Kierunkowskazy podczas zatrzymywania się - jak szkolić?

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

odp

Postprzez rusel » wtorek 22 grudnia 2009, 23:57

sygnalizowanie jazdy w bok...czyli tlumaczac naszych bieglych forumowiczow zmiana kierunku jazdy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez kopan » środa 23 grudnia 2009, 23:08

Być może że tak, jest to zmiana pasa ruchu.
Tylko według naszej definicji co to jest niewyznaczony pas ruchu nikt nie wie.
Taka definicja że nie wiadomo o co chodzi.
Dla jednych każda jazda w bok o 1 cm jest zmiana pas ruchu
Dla drugich zmiana nie wyznaczonego pasa ruchu to .....
Dla trzecich zmiana nie wyznaczonego pasa ruchu to .....

Oczywiście nasz definicja nie wyznaczonego pasa ruchu jest niezgodna z konwencja wiedeńską
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez oskbelfer » środa 30 grudnia 2009, 19:09

x098 napisał(a):Czy na opracowanie z biura można się powołać?
Czy mógłbyś podać link do tego opracowania?

Osobiście kilka razy byłem światkiem jak egzaminator miał „pretensje” o nie włączenie kierunkowskazu w czasie zatrzymywania poj. przy krawędzi ale nie było to traktowane jako błąd. O wiele częściej egzaminatorzy nic nie mówią.

Myślę że, dla własnego dobra lepiej uczyć aby włączać kierunkowskaz przy zatrzymaniu i włączaniu się do ruchu



wpisz w google Biuro analiz .......... i tam jest :)

ja uczę przy zatrzymaniu natomiast przy właczaniu się do ruchu zależy od sytuacji - ale o tym już pisałem w innych watkach. Prawda jest taka że trzeba tu trochę zdrowego rozsądku. Natomiast wiem ze tak jak zdania w tej kwestii są podzielone pomiedzy forumowiczami, tak samo są podzielone medzy instruktorami oraz egzaminatorami. Dlatego my tutaj do porozumienia niedojdziemy :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez wiciu2 » czwartek 31 grudnia 2009, 09:24

Jeśli np. na drodze jednokierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu mogą jechać dwa samochody obok siebie wówczas przyjmujemy iż droga posiada dwa niewyznaczone pasy ruchu. Bardzo podobnie sprawa wygląda na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu. Pojazdy przecież swobodnie się wymijają i nie ma problemu z tym, aby każdy jechał swoim umownym pasem. Jak dla mnie to sprawa pasów ruchu jest klarowna.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez sjakubowski » czwartek 07 stycznia 2010, 10:44

wiciu2 napisał(a):Jeśli np. na drodze jednokierunkowej bez wyznaczonych pasów ruchu mogą jechać dwa samochody obok siebie wówczas przyjmujemy iż droga posiada dwa niewyznaczone pasy ruchu.

Nie zgodzę się - zbyt mało precyzyjnie. Co w przypadku, jeśli obok nas jedzie motocykl z wózkiem bocznym? Wtedy także mamy już dwa pasy ruchu...

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » czwartek 07 stycznia 2010, 11:00

sjakubowski napisał(a):Wtedy także mamy już dwa pasy ruchu...

No tak. A kiedy jedzie autobus, to mamy jeden pas ruchu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez wiciu2 » czwartek 07 stycznia 2010, 13:41

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. (Dz. U. z dnia 14 maja 1999 r.).
Wg tego rozporządzenia szerokość drogi jest wybierana w zależności od klasy, czyli masz do wyboru szerokość pasa ruchu od 2,5m - 3,5m w zależności czy jest to teren zabudowany czy nie i jakiej klasy jest droga.
To tak od strony prawnej.
Szerokość średniej klasy samochodu osobowego to ok 1,8 tak więc żeby dwa samochody mogły się poruszać swobodnie obok siebie to jezdnia musi mieć szerokość ok 4-5 metrów.
A skoro ma ok 5 metrów to znaczy że mogą zostać wyznaczone 2 pasy ruchu, a to że nie są to już inna sprawa.
Nikt nikomu nie będzie kazał biegać z miarą i sprawdzać czy jezdnia ma szerokość 5 metrów. Stąd taka, a nie inna interpretacja.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości