Ostre zakrety i polsprzeglo

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Ostre zakrety i polsprzeglo

Postprzez mgR_Lobo » poniedziałek 04 stycznia 2010, 02:39

Witam,
Czy ostrzejsze zakrety, waskie malo widoczne skrzyzowania itp. mozna przejezdzac na polsprzegle ? Zdarzylo mi sie pare razy jadac na dwojce, ze nawet przy lekkim hamowaniu samochod mi gasl, a na samej dwojce bez uzycia gazu nie dalo rady, bo samochod samoistnie mi przyspieszal i bylo troche za szybko. Problemu nie bylo, gdy uzywalem wlasnie polsprzegla i lekko hamulca. Predkosc byla wtedy w sam raz.
Czy moze lepiej w takich sytuacjach redukowac do jedynki ?
mgR_Lobo
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek 04 stycznia 2010, 02:16

Postprzez dma3 » poniedziałek 04 stycznia 2010, 02:57

oczywiscie ze lepiej zredukowac. 1 bieg jak kazdy inny.
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez Rafael » poniedziałek 04 stycznia 2010, 09:40

dma3 napisał(a):oczywiscie ze lepiej zredukowac. 1 bieg jak kazdy inny.



do 1? :shock: przecież 1 służy tylko do ruszania? nie rozumiem wiec po co do 1? według mnie jeśli na razie nie umiesz normalnie to lepiej na pół sprzęgle.
2 lata prawko "b"
Rafael
 
Posty: 17
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 13:33

Postprzez cman » poniedziałek 04 stycznia 2010, 10:01

Rafael napisał(a):do 1? :shock: przecież 1 służy tylko do ruszania? nie rozumiem wiec po co do 1?

Może po to, że jest to taki sam bieg jak każdy inny. Co, w instrukcji napisali, że 1 służy tylko do ruszania?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez mufyn » poniedziałek 04 stycznia 2010, 14:22

Zależy od samochodu. W Astrze przy powolnym toczeniu się mogę zredukować do 1, na 2 trochę dusi, w Matizie nie ma siły że by wrzucić jedynkę podczas jechania nawet te 5 km/h :lol: nie mówiąc o trochę wyższych prędkościach, samochód ma stać i tyle :D
Po prostu jeśli mozesz wrzucić jedynke w takiej sytuacji to zrób to.
12 kwiecień 2009: rozpoczęcie kursu
5 maj 2009: pierwsze jazdy
18 czerwca 2009: zapis na egzamin
2 lipca 2009: egzamin teoretyczny i praktyczny, Sukces!!!
14 lipca 2009 prawko w kieszeni:))
mufyn
 
Posty: 55
Dołączył(a): piątek 10 lipca 2009, 09:30

Postprzez Mati87 » poniedziałek 04 stycznia 2010, 15:18

Jak raz na kursie jeździłem dieselem to też miałem takie problemy. Przy 20km/h na dwójce przy hamowaniu auto prawie gasło, a po puszczeniu hamulca jechało szybko i tak jakby mocno : :)
Wolniejsze skręty, trzeba było robić albo ze sprzęgłem albo na jedynce.
Mati87
 
Posty: 36
Dołączył(a): piątek 18 grudnia 2009, 14:10

Postprzez Bolcia » poniedziałek 04 stycznia 2010, 19:01

Można śmiało na 1.Dla mnie w Punto 1 to idealny bieg do pokonywania hipermarketowych parkingów. Toczę się powoli alejkami i szukam miejsca do zaparkowania:) Na dwójce bym się zamęczyła i pewnie jakichś szkód narobiła ;p
Bolcia
 
Posty: 170
Dołączył(a): sobota 19 września 2009, 23:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez lith » poniedziałek 04 stycznia 2010, 19:14

Do toczenia z dowolną prędkością raczej używam 2ki/sprzęgła, przynajmniej póki nie mam zamiaru przyspieszać.
Na jedynce za łatwo mi w 'rezonans' się wpada :D i wyje niepotrzebnie.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez annubis17 » poniedziałek 04 stycznia 2010, 19:23

1 można używać tak jak każdego innego biegu jak zajdzie taka potrzeba
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez dma3 » poniedziałek 04 stycznia 2010, 20:06

1 można używać tak jak każdego innego biegu jak zajdzie taka potrzeba


ale to jest zwykły bieg :)
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez babu » poniedziałek 04 stycznia 2010, 21:54

mnie uczą w wawie w imoli że zakręty pokonuje się bez sprzęgła na dwójce trzymając nogę na hamulce ze względu ze w zimie nie powinno się jeździć na sprzęgle w zakrętach bo wtedy jedzie jak na luzie i nie hamujesz silnikiem a gdy jedziesz na biegu masz większa skuteczność hamowania i silnikiem i pedałem hamulca
06.03.2010 - teoria (+) - 18 lat i 9 dni
06.03.2010 - plac(+) miasto (+) - 18 lat i 9dni


16/03/10 trwa postępowanie
22/03/10 do odbioru i odebrane


ZDANE ZA 1 RAZEM !!!
babu
 
Posty: 20
Dołączył(a): sobota 02 stycznia 2010, 15:53
Lokalizacja: warszawa

Postprzez lith » poniedziałek 04 stycznia 2010, 22:29

Tylko, że umowa o sytuacjach, gdzie silnik już nie pomaga hamować, wręcz przeciwnie :P Więc zostaje albo redukcja do tej 1, albo odcięcie silnika od kół, czyli sprzęgło, pół-sprzęgło
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez mgR_Lobo » wtorek 05 stycznia 2010, 04:45

Mati87 napisał(a):Jak raz na kursie jeździłem dieselem to też miałem takie problemy. Przy 20km/h na dwójce przy hamowaniu auto prawie gasło, a po puszczeniu hamulca jechało szybko i tak jakby mocno : :)
Wolniejsze skręty, trzeba było robić albo ze sprzęgłem albo na jedynce.

No wlasnie ja mam diesla i mam taki problem 8) Na benzyniaku/gaz jest spoko i mozna spokojnie na dwojce.

Rafael napisał(a):do 1? Shocked przecież 1 służy tylko do ruszania?

Nie rozumiem... skad sie przyjela taka teoria, ze 1 tylko do ruszania :/

A co do sprzegla, to jesli juz sie wejdzie w ten zakret nie zmieniajac biegu, to polsprzeglo jest bezpieczniejsze od sprzegla prawda ?
mgR_Lobo
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek 04 stycznia 2010, 02:16

Postprzez Barabasz » wtorek 05 stycznia 2010, 11:24

mgR_Lobo napisał(a):Nie rozumiem... skad sie przyjela taka teoria, ze 1 tylko do ruszania :/


pewnie z tego ze czesc instruktorow to grumpy old mans ktory 15-20 lat temu uczyli na maluchach. a tam 1ke dalo sie wbic tylko gdy auto stalo w miejscu

panie/panowie swiezo/juz jakis czas temu upieczeni kierowcy
jak czujecie ze przejechanie zakretu na 2ce nie jest bezpieczne widocznosc/kąt skretu/itp to smialo redukcja do 1ki
jesli wrzucenie 1ki wiąże sie z zatrzymaniem to tak zrobcie.
lepiej pol sek pozniej niz dzwon.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą predkością..."
Vittorio de Sica
Barabasz
 
Posty: 242
Dołączył(a): piątek 09 maja 2008, 23:20

Postprzez jasiek23 » wtorek 05 stycznia 2010, 11:29

babu napisał(a):gdy jedziesz na biegu masz większa skuteczność hamowania i silnikiem i pedałem hamulca


Masz na myśli pokonywanie zakrętów? Jeśli tak to słyszałem że nie powinno się pokonywać zakrętów jednocześnie hamując ponieważ wówczas wykonujemy dwa manewry które jednocześnie potrzebują maksymalnej przyczepności i w rezultacie zarówno manewr skrętu jak i hamowania nie mają bezpiecznej przyczepności. Tak słyszałem kiedyś w programie motoryzacyjnym no ale może oni się pomylili

:)
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości