Wspomaganie kierownicy - regualcja

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Wspomaganie kierownicy - regualcja

Postprzez lith » sobota 09 stycznia 2010, 14:24

Czy jest możliwość regulacji czułości wspomagania kierownicy, czy pozostaje się przyzwyczaić do tego co fabryka dała?

Kiedyś się kogoś pytałem, to z całą pewnością odpowiedział, że nic nie podreguluje się.

Ale może jednak? :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Wspomaganie kierownicy - regualcja

Postprzez jimorrison » sobota 09 stycznia 2010, 15:35

lith napisał(a):Czy jest możliwość regulacji czułości wspomagania kierownicy, czy pozostaje się przyzwyczaić do tego co fabryka dała?

Kiedyś się kogoś pytałem, to z całą pewnością odpowiedział, że nic nie podreguluje się.

Ale może jednak? :P



Jeśli nie masz jakiegoś guzika typu city lub w podobie to nic nie zrobisz. Ew. możesz zamontować mniejszą kierownicę (będzie się troszeczkę ciężej kręciło).

Wspomaganie zależy od wydajności pompy wspomagania która to napędzana z paska klinowego pcha olej do przekładni kierowniczej. Można by osłabić działanie pompy ale to by trzeba się pobawić w zmianę średnicy koła pasowego pompy :P.

Jeśli masz pompę elektryczną to w 100% nie wiem czy obniżenie napięcia zasilania nie spowodowałoby mniejszej wydajności samej pompy, (koleś montując taką pompę w poldku powiedział, że działa ona poprawnie od napięcia 12,6V. - pompa z astry II).

Ogólnie raczej pozostaje się przyzwyczaić albo zmienić kierownicę - najprostsze wyjścia.
pozdr.
jimorrison

prawo jazdy kat.B, 1 podejście
teoretyczny 1.07.2005=>zdany, praktyczny 21.07.2005=>zdany, odebrane 4.08.2005

Był: FSO Caro 2.0 DOHC, FSO Atu 1.6 OHV, FSO Caro 1.4 DOHC
Jest: FSO Caro 1.6 DOHC
Avatar użytkownika
jimorrison
 
Posty: 983
Dołączył(a): wtorek 03 maja 2005, 17:17
Lokalizacja: prohibicja

Re: Wspomaganie kierownicy - regualcja

Postprzez tiromaniak » sobota 09 stycznia 2010, 17:39

lith napisał(a):Czy jest możliwość regulacji czułości wspomagania kierownicy, czy pozostaje się przyzwyczaić do tego co fabryka dała?



Nie podałeś jednej konkretnej informacji. Jakie masz wspomaganie elektryczne czy hydrauliczne ?
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez lith » sobota 09 stycznia 2010, 19:30

Bo jak pisałem poprzedniego posta to jeszcze nie wiedziałem jakie :)

Jest hydrauliczne
Jak domyślam sie - niestety :<
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez ajatollah » sobota 09 stycznia 2010, 19:39

kiedyś czytałem list jakiegoś gościa do Auto Swiata --> miał grande punto i nawet bez wciskania przycisku CITY kręciło mu się za łatwo. Redakcja odpisała, że jedynym wyjściem było by całkowite odłączenie układu wspomagania.
ajatollah
 
Posty: 103
Dołączył(a): poniedziałek 27 października 2008, 21:24

Postprzez lith » niedziela 10 stycznia 2010, 01:42

No tego się właśnie obawiam, chociaż nie będę zdziwiony jak się okaże, że się nie da.

W mieście nie ma problemu, bo do wszystkiego się przyzwyczai. Obawy się zaczynają przy wyższych prędkościach.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez mk61 » niedziela 10 stycznia 2010, 03:46

A to czasem nie jest tak, że przy wyższych prędkościach wspomaganie "twardnieje"? Ja tak mam w Peugeocie.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez poriot » niedziela 10 stycznia 2010, 10:24

Jeśli masz hydrauliczne wspomaganie to niezależnie od predkości auta działa ono tak samo i z dokładnie taką samą siłą obraca się kierownica.

W wspomaganiach elektrycznych nowszej generacji im niższa prędkość, tym większe wspomaganie, a powyżej pewnej predkości w ogóle się ono wyłącza. W układach hydraulicznych takich możliwości nie ma i dlatego jest ono stałe przez cały czas.
poriot
 
Posty: 42
Dołączył(a): sobota 08 sierpnia 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » niedziela 10 stycznia 2010, 11:23

No patrz, a ja w ponad dwudziestoletniej beemce ze wspomaganiem hydraulicznym mam zmienną siłę wspomagania w zależności od prędkości.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez lith » niedziela 10 stycznia 2010, 13:11

Ja mam niestety stałą siłe wspomagania... i w dodatku nieustępującą wspomaganiu punto na city :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez annubis17 » niedziela 10 stycznia 2010, 16:30

poriot napisał(a):Jeśli masz hydrauliczne wspomaganie to niezależnie od predkości auta działa ono tak samo i z dokładnie taką samą siłą obraca się kierownica.

W wspomaganiach elektrycznych nowszej generacji im niższa prędkość, tym większe wspomaganie, a powyżej pewnej predkości w ogóle się ono wyłącza. W układach hydraulicznych takich możliwości nie ma i dlatego jest ono stałe przez cały czas.

Nie pleć bzdur, w hydraulicznych wspomaganiach też się siła wspomagania sama reguluje, ale to zależy od samochodu.

A tak wogóle po co ma twardnieć wspomaganie przy wyższych prędkościach? Bo jadąc jakoś zawsze mi lepiej było jak kiera lekko chodziła
Ostatnio zmieniony niedziela 10 stycznia 2010, 16:43 przez annubis17, łącznie zmieniany 1 raz
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Re: Wspomaganie kierownicy - regualcja

Postprzez tiromaniak » niedziela 10 stycznia 2010, 16:35

lith napisał(a):Czy jest możliwość regulacji czułości wspomagania kierownicy, czy pozostaje się przyzwyczaić do tego co fabryka dała?


Słuchaj a nie wyczułeś żadnych nieprawidłowości w działaniu układu wspomagania?. Spostrzeżenia?

Da się to wyregulować i to ma związek z rozdzielaczem i za pomocą tam tych suwaków coś tam można podregulować.. Niech cię podłączą do jakiegoś diagnoskopa na warsztacie i wtedy się zobaczy.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez lith » niedziela 10 stycznia 2010, 17:46

Nie, wszystko działa ok. niejednemu pewnie by się podobała tak lekko chodząca kierownica. Luzów nie ma, sama tez się nie wyrywa.

Kiera uzyskuje maksymalny skręt przy niecałych 360* obrotu, w dodatku kierownice można obracać praktycznie bez wysiłku.
I przy wyższych prędkościach robi się męczące trzymanie rąk, na sztywno, żeby przypadkiem kołem nie ruszyć.

Dlatego sie zastanawiam czy są jakieś możliwości regulacji, nie naprawy, bo raczej wszystko jest w porządku. W internecie poczytaem, że ten tym tak ma (o dziwo większość to za plus uważała O.o).

Pierwszy trop to rozdzielacz i jakieś mityczne suwaki. A te suwaki występują poza citroenami? (może głupie pytanie, ale dla mnie to juz trochę czarna magia po prostu :P)
Bo ja ma Fiata :]
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez tiromaniak » niedziela 10 stycznia 2010, 18:10

lith napisał(a):Pierwszy trop to rozdzielacz i jakieś mityczne suwaki. A te suwaki występują poza citroenami? (może głupie pytanie, ale dla mnie to juz trochę czarna magia po prostu :P)
Bo ja ma Fiata :]


Reguluje się to za pomocą dwóch suwaków, tam chyba jeden jest dłuższy a jeden krótszy. Ten dłuższy to chyba rozdzielacz wydatku a ten krótszy to regulator wydatku. No i musi być odpowiedni poziom oleju aby dość sprawnie regulować tymi suwakami. Potem dokonuje się zmiany charakterystyki sprężyn sterujących. To już są poważne operacje na układzie i lepiej udaj się do dobrze wyposażonego warsztatu samochodowego.

A i przy okazji niech sprawdzą wydajność pompy, bo bez tego nic się nie da zrobić jeśli w układzie nie ma dostatecznej ilości oleju. Niech podłączoną cię do diagnoskopu.

W citroenie podejrzewam że na 99% to masz.
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez annubis17 » niedziela 10 stycznia 2010, 19:32

tiromaniak napisał(a):
W citroenie podejrzewam że na 99% to masz.

Jakim Citroenie przepraszam bardzo?
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości