Pytania z egzaminu

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

abs

Postprzez rusel » niedziela 07 marca 2010, 21:57

fragment rozmowy z Dr Selem z autoswiat
Czy układ ten skraca drogę hamowania? - Ta sprawa wzbudza wiele nieporozumień. Teoretycznie droga hamowania powinna być krótsza. Ale w praktyce może się tak zdarzyć, że będzie nieco dłuższa niż w przypadku samochodu bez ABS-u. Dlaczego? Bo ABS hamuje i odpuszcza, hamuje i odpuszcza. Takich cykli jest kilkanaście w ciągu sekundy. To zapewnia optymalne i bezpieczne hamowanie. Trzeba zatem podkreślić: celem ABS-u nie jest skracanie drogi hamowania (ona może się nawet nieco wydłużyć), ale zapewnienie optymalnego hamowania, z zachowaniem sterowalności auta, możliwości skręcania, ominięcia przeszkody itp. Trzeba też pamiętać, że dla prawidłowego działania ABS-u konieczne są dobre amortyzatory. Badania wykazały bowiem, że zużyte amortyzatory są bardzo niebezpieczne w samochodach z układem antyblokującym, mogą spowodować wydłużenie drogi hamowania.

Jak widac kazdy ma swoją teorie, i to pytanie powinno wyleciec z bazy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez BlueDevil » poniedziałek 08 marca 2010, 15:48

oskbelfer napisał(a):blue - wiesz czemu tak dużo osób pada na weryfikacji ?? własnie dlatego że pisze odpowiedzi, których niepotrafi uzasadnić. Gdybym trzymał sie tych dziwactw to weryfikacje zdawałbym 7 razy - a nie w drugim podejściu :) w pierwszym brako 1 pkt :( . Tyle w tym temacie :)


gratulacje, ja zdalem za pierwszym,
moze braklo ci punktka bo wlasnie nie docieraly do ciebie dziwactwa, w stylu apteczka doraznej pomocy i wlasie to pytanie o ABS,
wyobraz sobie ze to wlasnie pytanie mialem na weryfikacji, i zaznaczylem BC, po co?? po to zeby zdac, wszystko na temat abs zostalo tutaj juz opisane, wiec po co rozpisywac sie setny raz na ten temat, nie napisalem ze sie z tym zgadzam i ze A jest zla odpowiedzia, napisalem tylko ze poprawne w tym pytaniu to BC, jesli koniecznie chcesz dociec czemu tak wlasnie jest, musisz skontaktowac sie z panami z ministerstwa infrastruktury, bo ja ci na to pytanie nie odpowiem
co do odp C ktora uwazasz za bledna, to pan Tomasz Talarczyk w ksiazkach "Podrecznik kierowcy- nauka bezpiecznej jazdy" oraz "Bez ryzyka-trening bezpiecznej jazdy" opisuje niejednoradna nawierzchnie jako jazde samochodem, ktorego kola lewej strony jada po innej nawierzchni niz kola prawej strony, np mokra kostkowa i asfalt
moze to nie wiele ale to juz jakis trop, w warszawie az tak bardzo sie nie wysilaja i ukladaja pytania na podstawie komentarzy do przepisow roznych autorow oraz takich wlasnie publikacji
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez slamyr » poniedziałek 08 marca 2010, 20:14

Wczoraj przystąpiłem pierwszy raz do egzaminu weryfikacyjnego, teoria zdana ;) Poniżej umieszczam pytania, które zapamiętałem. Na placu manewrowym po egzaminie w roli osoby egzaminowanej, kolega w roli egzaminatora został odesłany do domu, ponieważ dał mi drugą próbę oraz wystawił końcową ocenę negatywną za brak wskazania korka wlewu oleju. Zostałem sam z komisją. Plac manewrowy pozytywnie, rola egzaminatora w ruchu drogowym również. Niestety wracając do ośrodka za kierownicą przekroczyłem dopuszczalną prędkość o ponad 20 km/h (ograniczenie 30km/h). Niestety nie zachowałem do końca koncentracji i zimnej krwi, a już zacząłem cieszyć się prawie zdanym egzaminem, więc teraz pozostaje praktyka w czerwcu...

1. Ręka przełożona do tyłu za zagłówek, kierujący cofa spoglądając przez
tylną szybę:
a) prawidłowa
b) nieprawidłowa
c) nie ma wpływu na ocenę wykonania manewru


2. Hamulce uważa się za sprawne gdy:
a) nie ma nadmiernych odchyleń od prostoliniowego toru jazdy
b) nie ma nadmiernych drgań
c) hamowanie odbywa się bez względu na inne okoliczności


3. Pojazd do szkolenia na kategorię B1:
a) długość powinna przekraczać 3500 cm
b) masa własna nie może przekraczać 550kg
c) musi być przystosowany do przewozu co najmniej 4 osób


4. Zaparowane tylne szyby boczne:
a) mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy
b) nie mają wpływu na bezpieczeństwo jazdy
c) jeśli nie przewozimy pasażerów na tylnych siedzeniach mogą pozostać
zaparowane


5. Po zakończonym egzaminie praktycznym egzaminator:
a) wpisać komentarz w przypadku nie odbycia się egzaminu z winy osoby
egzaminowanej
b) unieważnić egzamin
c) wydrukować arkusz odpowiedzi jeśli kandydat uzyskał wynik pozytywny


6. Sygnalizator S-2 ze strzałką w lewo:
a) można zawrócić ze skrajnego lewego pasa
b) można skręcić po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem
c) ?


7. Kierujący pojazdem uprzywilejowany podczas akcji związanej z
zapewnieniem porządku publicznego pod warunkiem zachowania szczególnej
ostrożności może:
a) nie stosować się do poleceń osób upoważnionych do kontroli ruchu
drogowego
b) nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, gdy wysyła sygnał
świetlny i dźwiękowy oraz ma włączone światła mijania
c) nie stosować się do przepisów o zatrzymaniu i postoju pod warunkiem
wysyłania sygnału świetlnego


8. Znak A-6d:
a) kierujący musi zachować szczególną ostrożność
b) kierujący wie, że ma pierwszeństwo
c) kierujący ustępuje pierwszeństwa pojazdowi wjeżdżającemu z prawej
strony


9. WORD po kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji przesyła dokumenty do
organu wydającego prawa jazdy:
a) po uzyskaniu po raz pierwszy negatywnego wyniku egzaminu
b) po niepoddaniu się sprawdzeniu kwalifikacji w terminie określonym w
skierowaniu
c) po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu


10. Dziecko w pojeździe wyposażonym w pasy bezpieczeństwa:
a) powinno być przewożone w specjalnym foteliku ochronnym na przednim
siedzeniu jeśli nie przekracza wieku 12 lat
b) powinno używać pasów bezpieczeństwa jeżeli jego wiek nie przekracza
10 lat
c) ?


11. Nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu ma miejsce gdy pieszy:
a) zatrzyma się
b) zwolni
c) przyspieszy kroku


12. Sala egzaminacyjna przeznaczona do przeprowadzania egzaminu
teoretycznego powinna być:
a) oświetlona, ogrzewana i klimatyzowana
b) odizolowana od innych pomieszczeń
c) wyposażona tylko w plansze określające zasady przeprowadzania
egzaminów teoretycznych


13. Egzamin w ruchu drogowym jest przerwany z wynikiem negatywnym:
a) na wniosek osoby egzaminowanej
b) w przypadku przejechania przez linię podwójna ciągłą
c) ?


14. Kierujący pojazdem holującym:
a) powinien mieć uprawnienia do kierowania pojazdem holowanym
b) powinien w czasie od świtu do zmierzchu włączyć światła mijania
c) może od świtu do zmierzchu zamiast świateł mijania włączyć światła do
jazdy dziennej


15. Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego (z wyjątkiem A-7) na drodze o prędkości dopuszczalnej do 60 km/h wynosi:
a) 0 m
b) 100 m
c) 150 m


16. Można wyprzedzić z prawej strony przed wzniesieniem:
a) pojazd jadący prawym pasem na drodze jednokierunkowej
b) ?
c) ?


17. Sygnalizator S-3: co oznacza i na co zezwala sygnał zielony


18. Podczas jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza
spowodowanej mgłą poza obszarem zabudowanym:
a) kierujący powinien podczas omijania pieszego dawać krótkotrwałe
sygnały dźwiękowe
b) kierujący podczas wymijania powinien dawać krótkotrwałe sygnały
dźwiękowe
c) ?
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez dms » poniedziałek 08 marca 2010, 21:33

8. Znak A-6d:
a) kierujący musi zachować szczególną ostrożność
b) kierujący wie, że ma pierwszeństwo
c) kierujący ustępuje pierwszeństwa pojazdowi wjeżdżającemu z prawej
strony


Odp A prawidłowa, troche dziwna jest odp B, ale raczej jest zła bo różnie to bywa z wiedzą kierujących

5. Po zakończonym egzaminie praktycznym egzaminator:
a) wpisać komentarz w przypadku nie odbycia się egzaminu z winy osoby
egzaminowanej
b) unieważnić egzamin
c) wydrukować arkusz odpowiedzi jeśli kandydat uzyskał wynik pozytywny


Odp c wydaje się być poprawna jednak mam wątpliwości co do słowa "jeśli"
dms
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 03 marca 2010, 19:48

Postprzez BlueDevil » poniedziałek 08 marca 2010, 22:33

Gratulacje :D

1.c
2.c
3.b
4.b
5.a
6.a,b-oczywiscie w lewo
7.c
8.a,b
9.a,b,c
10.a
11.a,b,c
12.b
13.a jesli w pytanie jest "moze", b jesli w pytaniu slowo "jest/zostaje"
14.b
15.a,b
18.a
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez slamyr » poniedziałek 08 marca 2010, 22:47

Dziękuje BlueDevil :) Na szczęście trafiłem na dosyć logicznie sformułowane i jednoznaczne pytania.
W pytaniu nr 2 uważam jednak, że prawidłowa odpowiedź to AB, gdyż rozporządzenie w sprawie warunków technicznych w rozdziale o hamulcach mówi nam, że hamulce są sprawne, jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylania ptostoliniowego toru ruchu pojazdu i nadmiernych drgań
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez BlueDevil » wtorek 09 marca 2010, 10:57

wiem, te 2 warunki sa wymienione wprost w przepisach, dlatego na przekor zaznaczylem C :wink:
ab jest poprwane w bazie??
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez slamyr » wtorek 09 marca 2010, 11:00

Tak, zaznaczyłem te dwa warunki i odpowiedź była poprawna
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » wtorek 09 marca 2010, 19:55

gratulacje, dobra robota, dzialy sie jakies ciekawe rzeczy na placu lub na miescie z innymi kandydatami?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez dms » wtorek 09 marca 2010, 21:13

7. Kierujący pojazdem uprzywilejowany podczas akcji związanej z
zapewnieniem porządku publicznego pod warunkiem zachowania szczególnej
ostrożności może:
a) nie stosować się do poleceń osób upoważnionych do kontroli ruchu
drogowego
b) nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, gdy wysyła sygnał
świetlny i dźwiękowy oraz ma włączone światła mijania
c) nie stosować się do przepisów o zatrzymaniu i postoju pod warunkiem
wysyłania sygnału świetlnego


BlueDevil mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego w tym pytaniu odp b jest nieprawidłowa? Z góry dziękuję.
dms
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 03 marca 2010, 19:48

Postprzez BlueDevil » wtorek 09 marca 2010, 21:53

bo w B pisze ze ma wlaczone swiatla mijania, a rownie dobrze moze miec drogowe
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez slamyr » wtorek 09 marca 2010, 23:33

Dzięki rusel ;) Wiem, że jeden kandydat został odesłany podczas egzaminie na placu za to, że w roli egzaminatora odmówił, gdy został poproszony o sprawdzenie światła cofania. Stwierdził, że kandydat sam może sprawdzić działanie, niestety komisja była innego zdania ;)
slamyr
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek 03 listopada 2009, 23:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: abs

Postprzez oskbelfer » wtorek 09 marca 2010, 23:49

rusel napisał(a):fragment rozmowy z Dr Selem z autoswiat
Czy układ ten skraca drogę hamowania? - Ta sprawa wzbudza wiele nieporozumień. Teoretycznie droga hamowania powinna być krótsza. Ale w praktyce może się tak zdarzyć, że będzie nieco dłuższa niż w przypadku samochodu bez ABS-u. Dlaczego? Bo ABS hamuje i odpuszcza, hamuje i odpuszcza. Takich cykli jest kilkanaście w ciągu sekundy. To zapewnia optymalne i bezpieczne hamowanie. Trzeba zatem podkreślić: celem ABS-u nie jest skracanie drogi hamowania (ona może się nawet nieco wydłużyć), ale zapewnienie optymalnego hamowania, z zachowaniem sterowalności auta, możliwości skręcania, ominięcia przeszkody itp. Trzeba też pamiętać, że dla prawidłowego działania ABS-u konieczne są dobre amortyzatory. Badania wykazały bowiem, że zużyte amortyzatory są bardzo niebezpieczne w samochodach z układem antyblokującym, mogą spowodować wydłużenie drogi hamowania.

Jak widac kazdy ma swoją teorie, i to pytanie powinno wyleciec z bazy


rusel tylko ten tekst który tutaj wstawiłeś niczego nie dowodzi odnośnie pytania z optymalnym hamowaniem :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez oskbelfer » środa 10 marca 2010, 00:04

BlueDevil napisał(a):
oskbelfer napisał(a):blue - wiesz czemu tak dużo osób pada na weryfikacji ?? własnie dlatego że pisze odpowiedzi, których niepotrafi uzasadnić. Gdybym trzymał sie tych dziwactw to weryfikacje zdawałbym 7 razy - a nie w drugim podejściu :) w pierwszym brako 1 pkt :( . Tyle w tym temacie :)


gratulacje, ja zdalem za pierwszym,
moze braklo ci punktka bo wlasnie nie docieraly do ciebie dziwactwa, w stylu apteczka doraznej pomocy i wlasie to pytanie o ABS,
wyobraz sobie ze to wlasnie pytanie mialem na weryfikacji, i zaznaczylem BC, po co?? po to zeby zdac, wszystko na temat abs zostalo tutaj juz opisane, wiec po co rozpisywac sie setny raz na ten temat, nie napisalem ze sie z tym zgadzam i ze A jest zla odpowiedzia, napisalem tylko ze poprawne w tym pytaniu to BC, jesli koniecznie chcesz dociec czemu tak wlasnie jest, musisz skontaktowac sie z panami z ministerstwa infrastruktury, bo ja ci na to pytanie nie odpowiem
co do odp C ktora uwazasz za bledna, to pan Tomasz Talarczyk w ksiazkach "Podrecznik kierowcy- nauka bezpiecznej jazdy" oraz "Bez ryzyka-trening bezpiecznej jazdy" opisuje niejednoradna nawierzchnie jako jazde samochodem, ktorego kola lewej strony jada po innej nawierzchni niz kola prawej strony, np mokra kostkowa i asfalt
moze to nie wiele ale to juz jakis trop, w warszawie az tak bardzo sie nie wysilaja i ukladaja pytania na podstawie komentarzy do przepisow roznych autorow oraz takich wlasnie publikacji


blue - gratulacje że zdałeś za pierwszym razem. Jednak sorry kolego - na temat pytania z ABSem a zwłaszcza odpowiedzi które niby zaliczają to pytnie na plus piszesz bzdury :) podobnie jak o warunkach przy hamowaniu - jesteś ździwiony że istnieje zapis w warunkach technicznych. :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez X_man » środa 10 marca 2010, 00:41

Slamyr - gratuluję! Teraz już masz "z górki" :)
A powiedz dlaczego w 4. pytaniu (zaparowane szyby) odpowiedź B? Czy to ma coś wspólnego z warunkami technicznymi pojazdów i paragrafem o współczynniku przepuszczania światła? Czyli, że jak dla szyb - oprócz przednich i przednich-bocznych - nie jest określony, to mogą być zaparowane? To o to chodzi?
X_man
 
Posty: 48
Dołączył(a): sobota 20 lutego 2010, 00:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości