_q » niedziela 04 kwietnia 2010, 13:04
Dlaczego opisze po wypawiedzi Borys’a na ktora czekam.
przez ks-rider » niedziela 04 kwietnia 2010, 13:39
przez BOReK » niedziela 04 kwietnia 2010, 15:18
ajatollah napisał(a):cytat z wikipedii:
przez ajatollah » niedziela 04 kwietnia 2010, 20:20
Z tymi siłami w samochodach sportowych to nie jest tak do końca. Przyczepność jest warunkowana w zdecydowany sposób siłami poprzecznymi które wytwarzają się w trakcie przejazdu przez zakręt. Jeżeli siły wzdłużne wytworzone przez siłę napędową będą większe od tych które wytworzyły opony w związku ze skrętem to po prostu wypadamy z trasy. I w tym wypadku - tak, rozmiar, szerokość opon ma znaczenie. Polecam lekturę Automotive Chassis, albo Vehicle dynamics. Ciekawe pozycje.
przez BOReK » niedziela 04 kwietnia 2010, 22:06
chyba każdy tu wie, że na suchej lepszą przyczepność uzyska slik bo ma większą powierzchnię styczności z podłożem.
przez qwer0 » środa 07 kwietnia 2010, 10:05
Dla przykład, po badaniu przeprowadzonym przez BMW okazało się, że 80% posiadaczy (!) BMW serii 1 jest przekonanych, że ma napęd na przód... Więc o czym my mówimy...