F-10 czy P-8f

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

F-10 czy P-8f

Postprzez x098 » poniedziałek 14 grudnia 2009, 11:30

No normalnie wstyd się przyznać, :oops: nie mogę odnaleźć zapisu który mówi że, znaki pionowe są ważniejsze od poziomych
np. gdy na skrzyżowaniu znak poziomy P-8f mówi iż z danego pasa ruchu można jechać prosto i w prawo natomiast znak pionowy F-10 mówi że, tylko w prawo. (stosujemy się oczywiście do F-10)

Za podesłanie odpowiedniego artykułu lub paragrafu serdeczne dzięki.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez Borys_q » poniedziałek 14 grudnia 2009, 11:41

Niema takowego.
Oznakowanie powinno być jednoznaczne.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 14 grudnia 2009, 11:52

nie ma takiej sytuacji, dziwie sie ze takie wypowiedzi padaja na tym forum ze znak pionowy jest nadrzedny w stosunku do poziomego....
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez x098 » poniedziałek 14 grudnia 2009, 14:19

Borys_q napisał(a):Oznakowanie powinno być jednoznaczne.

powinno a nie jest bo jak powiedział pewien filozof "tu jest polska i tu się pije"
nie ma takiej sytuacji,
Czyżby? :roll:
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

odp

Postprzez rusel » poniedziałek 14 grudnia 2009, 14:41

to ze organizatorzy ruchu w wielu miastach nieumiejetnie stawiaja znaki to inna sprawa, ale pytasz o konkretny przepis ktory nie istnieje
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez oskbelfer » wtorek 15 grudnia 2009, 00:31

x098 napisał(a):
Borys_q napisał(a):Oznakowanie powinno być jednoznaczne.

powinno a nie jest bo jak powiedział pewien filozof "tu jest polska i tu się pije"
nie ma takiej sytuacji,
Czyżby? :roll:


dz u 220 na potwierdzenie słów boryska :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez x098 » wtorek 15 grudnia 2009, 13:40

Czy w starej ustawie (tej z przed 97r) było coś na ten temat?
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez oskbelfer » wtorek 15 grudnia 2009, 20:12

x098 napisał(a):Czy w starej ustawie (tej z przed 97r) było coś na ten temat?


Ja nie pamietam , ale i niewykluczam. Najlepiej sprawdź i nam powiedz :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: F-10 czy P-8f

Postprzez x098 » wtorek 15 grudnia 2009, 22:34

x098 napisał(a):No normalnie wstyd się przyznać, :oops: nie mogę odnaleźć zapisu który mówi że, znaki pionowe są ważniejsze od poziomych
np. gdy na skrzyżowaniu znak poziomy P-8f mówi iż z danego pasa ruchu można jechać prosto i w prawo natomiast znak pionowy F-10 mówi że, tylko w prawo. (stosujemy się oczywiście do F-10)

Za podesłanie odpowiedniego artykułu lub paragrafu serdeczne dzięki.

He He :lol: chyba znalazłem jak zalazłem to podzielę się z wami
Otóż faktem jest że, strzałki na znaku powinny być zgodne z tymi na jezdni ale wczytując się w 220 pkt. 7.2.10. mamy
cytat:
„Znak F-10 stosuje się w celu wskazania na wlocie skrzyżowania o b o w i ą z u j ą c y ch kierunków jazdy …..ble ble ble”
Natomiast w pkt, 3.2.1 mamy
Cytat:
„Strzałki kierunkowe stosuje się w celu wskazania dozwolonego kierunku jazdy z pasa …….”
I wszystko rozbija się o słowo obowiązujących
A według PWN znaczy ono:
1. mający moc prawną
2. będący w danym okresie normą, wypływający z ustalonego zwyczaju[/b]
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez Borys_q » wtorek 15 grudnia 2009, 23:28

Kombinujesz jak koń pod górkę. :):):)
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez oskbelfer » środa 16 grudnia 2009, 23:56

Tutaj napewno głos powinien zabrać jeden z forumowiczów który zwykle ma odmienne zdanie i interpretacje od 99 % pozostałych - on napewno potwierdzi co napisałeś x098. :):):) Z całym szacunkiem podziwniam tak dogłębną analizę przepisów :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez kopan » czwartek 17 grudnia 2009, 07:17

Czy oskbelfer mógłbyś się powstrzymać od złośliwości.

Co Ty merytorycznego wnosisz do dyskusji ??
Zero, nul, nic.

Co to jest.
O czym ty człowieku piszesz w tych postach choćby w tym wątku.
Do piaskownicy i tam równym sobie język będziesz wystawiał.

Przestań się zachowywać jak smark.

Ps. Proszę się zainteresować wpisami tego użytkownika bo od pewnego czasu lata za mną i x098 jak ..... wypisując posty takiego jak tu pokroju.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez x098 » czwartek 17 grudnia 2009, 11:24

A może i kombinuje jak koń tylko czy moje rozumowanie jest prawidłowe?

Jak wszystkie pytania na forum taki i te wynika z codziennego życia, otóż w Gorzowie na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego i Chrobrego (jedno z większych skrzyżowań w mieście i do tego w ścisłym centrum) swego czasu była zmieniona organizacja ruchu, (na czas remontu mostu) pas do skrętu w prawo został zamieniony na pas do jazdy na wprost i do skrętu w prawo, do strzałki w prawo została domalowana strzałka prosto, gdy powrócono do starej organizacji ruchu przywrócono tylko poprzednią tablicę F-10 natomiast znaki poziome pozostały nie zmienione (pewnie chłopaki nie mają czarnej farby, albo było im szkoda postawić krzyżyka na strzałce [mówiąc chłopaki mam namyśli inżyniera ruch i jakby to powiedzieć…… wykazał się hmm….. brak logicznego rozumowania])
I mamy taką sytuację znak pionowy mówi prawy pas tylko do skrętu w prawo znak poziomy mówi prawy pas do jazdy na wprost i do skrętu w prawo (od zmiany organizacji ruchu minęło chyba 2lata, i strzałka się trochę wytarła ale po zmierzchu i w czasie opadów deszczu jest doskonale widoczna, widoczna tak jak pozostałe znaki poziome)

I co teraz???
Co powiedzieć uczniowi, dlaczego ma się zastosować do znaku pionowego a nie poziomego??? ( chodzi mi o meritum oto jaki przepis nakazuje takie zachowanie [gdyby się trafił tak dociekliwy uczeń])

Co Wy byście powiedzieli ?
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

odp

Postprzez rusel » czwartek 17 grudnia 2009, 11:30

nadinterpretacja..dlatego tyle osob oblewa teorie na weryfikacyjnym...
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Postprzez x098 » czwartek 17 grudnia 2009, 11:39

To nie jest pytanie z weryfikacji.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Następna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości