skręt w lewo i zawracanie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

skręt w lewo i zawracanie

Postprzez jordan » sobota 02 stycznia 2010, 22:11

Obrazek

Cześć. Niedługo zaczynam kurs na prawo jazdy i w związku z tym mam kilka pytań odnośnie takich skrzyżowań. Przejrzałem tematy na forum ale w sumie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi więc zakładam nowy temat. Od razu przejdę do rzeczy. Przypuśćmy, ze mamy takie oto skrzyżowanie(jadę pojazdem czarnym):
1. Jeśli chcę skręcić w lewo lub zawrócić to zajmuję pozycję 1 czy 2 (skrzyżowanie bez świateł)?
2. Jeśli chcę skręcić w lewo lub zawrócić a skrzyżowanie jest z sygnalizacją świetlną to zajmuję pozycję 1 czy 2?
3. Jeśli jadę samochodem czerwonym i chcę skręcić w lewo to czy mogę wjechać na pozycję 2 i tam poczekać aż pojazd czarny przejedzie i wtedy skręcić w lewo czy czekam tu gdzie teraz stoję i jak droga w obu kierunkach będzie wolna to dopiero ruszam?
4. Jeśli nie ma znaku nakazu jazdy z prawej strony to na której pozycji się ustawiam chcąc skręcić w lewo lub zawrócić?
5. Jeśli teraz wytniemy drogę ze znakiem ustąp pierwszeństwa i pozostawimy aby tą główną to którą pozycję zajmuję jak chcę zawrócić?
jordan
 
Posty: 22
Dołączył(a): sobota 02 stycznia 2010, 21:38

Postprzez Borys_q » sobota 02 stycznia 2010, 22:27

1)1
2)1
3) tak, możesz podjechać na środek skrzyżowania jeśli nie wymusisz pierszeństwa.
4)1
5) wg mnie 1 ale to nie jest takie oczywiste więc pewnie ktoś inny bedzie miał inne zdanie
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez shershen_OLD » sobota 02 stycznia 2010, 22:31

1. Jeśli chcesz skręcić w lewo zajmujesz pozycje 1, przy zawracaniu dowolnie 1, albo 2 (sprawa dość sporna w tym przypadku).
2. Sygnalizacja świetlna nic nie zmienia, jeśli to samo światło będą miały drogi tej samej wagi, mianowicie z pierwszeństwem i podporządkowana.
3. Możesz zatrzymać się na przełączce.
4. Nakaz jazdy nic nie zmienia. Zobacz tutaj: http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... +kolizyjne
5. Również dowolnie.

Poczekaj jeszcze na odpowiedzi innych, bo łapy to sobie nie dam uciąć. :P
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Postprzez Borys_q » sobota 02 stycznia 2010, 22:39

Temat zawracania skonsultuj z twoim instruktorem dużo zależy od specyfiki miasta, nawyków i specyfiki konkretnych skrzyżowań.

Napewno pozycja NIE JEST DOWOLNA!!!
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Rafael » sobota 02 stycznia 2010, 23:17

1. 2
2. 2
3. 2
2 lata prawko "b"
Rafael
 
Posty: 17
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 13:33

Postprzez Calvados » sobota 02 stycznia 2010, 23:19

http://ww6.tvp.pl/6287,463632,1.view
Bardzo polecam program p.Dworaka
Jasno wyjasnia wiele aspektów.

Co do sygnalizacji...
Słyszałam taka wersje.
Jesli mamy sygnalizator S-1 (kolizyjny) jedziemy do prawej... jak nazwa mowi kolizyjnie.
Jesli mamy sygnalizator S-3 (bezkolizyjny) jedziemy do lewej .. bezkolizyjnie.
ale poddaje ja waszej ocenie ...
Napewno pozycja NIE JEST DOWOLNA!!!

a nie jest tak ze (jak było w materiale) mozemy pojechac do lewej i do prawej , w zaleznosci jak to miejsce wyglada i o tym decyduje 1-szy kierowca .
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez piotrekbdg » sobota 02 stycznia 2010, 23:20

Rafael możesz uzasadnić?
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Rafael » sobota 02 stycznia 2010, 23:44

piotrekbdg napisał(a):Rafael możesz uzasadnić?


mogę:
1,2. bo sam tak robię i skręt bezkolizyjny jest łatwiejszy.
3. zbyt mało miejsca na skręt bezkolizyjny i skręcam kolizyjnie.

Ale to też zależy od kierowców jak oni się na tym skrzyżowaniu zachowują
2 lata prawko "b"
Rafael
 
Posty: 17
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 13:33

Postprzez piotrekbdg » sobota 02 stycznia 2010, 23:53

Według mnie w 3 opcji też można bezkolizyjnie, tym bardziej że na środku mamy pas zieleni.

Słyszałam taka wersje.
Jesli mamy sygnalizator S-1 (kolizyjny) jedziemy do prawej... jak nazwa mowi kolizyjnie.
Jesli mamy sygnalizator S-3 (bezkolizyjny) jedziemy do lewej .. bezkolizyjnie.


Nie wiem skąd ta teoria, ale niestety jest strasznie głupia. Przy sygnalizatorze "strzałkowym" to tak naprawdę mało istotne czy ten zakręt zetniemy czy pojedziemy bardziej "na około" bo nasz tor ruchu nie jest przecinany przez żaden inny i z nikim nie musimy się wymijać.
Natomiast na S-1 jak tylko infrastruktura na to pozwala wymijamy się prawymi bokami. Z resztą była już o tym mowa w poprzednim wątku o lewoskręcie i myślałem że wszytko już zostało powiedziane na ten temat.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Junior59 » sobota 02 stycznia 2010, 23:54

a ja powiem ogólnie jeżeli chcesz zawrócić to jedziesz przy samej wysepce(2 broń Boże 21) czesto jest tak ze blokujesz tych z tyłu a jak ktos na ciebie zatrąbi to możesz isc dac mu w mordę , gdyż stoisz prawidłowo, natomiast jak chcesz skrecic w lewo to sie "wyciagasz" autem (pomiedzy 1 a 1 ale bliżej 2) tak żeby nie blokować tych z tyłu poprostu chowasz sie cały miedzy wysepki jezeli natomiast jedziesz tym czerwonym czyli z pod porządkowanej to jedziesz na 2 czyli puszczasz z lewej jedziesz na wysepkę(jeżeli nie ma na niej żadnego auta) i puszczasz tych z prawej jak ktos z głównej bedzie chciał skrecic to przejedzie za ciebie ale jak zawrócić to nie może cie rozjechac i musi czekac bo ty byłes przed nim


co do ilosci to jest takich pełno np cała w kaliszu cała al wojska polskiego (liczy ona pare km)
Ostatnio zmieniony niedziela 03 stycznia 2010, 00:04 przez Junior59, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Junior59
 
Posty: 23
Dołączył(a): piątek 01 stycznia 2010, 18:39

Postprzez Calvados » niedziela 03 stycznia 2010, 00:09

Przy sygnalizatorze "strzałkowym" to tak naprawdę mało istotne czy ten zakręt zetniemy czy pojedziemy bardziej "na około" bo nasz tor ruchu nie jest przecinany przez żaden inny i z nikim nie musimy się wymijać.

Jesli mało istotnie to mozemy pojechac bezkolizyjnie (lepiej bezkolizyjnie)... nikomu to nie utrudni ruchu i my na tym skorzystamy... bardziej ekonomicznie.
Natomiast na S-1 jak tylko infrastruktura na to pozwala wymijamy się prawymi bokami.

Jesli infrastruktura pozwala.... czyli przewaznie przy prawej , ale oczywiscie jesli mozemy to przy lewej
mozemy pojechac do lewej i do prawej , w zaleznosci jak to miejsce wyglada

Czyli nie jest taka głupia bo własnie w pewnie sposób ja potwierdziłes...Teoria ta jest bardzo ogólna , nie odnosi sie do indywidualnych skrzyzowan , wiec mozna ja bezpiecznie zastosowac.
Z resztą była już o tym mowa w poprzednim wątku o lewoskręcie i myślałem że wszytko już zostało powiedziane na ten temat.


Z ta teoria spotkałam sie własnie niedawno (jakies forum czy cos .. nie jestem w stanie przytoczyc tej wypowiedzi ).
Wydaje mi sie ze to forum nie jest wyrocznia i napisanie kilku postow nie zamyka tematu.
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez piotrekbdg » niedziela 03 stycznia 2010, 00:15

Jesli mało istotnie to mozemy pojechac bezkolizyjnie (lepiej bezkolizyjnie)... nikomu to nie utrudni ruchu i my na tym skorzystamy... bardziej ekonomicznie.


Na S-3 nie można pojechać kolizyjnie bo tylko nasz kierunek ma zielone, więc nie ma opcji żebyś kogoś spotkała na swej drodze.

Jesli infrastruktura pozwala.... czyli przewaznie przy prawej , ale oczywiscie jesli mozemy to przy lewej


W 90% przypadków bezkolizyjnie prawymi bokami. Skrzyżowanie to nie rondo, nie objeżdża się go jesli nie ma takiej potrzeby.

Czyli nie jest taka głupia bo własnie w pewnie sposób ja potwierdziłes...Teoria ta jest bardzo ogólna , nie odnosi sie do indywidualnych skrzyzowan , wiec mozna ja bezpiecznie zastosowac.


Jest głupia. Typ sygnalizatora nie określa w żaden sposób toru po jakim należy zawracać.

Wydaje mi sie ze to forum nie jest wyrocznia i napisanie kilku postow nie zamyka tematu.


Akurat bezkolizyjny lewoskręt na S-1, drodze równorzędnej, z pierwszeństwem i innej jest wyrocznią.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez Borys_q » niedziela 03 stycznia 2010, 00:26

DO JORDAN!

Teraz pewnie zacznie się dyskusja (może nawet z inwektywami) której naprawde nie musisz czytać bo i tak nic nie wniesie.

Pojeździsz, zobaczysz przerobisz, specyficzne skrzyżowania w twoim mieście, PRZEMYŚLISZ JE, bo bez tego ani rusz, a potem za pare lat wyrobisz sobie swoje zdanie w temacie.

Pozdrawiam:):)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Calvados » niedziela 03 stycznia 2010, 00:28

W 90% przypadków bezkolizyjnie prawymi bokami. Skrzyżowanie to nie rondo, nie objeżdża się go jesli nie ma takiej potrzeby.

ale jesli to ode mnie zalezy to moze byc 100% kolizyjnie...
Jest głupia. Typ sygnalizatora nie określa w żaden sposób toru po jakim należy zawracać.

Ok jak pisałam wczesniej , pozostawiam do oceny.
Akurat bezkolizyjny lewoskręt na S-1, drodze równorzędnej, z pierwszeństwem i innej jest wyrocznią.

?
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez piotrekbdg » niedziela 03 stycznia 2010, 00:32

ale jesli to ode mnie zalezy to moze byc 100% kolizyjnie...


Nie zależy to od Ciebie bo na każdym typowym skrzyżowaniu ( dwie drogi o dwóch pasach w przeciwnych kierunakch) samochody mijają się prawymi bokami, bez względu czy to S-1, znaki pierwszeństwa czy równorzędne. Wątpliwości pojawiają się kiedy mamy nietypowe skrzyżowania, woelopasmowe, niesymetryczne. Ale jak powiedziałem najpierw bezkolizyjnie, jak się nie da to wtedy inaczej.

Nie rozumiem znaku zapytania.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości