Definicja sygnalizatora S-2 / wątek oddzielony

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez dylek » niedziela 10 stycznia 2010, 12:42

S-1 to sygnalizator 3-komorowy.
S-2 to sygnalizator nadający sygnał dopuszczający skręt w kierunku wskazanym strzałką w postaci czerwonego ogólnego + zielonej strzałki.
Czyli S-2 to de facto ta zielona strzałka, która może się świecić tylko podczas nadawania czerwonego ogólnego.

W tym co pytasz stoi S-1, a do niego doczepiona jest S-2 szt 1 lub 2.
Może być doczepiona do S-1, a nie może do S-3 bo S-3 nie nadaje sygnału ogólnego.
Może być ta S-2 nie być doczepiona do S-1, ale wtedy dodatkowo z nią musowo zawiesić lampkę z czerwonym ogólnym, bo S-2 z takim światełkiem tylko funkcjonuje.

S-2 jest 1 komorowa z zastrzeżeniem, że nie może funkcjonować samodzielnie, a tylko przy komorze nadającej czerwony ogólny...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kopan » niedziela 10 stycznia 2010, 14:24

Wszystko by grało gdyby S-2 to był pojedynczy sygnalizator z strzałką, ale tak nie jest a powinno być.
Nie ma żadnej potrzeby dodatkowego określania że sygnał zielona strzałka z czerwonym to, znaczy to.
Wystarczy zdefiniować samą strzałę.
Ze strzała dotyczy tych co dotyczy i powoduje nie dotyczenie reszty sygnałów dla tych dla których jest strzała.
Strzałka jest wyświetlana z czerwonym - taki program sygnalizacji.
Chociaż bywa że świeci się z żółtym – to co wtedy.
De facto to, to tak jest że S-2 to ten mały sygnalizatorek z strzałką – przeznaczony do doczepiania do S-1.
Ale to nie znajduje uzasadnienia w przepisach, a powinno z nich wynikać.

Widzisz to mamy takie samo zdanie.
Tylko czemu w przepisach jest inne zdanie.

To też bardzo poważne pytanie. ?? :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez dylek » niedziela 10 stycznia 2010, 22:21

kopan - jest to wszystko w przepisach.... z księżyca tego nie brałem... ;)
Co do samodzielnej strzałki bez czerwonego..
- łatwiejsza do pomylenia z zielonym S-3
- zatarła by się różnica między zielonym z S-1 a warunkowym S-2
i to na tyle poważnie, że sądzę ponad 90% kierowców sądziłoby, ze po prostu ma zielone....
- takie sygnalizatory jak z fotki (no i bez rzeczonego czerwonego ogólnego) trza by pokasować... jak by się zielona strzałka nie świeciła to by nic nie świeciło, a każdy wlot/wylot skrzyżowania z sygnalizacją powinien być osygnalizowany....

Więc może lepiej nie kombinować i posłuchać się przepisów.
Co oznacza czerwony ogólny przy S-2 z przepisów wiadomo..
Co oznacza zielona strzałka S-2 z przepisów też wiadomo...
No to czego nie wiadomo ??
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lith » poniedziałek 11 stycznia 2010, 00:10

Nie wiadomo co oznacza czerwony nadawany przez S-2.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez kopan » poniedziałek 11 stycznia 2010, 00:12

Dylek
Tu ziemia, tu ziemia.

Macie jakąś awarię bo ja też z księżyca tego nie wziąłem.

Ja was pazdrawliaju. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez dylek » poniedziałek 11 stycznia 2010, 07:57

lith napisał(a):Nie wiadomo co oznacza czerwony nadawany przez S-2.

S-2 nie nadaje czerwonego... on tylko świeci się lub nie przy nim....


kopan - bardziej merytorycznie please, bo ostatni wpis nic nie wnosi...


Zacznijmy odróżniać sygnał od sygnalizatora.....

Mamy 2 rodzaje sygnałów do których mamy się stosować - ogólne i kierunkowe i jest powymieniane co one znaczą...
Dodatkowo jest sygnał dopuszczający skręt i też wiadomo co on znaczy.

A jakimi symbolami pooznaczano skrzyneczki zwane sygnalizatorami wyświetlające w określonych kombinacjach sygnały to sprawa drugorzędna...
Czy ona się zwie S-1 czy S-96 lub S-69 to dla kierowcy wielkiego znaczenia nie ma... Istotne jest jaki sygnał jest nadawany - ogólny...kierunkowy czy zezwalający na warunkowy skręt.

Stosujmy się do sygnałów wyświetlanych przez sygnalizatory, a nie do symboli sygnalizatorów i nie będzie kłopotów...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lith » poniedziałek 11 stycznia 2010, 14:16

dylek napisał(a):
lith napisał(a):Nie wiadomo co oznacza czerwony nadawany przez S-2.

S-2 nie nadaje czerwonego... on tylko świeci się lub nie przy nim....





Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych
§96.1
Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony [...]

Niemożliwe? A jednak.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez szerszon » poniedziałek 11 stycznia 2010, 15:38

Lith,pełnym zdaniem proszę :)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez lith » poniedziałek 11 stycznia 2010, 15:48

§ 96. 1. Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na skrzyżowaniu, z zastrzeżeniem ust. 3.

Reszta zdania nic nie wnosi, więc nie chciałem niepotrzebnie zaśmiecać.

Według tego S-2 nadaje i czerwony, i strzałkę.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez szerszon » poniedziałek 11 stycznia 2010, 16:16

Dlatego zmienia się sens przepisu-czerwone z zieloną strzałką-i wszystko jasne.

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez lith » poniedziałek 11 stycznia 2010, 16:37

Ale to czerwone jest nadawane przez S-2, a nie S-1.

Czyli S-2 jako skrzynka z samą strzałką doczepioną do S-1 się trochę nie trzyma.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez kopan » poniedziałek 11 stycznia 2010, 22:46

Dylek
Zacznijmy odróżniać sygnał od sygnalizatora.....


Bardzo słusznie.
Przy takim rozróżnieniu widać jak na dłoni że jest sygnalizator S-2 nie ma zdefiniowanych innych sygnałów jak czerwony z strzałą a pozostałe sygnalizatory mają zdefiniowane wszystkie nadawane sygnały.
Co to za jeden - ten sygnalizator S-2, to definiuje obrazek z załącznika.
Doprecyzowuje, rozszerza te definicje DU 220 mówiące o 5-ciu komorach.
Co do sygnałów z DU 220 to, to co zacytowałeś tyczy sygnalizatora S-1 i S-3.

Jak dotąd to się zgadzamy.
Ale dalsza część twojego tekstu to apel o stosowanie zdrowego rozsądku który jest powszechnie stosowany.

:wink: A my mówimy o przepisach i co z nich wynika.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości