używany samochód a brak wspomagania kierownicy

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez cman » czwartek 21 stycznia 2010, 18:44

Jeżeli auto jedzie albo chociaż się toczy, to moim zdaniem nie ma wielkiej różnicy pomiędzy wspomaganiem, a jego brakiem. Wyraźna różnica pojawia się dopiero kiedy auto stoi - bez wspomagania trzeba się po prostu do kręcenia przyłożyć, a jak bardzo, to już zależy głównie od masy auta, np. w ważącej prawie 2 tony siódemce trzeba dość konkretnie się przyłożyć.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Xsystoff » czwartek 21 stycznia 2010, 19:55

cman napisał(a):Jeżeli auto jedzie albo chociaż się toczy, to moim zdaniem nie ma wielkiej różnicy pomiędzy wspomaganiem, a jego brakiem.

Szczegolnie jak wychodzisz z nawrotu pelnym ogniem na dobrym kapciu (np. semi slick w stylu toyo r888), bez wspomagania torque steering potrafi polamac lapy w mocnych fwd, a ze wspomaganiem az tak duze sily nie dzialaja i nie trzeba sie zapierac zeby nie wyrwalo kierownicy. Podobnie steering kickback jest bardzo odczuwalny bez wspomagania, jak sie lata po wyrypach tez trzeba uwazac, zeby kierownica nie wyleciala z lap. Dlatego sporo osob w rajdowkach montuje wspomaganie jak seryjnie nie bylo.



cman napisał(a):a jak bardzo, to już zależy głównie od masy auta, np. w ważącej prawie 2 tony siódemce trzeba dość konkretnie się przyłożyć.

Masa chyba nie ma az tak duzego wplywu. W 780 kg Swifcie GTi Mk2 na kapciu 195/45 r15 z maglownica 3 obroty opor-opor jest katastrofa na parkingu, a w pol tony ciezszej Astrze chodzi duzo lzej (mimo braku wspomagania), ale tam kapec mniejszy i chyba 4 obroty na maglownicy.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cman » czwartek 21 stycznia 2010, 20:30

Wiadomo, że od przełożenia to też zależy, ale w autach, zwłaszcza bez wspomagania, jest zazwyczaj takie przełożenie, żeby właśnie nie było tragedii przy kręceniu.

Xsystoff napisał(a):Szczegolnie jak wychodzisz z nawrotu pelnym ogniem na dobrym kapciu (np. semi slick w stylu toyo r888), bez wspomagania torque steering potrafi polamac lapy w mocnych fwd, a ze wspomaganiem az tak duze sily nie dzialaja i nie trzeba sie zapierac zeby nie wyrwalo kierownicy.

No taak, ale mówimy raczej o zwyczajnym użytkowaniu samochodu :wink:.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez ks-rider » czwartek 21 stycznia 2010, 23:37

BOReK napisał(a):Zatem prawdziwy motocykl to rower - ma nawet napęd manualny. :D
w starym Civicu jest to samo przełożenie. Jeżeli natomiast wspomaganie siądzie, to trzeba kręcic kołami oraz maszynką, co jest już znacznie trudniejsze niż przy braku tej maszynki. Źle kombinuję? ;)


W starym Civic’u, hmmm, jak starym, w latach 80 Honda sotosowala wspomaganie o zmiennym przelozeniu czyli im szybciej jechales tym mniej wspomagania I odwrotnie.

jasiek23 napisał(a):
Nie czaję :? Przecież prawdziwe motocykle mają manualną skrzynię biegów. Nawet jesli miałbym kupować skuter to szukałbym normalnego ze sprzęgłem i biegami.


Prawdziwe motocykle, hmmm, mozesz sprecyzowac co w/g Ciebie jest prawdziwym motocyklem ? ? ?

1. Aprilia Mana 850 ccm
2. Yamaha FJR 1300
3. Honda VFR 1200
Dla mnie to prawdziwe motocykle, ktore nie maja manualnej skrzyni biegow.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Postprzez BOReK » piątek 22 stycznia 2010, 01:33

To nie jest zmienne przełożenie, tylko wspomaganie daje więcej mocy przy mniejszych prędkościach. Nie zauważyłem w jakimkolwiek samochodzie, żeby na postoju do pełnego skrętu trzeba było więcej obrotów kierownica niz podczas jazdy. A Civic jest czwartej generacji, może zmienna moc wspomagania tam była. W instrukcji widze tylko wzmianki o związku wydajności pompy wspomagania z RPM silnika, ale nie widzę nic o kontrolce ciągniętej z prędkościomierza.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez jasiek23 » piątek 22 stycznia 2010, 12:38

cman napisał(a):Jeżeli auto jedzie albo chociaż się toczy, to moim zdaniem nie ma wielkiej różnicy pomiędzy wspomaganiem, a jego brakiem. Wyraźna różnica pojawia się dopiero kiedy auto stoi - bez wspomagania trzeba się po prostu do kręcenia przyłożyć,


Podobno na postoju nie powinno się kręcić kierownicą bo to obciąża układ kierowniczy no ale może się mylę :)
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez jasiek23 » piątek 22 stycznia 2010, 12:41

cman napisał(a):Jeżeli auto jedzie albo chociaż się toczy, to moim zdaniem nie ma wielkiej różnicy pomiędzy wspomaganiem, a jego brakiem. Wyraźna różnica pojawia się dopiero kiedy auto stoi - bez wspomagania trzeba się po prostu do kręcenia przyłożyć,


Podobno na postoju nie powinno się kręcić kierownicą bo to obciąża układ kierowniczy no ale może się mylę :)

ks-rider Mam na myśli np stare dobre MZK-i i ich skrzynię biegów :)
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez cman » piątek 22 stycznia 2010, 12:46

jasiek23 napisał(a):Podobno na postoju nie powinno się kręcić kierownicą bo to obciąża układ kierowniczy no ale może się mylę :)

No bo się nie powinno.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Xsystoff » piątek 22 stycznia 2010, 13:30

cman napisał(a):No taak, ale mówimy raczej o zwyczajnym użytkowaniu samochodu :wink:.

No tak, racja :wink:

Ale nawet w normalnym aucie jak sie przejezdza przez studzienki, dziury, torowiska, koleiny i cale inne frykasy jakie na nasz czekaja na drogach to mimo wszystko roznica jest kolosalna. W grudniu moj znajomy zalozyl wspomaganie do Swifta i jak sie przejechalem to zbieralem szczeke z podlogi. Nawet glupie torowiska przejezdza sie tylko lekko trzymajac kierownice, a wczesniej trzeba bylo ja porzadnie chwycic, a najwieksza roznica jest jak sie parkuje wjezdzajac na kraweznik :) Ale w takiej normalnej jezdzie na rownej drodze to masz racje, roznica znikoma.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez chantal » sobota 23 stycznia 2010, 19:00

Ja mam Corse bez wspomagania i nie narzekam,dobrze mi się jeżdzi ale teraz gdybym coś kupowała na pewno będzie miało wspomaganie gdyż jesli kupię to na pewno coś większego.
29 listopad 2008-mój szczęśliwy dzień:)
UWAGA-BLONDYNKA ZA KIEROWNICĄ:)
Avatar użytkownika
chantal
 
Posty: 318
Dołączył(a): piątek 26 września 2008, 21:44
Lokalizacja: CHEŁM

Postprzez Welniak » niedziela 24 stycznia 2010, 13:09

Wspomaganie przydaje się tak naprawdę tylko przy parkowaniu gdzie przy małej prędkości trzeba szybko obracać kierownicą. Przy normalnej jeździe nawet bez wspomagania nie jeździ się gorzej niż ze wspomaganiem.

OT: co do skrzyń biegów - tylko manualna.
Kategoria B:
10 lipca 2009 - początek kursu.
28 lipca 2009 - pierwsze jazdy
26 września 2009 - egzamin łączony - wynik: POZYTYWNY
19 października 2009 - prawko w kieszeni
Welniak
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek 07 września 2009, 21:47

Postprzez cman » niedziela 24 stycznia 2010, 15:00

Welniak napisał(a):OT: co do skrzyń biegów - tylko manualna.

Może jakieś rozwinięcie dogmatu?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez dma3 » niedziela 24 stycznia 2010, 15:09

pewnie to kwestia przyzwyczajenia. Ale jak wsiadłem pierwszy raz do samochodu bez wspomagana (CC), to myślałem, że coś padło ... bo nie mogłem kierownicy odkrecic na parkingu 8)
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez 4est » niedziela 24 stycznia 2010, 15:19

bo nie mogłem kierownicy odkrecic na parkingu
ciekawe jakbyś poradził sobie z polonezem bez WK :grin2:
ŚMIERĆ ZAWSZE WSIADA RAZEM Z NAMI DO AUTA I CIERPLIWIE CZEKA
Avatar użytkownika
4est
 
Posty: 150
Dołączył(a): sobota 17 lutego 2007, 17:12
Lokalizacja: RJA

Postprzez MakRojal » niedziela 24 stycznia 2010, 17:16

ciekawe jakbyś poradził sobie z polonezem bez WK :grin2:


Z polonezem nie jest jeszcze tak źle, gdyż ma RWD. Najgorzej z dużymi autami z FWD.
MakRojal
 
Posty: 89
Dołączył(a): sobota 03 października 2009, 15:06
Lokalizacja: GD

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości
cron