Wsteczny bieg

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Wsteczny bieg

Postprzez Sympatyk » poniedziałek 29 marca 2010, 13:08

Zaciekawiony tematem
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... hp?t=23675
zacząłem myślec czy aby przed egzaminem, egzaminator powinien powiedzieć nam jak się wbija wsteczny bo spotkałem się już z trzema rodzajami, jeśli skrzynia biegów może się różnić od tej na kursie ?
z zaświatów
Sympatyk
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek 02 lutego 2010, 15:17

Postprzez Mbuska » poniedziałek 29 marca 2010, 14:58

w Warszawie egzaminatorzy, pytają czy znamy taką a nie inna skrzynie biegów, jeśli nie tłumaczy i pozwala sobie popróbować.
(3/04/10) - plac(+) miasto (+)
(3/17/10)dokument wydany :)
Avatar użytkownika
Mbuska
 
Posty: 39
Dołączył(a): poniedziałek 12 października 2009, 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez arkadiuszw » poniedziałek 29 marca 2010, 15:26

Z tego co wiem, to wystarczy spojrzeć na lewarek zmiany biegów.
Tam powinien być oznaczony schemat biegów.
17.07.2009r - rozpoczęcie nauki
3.09.2009r - pierwsza jazda
6.01.2010r - egzamin państwowy ZDANY za I razem !
18.01.2010r - prawo jazdy w kieszeni

pozdrawiam Arkadiusz
arkadiuszw
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 28 listopada 2009, 17:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Postprzez Sympatyk » poniedziałek 29 marca 2010, 16:06

Niby jest napisane ale...raz trzeba wcisnąć lewarek i wtedy zmienić na wsteczny a raz żeby palcami pociągnąć do siebie i wtedy zmieniac
http://www.motoforum.pl/Magazyn/200606/astra_gtc13.jpg
z zaświatów
Sympatyk
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek 02 lutego 2010, 15:17

Postprzez Driver'ka » poniedziałek 29 marca 2010, 22:04

Myślę, że to się da zauważyć samemu. Jak jest coś w stylu "grzybka" na dźwigni do zmiany biegów, to najczęściej oznacza to, że trzeba to coś podnieść i dopiero wrzucić bieg ;) A jak nie ma nic, to albo po prostu maksymalnie przyciągnąć do siebie (kiedy wsteczny jest obok 1 biegu), albo maksymalnie od siebie i wrzucić. A jak to nie zadziała, to jeszcze można ewentualnie próbować na wciśniętej w dół dźwigni ;) Nie pamiętam czy jeszcze są jakieś możliwości.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez piotrekbdg » poniedziałek 29 marca 2010, 22:47

Jeszcze może być pierścień na drążku do podciągnięcia, albo wsteczny na przeciw piątki, czyli rozwiązanie szczególnie popularne w Japońcach.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez BlueDevil » wtorek 30 marca 2010, 00:00

moze byc tez guzik na drazku jak w oplu corsie d
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez jasiek23 » wtorek 30 marca 2010, 12:55

piotrekbdg napisał(a):albo wsteczny na przeciw piątki, czyli rozwiązanie szczególnie popularne w Japońcach.


Według mnie, najlepsze rozwiązanie.

Przy wciskanym wstecznym można czasami zazgrzytać w momencie kiedy chcemy szybko go wrzucić i nie zrobimy dokładnie ruchu - "wciśnięcie a potem ruch gałki".

Jeździłem samochodem z podnoszonym pierścieniem i też nie zawsze szybko i sprawnie wchodził wsteczny.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez maker3 » środa 31 marca 2010, 18:24

jasiek23 napisał(a):Jeździłem samochodem z podnoszonym pierścieniem i też nie zawsze szybko i sprawnie wchodził wsteczny.

To raczej zależy od skrzyni biegów.
W tych autach co jeździłem to lepiej wchodził wsteczny z tym podnoszonych pierścieniem.
maker3
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 23:58


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości