Głośny hałas na niskich obrotach

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Głośny hałas na niskich obrotach

Postprzez miciu10 » wtorek 19 stycznia 2010, 17:45

Witam
Czy przyczyną dość głośnej pracy i wibracji na niskich obrotach może być obluzowanie się rury wydechowej? (Fiat Uno)
Obawiam się, że wjeżdżając w zaspę śniegu na parkingu mogłem coś od spodu uszkodzić, tym bardziej, że już wcześniej diagnosta zgłaszał problemy z jej mocowaniem.
miciu10
 
Posty: 86
Dołączył(a): piątek 05 grudnia 2008, 13:14

Postprzez shershen_OLD » wtorek 19 stycznia 2010, 19:07

Możliwe, że dobrze mierzysz. U mnie też słychać, że coś lata, ale na bardzo niskich obrotach, jak by miał już gasnąć. Mam tak często przy ruszaniu i jak jadę na dwójce, zanim zmienię na jedynkę.
Nie chce mi się jakoś włazić pod samochód. Jak mi rura z tłumikiem odpadnie to wtedy będę musiał. :P
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Postprzez jasiek23 » środa 20 stycznia 2010, 13:56

Jak Ci rura z tłumikiem odpadnie to może być już za późno bo jazda chociażby z dziurawym wydechem to nie jest jazda(samochód jest słabszy o co najmniej 60%(no ale to chyba już wszyscy wiedzą)

Przy okazji mam pytanie:

Czy jest to prawda że jeśli zrobi się dziura w wydechu z tyłu to samochód jest mocniejszy? Tak od kogoś słyszałem i chcę wiedzieć czy to mit czy jest w tym choć trochę prawdy?
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez BOReK » środa 20 stycznia 2010, 14:12

Daje tyle co nalepka GT z bagażniku. Ja wzrostu mocy nie zauważyłem, a miałem już dziurawy tłumik. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez shershen_OLD » środa 20 stycznia 2010, 19:12

Ja już kupiłem sobie nowy tłumik z rurą, ale zwlekam z wymianą, bo jakoś tak chęci trochę brak.
Co do wzrostu/osłabienia mocy silnika to wiecie, ale pierwszy raz słyszę. Myślałem, że tu chodzi tylko o akustykę i o CO2.
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Postprzez bruno666 » środa 20 stycznia 2010, 20:13

Może to teżbyć uszczelka pod kolektorem.

jasiek23 napisał(a):Jak Ci rura z tłumikiem odpadnie to może być już za późno bo jazda chociażby z dziurawym wydechem to nie jest jazda(samochód jest słabszy o co najmniej 60%(no ale to chyba już wszyscy wiedzą)

Nie, ja nie wiem o czymś takim. :shock:

Mógłbyś to jakoś uzasadnić? Brak tłumika końcowego = 40 KM zamiast 100?
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez rafaello56 » środa 20 stycznia 2010, 20:16

można osłabić moc silnika przez przytkanie wylotu spalin i jest to nawet stosowane w starszych ciężarówkach , autobusach , czy ciągnikach siodłowych. Takie urządzenie wykorzystywane jest do hamowania silnikiem przez stworzenia oporu przy wylocie spalin dzięki czemu można obniżyć prędkość obrotową silnika a tym samym prędkość jazdy.
B-6.2006, C- 2.2009, CE-9.2009
A,D- obecnie tylko w marzeniach ;)
rafaello56
 
Posty: 73
Dołączył(a): środa 11 lutego 2009, 21:14

Postprzez HansKloss » środa 20 stycznia 2010, 21:01

rafaello56 napisał(a): Takie urządzenie wykorzystywane jest do hamowania silnikiem przez stworzenia oporu przy wylocie spalin dzięki czemu można obniżyć prędkość obrotową silnika a tym samym prędkość jazdy.
A nazywa się to retarder i jest bardzo przydatnym urządzeniem.

PS. Witam wszystkich.
Avatar użytkownika
HansKloss
 
Posty: 4
Dołączył(a): sobota 16 stycznia 2010, 22:22

Postprzez bruno666 » środa 20 stycznia 2010, 21:08

Ale tu nie ma mowy o przytkaniu, ale o dziurach lub całkowitym braku tłumika, czyli sytuacji wprost przeciwnej.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez marcij » czwartek 21 stycznia 2010, 01:33

Nie jest to 60%, ani nawet 40, tymniemniej jest czuc roznice . Uklady zarowno dolotowe jak i wydechowe sa obliczane pod konkretny silnik , zachodza w nich zajwiska falowe , jakies rezonansy itd. Nie wiem dokladnie co to za zjawiska sa , bo z fizyki nigdy dobry nie bylem , faktem jednak jest , ze modyfikacje wydechu rowniez trzeba robic z glowa.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez jasiek23 » czwartek 21 stycznia 2010, 12:15

marcij napisał(a):Nie jest to 60%, ani nawet 40, .


Sam kiedyś jechałem z dziurawym tłumikiem z przodu więc wiem o ile samochód był slabszy i powiedzmy te 40%(moze z tymi 60% troche przesadziłem) słabiej to bylo na bank więc nie gadaj. Różnica w mocy jest bardzo odczuwalna.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez bruno666 » czwartek 21 stycznia 2010, 20:34

Nie jest to ani 60 ani 40, ani nawet 20% straty.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez BOReK » czwartek 21 stycznia 2010, 21:01

Jasiek23, nie chrzań. W jednym i tym samym poście najpierw stwierdziłeś, ze jest spadek mocy z powodu dziurawego wydechu, a zaraz potem pytasz o to, czy dziura w wydechu może spowodować wzrost mocy. Zdecyduj w którą historię wierzysz i czego sam doświadczyłeś, bo nie mogą być prawdziwe dwa tak opozycyjne efekty.

Natomiast retarder na wydechu to nie jest przytkanie wylotu, ale tzw. jake-brake. Polega to na takim sterowaniu silnikiem, że w momencie największego sprężenia zamiast wtrysnąć do cylindra paliwo otwierany jest zawór wylotowy. Dzięki temu silnik robi częściowo za sprężarkę zużywając mnóstwo energii kinetycznej, takie efektywniejsze hamowanie silnikiem przez niewielką zmianę rozrządu. Przy okazji generuje to niesamowity hałas, wioskowozy bez tłumików spod bloku mogą się schować. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez bruno666 » czwartek 21 stycznia 2010, 21:21

BOReK napisał(a):Natomiast retarder na wydechu to nie jest przytkanie wylotu, ale tzw. jake-brake.

Nieprawda. Retarderów jest kilka rodzajów, a zasada działania jednego z nich polega na dławieniu wylotu.
To temat, który ciągle ewoluuje.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez quazz » czwartek 21 stycznia 2010, 22:00

retarder na wylocie powoduje ze gazy po spaleniu nie wylatują tak swobodnie (jak przy pełnym otwarciu wydechu) tylko muszą zostać wypchnięte (przez małą szczelinę) z cylindrów przez tłoki z większą siłą co konsumuje energię kinetyczną pojazdu.
quazz
 
Posty: 36
Dołączył(a): wtorek 20 października 2009, 16:15

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości