Biegi w ciężarówce.

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Biegi w ciężarówce.

Postprzez mk61 » środa 20 stycznia 2010, 20:07

sterciu napisał(a):Bieg oznaczony jako "C" potocznie zwany jest "zółwiem" , na egzaminie przydaje sie w momencie wylosowania przykładowo zestawu gdzie bedzie górka , wtedy na "zółwiku" można ruszac sobie spokojnie ;).

Bez przesady. To chyba opcja dla kaleki. ;)
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Re: Biegi w ciężarówce.

Postprzez sterciu » czwartek 21 stycznia 2010, 00:12

A takich kalek sporo probuje zdać kat. C. Jak ktoś nerwowy i cały się trzęsie na egzaminie to mu to ulatwi zadanie ;).
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Re: Biegi w ciężarówce.

Postprzez WOJO » czwartek 21 stycznia 2010, 08:35

Bez jaj chłopaki :) Mnie uczyli ruszania z 3 i tak też jeździłem na placu :) Mimo 50% obciążenia samochodzik posłusznie wykonywał polecenia.
WOJO
 
Posty: 182
Dołączył(a): wtorek 08 grudnia 2009, 18:19

Postprzez sterciu » czwartek 21 stycznia 2010, 12:59

Bo na kursie się tego zwykle nie uczy :P. Ja na kursie nigdy nie uczylem aby ruszac z "C" , jedynie tylko przed egzaminem kurantowi o tym napomknąłem, ze w razie czego jak by miał trudnosci moze z "C" ruszyc pod górke. Nie przypominam sobie aby ktoś akurat mi na górce oblał , choć niektórzy robili ją bezbłędnie po drugim podejściu. Tylko ze ja wsumie mówiłem o tym przy kat E/C , ale co za róznica. Kierowca pojmujący wszystko szybko to sobie poradzi ruszając z "normalnych" biegów.
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez bruno666 » czwartek 21 stycznia 2010, 20:50

Dla mnie "C" to jakieś totalne ekstremum i to trzeba mówić kursantom!
Jeździłem trochę zestawem, zwykle 40 ton całość, i zdarzały się różne sytuacje, ale nigdy nie przyszło mi do głowy ruszać z "żółwia".
Na budowach wywrotkami przeładowanymi o 50% żółwia używałem tylko w bardzo ciężkich sytuacjach. Zwykle "1" albo "2" wystarczało nawet w grząskim terenie, w piachu czy glinie po osie.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez rafaello56 » czwartek 21 stycznia 2010, 22:48

Jak samochód siedzi po osie to już z tego raczej sam nie wyjedzie :wink:
B-6.2006, C- 2.2009, CE-9.2009
A,D- obecnie tylko w marzeniach ;)
rafaello56
 
Posty: 73
Dołączył(a): środa 11 lutego 2009, 21:14

Postprzez bruno666 » czwartek 21 stycznia 2010, 23:09

Różnie bywa, bo różne grunty się zdarzają, różne ładunki, przechyły itp., ale generalnie dobre auto z napędami wszystkich osi i blokadami różnicowymi na osiach sobie nieźle radzi.

O, np. w takich sytuacjach się używa "C", a nie przy ruszaniu pod śmieszną górkę egzaminacyjną z lekkim ładunkiem.

Obrazek

Obrazek
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez tiromaniak » czwartek 21 stycznia 2010, 23:52

bruno666 napisał(a):Dla mnie "C" to jakieś totalne ekstremum i to trzeba mówić kursantom!
Jeździłem trochę zestawem, zwykle 40 ton całość, i zdarzały się różne sytuacje, ale nigdy nie przyszło mi do głowy ruszać z "żółwia".
Na budowach wywrotkami przeładowanymi o 50% żółwia używałem tylko w bardzo ciężkich sytuacjach. Zwykle "1" albo "2" wystarczało nawet w grząskim terenie, w piachu czy glinie po osie.


Bo nie jesteś w temacie i nie wiesz o co chodzi. Biegi pełzające służą do dwóch celów: Jazdy manewrowej i ruszania obciążonym na pod wzniesienie. W pierwszym przypadku pomaga to tym co dużo manewrują na parkinach, w mieście i innych ciasnych miejscach. Nie trzeba trzymać nogi na pół sprzęgle.

Żółw nie służy do ruszania z płaskiego terenu, bo nawet bardzo ciężkie pojazdy poradzą sobie na 1 biegu czy półbiegu ( przy takiej masie i mocy ) ale do ruszania pod wzniesienia obciążonym pojazdem.

Pracuje jako kierowca ciężarówki i w Skandynawii. Maksymalna długość 25,5 metra i masę 63 ton. 80% ciężarówek to ciągniki siodłowe z przyczepami. Bardzo mało tutaj naczep. Mam 16 biegów i 2 biegi pełzające. Na samą przyczepę ładuje max 32 tony i na ciągnik 28 i uwierz mi, nie raz byłem zmuszczony używać aż 2 takich biegów aby podjechać tam pod coś.

Po prostu nigdy nie wiesz co cię spotka na drodze.

A jak nie wiesz jak tych biegów używać to zwyczajnie ich nie używaj.

Tyle.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez bruno666 » piątek 22 stycznia 2010, 21:44

tiromaniak napisał(a):Żółw nie służy do ruszania z płaskiego terenu, bo nawet bardzo ciężkie pojazdy poradzą sobie na 1 biegu czy półbiegu ( przy takiej masie i mocy ) ale do ruszania pod wzniesienia obciążonym pojazdem.

Pod wzniesienia czy wzniesienia? Obciążonym czy obciążonym?
Tzn. czy mówimy o "górce" egzaminacyjnej i 50% ładowności czy o wielkiej górze i aucie obciążonym w 100%?

tiromaniak napisał(a):Pracuje jako kierowca ciężarówki i w Skandynawii. Maksymalna długość 25,5 metra i masę 63 ton. 80% ciężarówek to ciągniki siodłowe z przyczepami.

Wytłuściłem to, co ważne. Widzisz, a my mówimy tu o realiach polskich lub wręcz egzaminacyjnych.

A jak nie wiesz jak tych biegów używać to zwyczajnie ich nie używaj.

Wiem jak ich używać i nawet bardzo często używałem, ale w sytuacjach tego wymagających. Przecież ja nie twierdzę, że "żółw" to coś, co jest zupełnie niepotrzebne i nie powinno się tego używać.
Chodzi o to, żeby uczono kiedy naprawdę należałoby go użyć - tak "zółwia", jak i reszty biegów.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości