oblałem na zawracaniu

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

oblałem na zawracaniu

Postprzez Kiero91 » środa 30 grudnia 2009, 23:53

witam

Ja dziś podchodziłem po raz pierwszy. W sieradzu.

Oblałem w sumie na własne zyczenie, podczas zawracanie na skrzyzowaniu, na tej dwupasmowej drodze wjechałen nie na pas lewy tylko prawy;/ I tym samym oblalem egzamin.

I teraz mam pytanie do tych ktorzy znaja trase egzaminacyjna w sieradzu. W którym miejscu zawacajac na skrzyzowaniu wjechac na prawy pas, a kiedy na lewy ? Chodz mi konkretnie o pas na tym łączniku miedzy głownaymi psaami ruchu. Wiem, że chyba na skrzyżowaniu ze swiatłami trzeba wjechac na pas prawy, bez swiateł na lewy.
Paietam, ze jezdac z instruktorem, ineraz zawracałem prawą strona a raz lewą i za nic nie omge zapamietac gdzie i jak powinienem sie zachowac.
Dla ułatwienia dodam rysunek.
http://img37.imageshack.us/i/zawracaniev.png/


A jeśli chodz o zawracanie zjazdami do tego przeznaczonymi to nie ma problemu bo sa one jednokierunkowe o ile dobrze pamietam.

Prosze o odpowiedzi, bardzo mi to pomoze bo wlasciwie tylo na tym sie gubie, z niczym innym nie mam problemu.
Kiero91
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 29 grudnia 2009, 21:25

Postprzez Mati87 » czwartek 31 grudnia 2009, 00:03

Przed zawracaniem zajmujesz lewy pas, a na tym łączniku prawy, a potem możesz sobie wybrać czy po zawróceniu na prawym czy na lewym się ustawisz.
Mati87
 
Posty: 36
Dołączył(a): piątek 18 grudnia 2009, 14:10

Re: oblałem na zawracaniu

Postprzez cman » czwartek 31 grudnia 2009, 00:56

Kiero91 napisał(a):Oblałem w sumie na własne zyczenie, podczas zawracanie na skrzyzowaniu, na tej dwupasmowej drodze wjechałen nie na pas lewy tylko prawy;/ I tym samym oblalem egzamin.

I chcesz powiedzieć, że za to oblałeś? Niby jaki był tu błąd?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez sjakubowski » czwartek 31 grudnia 2009, 01:27

Gdybyś na tym łączniku zawracał przez pas L - to właśnie byłby błąd (ustawił byś się na pasie przeznaczonym dla ruchu z przeciwnego kierunku). Prawidłowo należy zając pas oznaczony literą P, oczywiście rozpoczynając zawracanie z pasa lewego na drodze głównej.

Może podasz link do zumi, gdyż być może jest jeszcze jakiś inny niuans którego nie uwzględniłem


Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez waldek » czwartek 31 grudnia 2009, 09:54

sjakubowski napisał(a):Gdybyś na tym łączniku zawracał przez pas L - to właśnie byłby błąd (ustawił byś się na pasie przeznaczonym dla ruchu z przeciwnego kierunku). Prawidłowo należy zając pas oznaczony literą P, oczywiście rozpoczynając zawracanie z pasa lewego na drodze głównej.

Może podasz link do zumi, gdyż być może jest jeszcze jakiś inny niuans którego nie uwzględniłem


Pozdrawiam!

a niby dlaczego musi z pasa oznaczonego "p" ? przeciez z naprzeciwka nie ma żadnego wlotu drogi, a to jest odcinek jezdni o ruchu jednokierunkowym...
przeczytałem projekt zmian w systemie egzaminowania- szkoda , że tak późno o tym pomyślano; ale jedna uwaga: trudno najpierw wsiąść do samochodu a potem sprawdzać poziom płynów ( oleju, hamulcowego....)
waldek
 
Posty: 21
Dołączył(a): czwartek 08 września 2005, 12:48

Postprzez pener » czwartek 31 grudnia 2009, 10:21

Z twojego rysunku wynika że na przełączce jest namalowana linia przerywana, która to wyznacza pasy ruchu-chyba że rysunek jest niedokładny.
Ale jeżeli jest tak jak narysowałeś to masz zając prawy pas-to chyba logiczne.
pener
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek 28 grudnia 2009, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez WOJO » czwartek 31 grudnia 2009, 10:42

Jeżeli dobrze zrozumiałem rysunek, to zawracałeś na drodze dwujezdniowej, o dwóch pasach ruchu dla kazdego kierunku, rozdzielonej pasem zieleni. W takiej sytuacji powinienej dojechać pasem lewym i zawrócić także pasem lewym oznaczonym na rysunku literą "L". W taki sam sposób zawracają pojazdy jedące z przeciwnego kierunku, a dla nich pas z literą "P" jest pasem do zawracania. W ten sposób i jeden i drugi kierunek zawraca bezkolizyjnie. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w wypadku zawracania na skrzyżowaniu, gdzie istnieją drogi w prawo i w lewo. Wtedy chcąc prawidłowo wykonać manewr zawracania, rzeczywiście zajmujesz pas prawy "P" i z niego dopiero zawracasz, pamiętając o ewentualnym ustąpieniu tym wyjeżdżającym z lewej "odnogi" skrzyżowania, jeżeli skrzyżowanie jest równorzędne.
WOJO
 
Posty: 182
Dołączył(a): wtorek 08 grudnia 2009, 18:19

Postprzez pener » czwartek 31 grudnia 2009, 10:56

WOJO napisał(a):Jeżeli dobrze zrozumiałem rysunek, to zawracałeś na drodze dwujezdniowej, o dwóch pasach ruchu dla kazdego kierunku, rozdzielonej pasem zieleni. W takiej sytuacji powinienej dojechać pasem lewym i zawrócić także pasem lewym oznaczonym na rysunku literą "L". .

Tak by było gdyby na przełączce nie był wyznaczonych pasów.
Jak pasy są wyznaczone to musisz zając prawy.
pener
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek 28 grudnia 2009, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez Mati87 » czwartek 31 grudnia 2009, 11:14

Nie prawda. Na tym przegubie zajmujemy prawy pas ! Czy jest wyznaczony czy nie.
http://img682.imageshack.us/img682/5034 ... nie891.jpg

Dlatego, że z jedni przeciwnej też kierowcy mogą zawracać. No chyba, że są tam jakieś znaki itp. Ale w sytuacji jak opisałeś wyżej zajmujesz na przegubie prawą część.
Sam nie raz chciałem się w takiej sytuacji ustawiać na lewej części ale instruktorzy mówili, że to błąd i koniec egzaminu.
Ostatnio zmieniony czwartek 31 grudnia 2009, 11:19 przez Mati87, łącznie zmieniany 1 raz
Mati87
 
Posty: 36
Dołączył(a): piątek 18 grudnia 2009, 14:10

Postprzez WOJO » czwartek 31 grudnia 2009, 11:18

pener napisał(a):
WOJO napisał(a):Jeżeli dobrze zrozumiałem rysunek, to zawracałeś na drodze dwujezdniowej, o dwóch pasach ruchu dla kazdego kierunku, rozdzielonej pasem zieleni. W takiej sytuacji powinienej dojechać pasem lewym i zawrócić także pasem lewym oznaczonym na rysunku literą "L". .

Tak by było gdyby na przełączce nie był wyznaczonych pasów.
Jak pasy są wyznaczone to musisz zając prawy.

Założyłem, że jednak rysunek jest niedokładny, a nie egzaminator nie zna przepisów :)
WOJO
 
Posty: 182
Dołączył(a): wtorek 08 grudnia 2009, 18:19

Postprzez Kiero91 » czwartek 31 grudnia 2009, 11:37

Ale łącznik miedzy pasami jest 1-kierunkowy, tylko lewy pas jest do zawracania, a prawy do jazdy prosto, bo tam dalej mozna bylo jeszcze jechac (zapomnialem dorysowac). Egzaminatorka kazała zawrocic, wiec powinienem wjechac na lewy, a wjechalem na prawy.

Ten bład zrobilem wlasnie przez to, że na tych alejach sa 3 sposoby zawracania, 1-wszy taki, jak ten na ktorym oblałem, drugi to zawracanie pasami tylko do zawracania no i jeszcze jest podobne do mojego tyle, ze na łączniku dwukierunkowym. I moje pytanie, jak mniej wiecej na oko szbko rozpoznac w jaki sposob zawrocic, czy to zalezy od tego czy na skrzyzowaniu sa swiatla ?

Najlepiej zeby odpsał tez ktos kto zna sieradz. Nieche znow zrobic tego bledu a egzamin juz za tydzien :)
Kiero91
 
Posty: 4
Dołączył(a): wtorek 29 grudnia 2009, 21:25

Postprzez pener » czwartek 31 grudnia 2009, 12:58

Sam sobie odpowiedziałeś.Jeżeli łącznik jest jednokierunkowy to pas lewy.
Gdybyś od razu narysował jak to rzeczywiście (znaki, pasy) wygląda to nie potrzebna była by dyskusja.
pener
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek 28 grudnia 2009, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez Mati87 » czwartek 31 grudnia 2009, 16:01

I tylko za to nie zdałeś ? Myślałem, że takie błędu są traktowane jako mały błąd i dopiero kolejna taka sama pomyłka skutkuje przerwaniem egzaminu.
Mati87
 
Posty: 36
Dołączył(a): piątek 18 grudnia 2009, 14:10

Postprzez sjakubowski » czwartek 31 grudnia 2009, 16:12

Mati87 napisał(a):I tylko za to nie zdałeś ? Myślałem, że takie błędu są traktowane jako mały błąd i dopiero kolejna taka sama pomyłka skutkuje przerwaniem egzaminu.


Wjazd na pas ruchu przeznaczony dla kierunku przeciwnego (tzw. pod prąd) to jest mały błąd???


Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez m_madzia » czwartek 31 grudnia 2009, 16:27

Zawracanie prawym pasem robisz tylko przy kościele (zarówno jadąć od stony Bartka, jak i od strony przeciwnej). Ta poprzeczna uliczka jest dwukierunkowa :!: Instruktor zawsze zwracał mi na to uwagę. I jak już zawrócisz to wbijaj się od razu na prawy pas, bo tam jest przejazd bezkolizyjny :)
Reszta zawracań na Alejach lewym pasem :!:

PS. A która Cię egzaminowała? Też miałam oba podejścia z babkami, a zdałam z Czarną Mambą :)
29.10.2009 - egzamin teoretyczny + (0 błędów)
26.11.2009 - egamin praktyczny: plac -
11.12.2009 - plac + miasto +
22.12.2009 - Prawo Jazdy zaparkowało w portfelu :D :D
m_madzia
 
Posty: 39
Dołączył(a): niedziela 06 grudnia 2009, 15:54
Lokalizacja: Zduńska Wola

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości