marcin.pl napisał(a):sterciu napisał(a):Jechać na kat. B możeszz przyczepą lekką. Ale w tym wypadku przekraczasz 3,5T
Nie rób człowiekowi mętliku w głowie! Przeczytaj sobie art.88 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym i dopiero sie wypowiadaj.
Mając kat.B mozna prowadzic zestaw składającego się z pojazdu o DMC 3.5t i przyczepy lekkiej...
A czytac ze zrozumieniem w szkole czytanego tekstu uczyli ??? Ja znam ten cytowany artykuł PoRD bardzo dobrze. Najlepiej wyciąc najbardziej pasujące sobie fragmenty wypowiedzi i pisac pózniej bzdury....
Człowieku przeczytaj dokładnie co ja pisałem , ze może ciągnąc przyczepe lekką ale przekracza 3,5T i podlega pod licencje jezeli to jest przewóz zarobkowy. Takze to Ty nie rób mentliku w glowie.
cman napisał(a):A jaki przepis o tym mówi?
ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
W rozmowie telefonicznej kilka miesiecy temu z ITD powoływali się na to właśnie rozporządzenie.
Jezeli transport wykonywany zarobkowo jest i DMC pojazdu lub zespołu pojazdów przekracza 3,5T powinno być tacho. Krążą rózne zaslyszane opinie iż jest to podniesione do 4250kg jezeli pojazd o DMC 3,5T ciągnie przyczepe lekką. Ale w/g inspektora ITD i w/g rozporządzenia niestety gdy pojazd przekracza DMC 3,5T to powinien mieć zamontowane urządzenie rejestrujące.
Podejrzewam ze Osoby posiadajace licencje powinny znac to Rozporządzenie.
W PL mało kto nie posiadajacy licencji i jezdzący z przyczepami/lawetami interesuje sie tym wogóle. U nas sie czepiają braku tachografu jezeli DMC jest powyzej 3,5T , w Niemczech przykładowo jezeli pojazd nie jest wyposazony w tacho wystaczy prowadzić ksiązkę(zeszyt) czasu pracy kierowcy. Chcac czy nie chcąc jeżeli zespól przekracza 3,5T to oni sie stosują do tego Rozporządzenia (ITD). Chyba ze coś się zmieniło bo dawno nie mialem okazji byc kontrolowany przez nich , ale watpie.
Są wyjatki w ktorych tacho nie musi być zamontowne:
Kiedy nie ma potrzeby instalowania tachografu?
Obecnie polski i unijne przepisy przewidują zwolnienia z obowiązku instalowania tachografów w:
pojazdach przeznaczonych do przewozu rzeczy, gdy dozwolona maksymalna masa pojazdu, łącznie z przyczepami i naczepami, nie przekracza 3,5 tony,
pojazdach przeznaczonych do przewozu osób, które ze względu na typ konstrukcyjny i wyposażenie nadają się do przewozu nie więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą i są do tego przeznaczone,
pojazdach używanych do niehandlowych przewozów towarów w celach prywatnych,
pojazdach, których maksymalna dopuszczalna prędkość nie przekracza 30 km/h,
pojazdach przeznaczonych do przewozu osób wykonywanego w ramach usług regularnych, których droga przebiegu przekracza 50 km,
wyspecjalizowanych pojazdach pomocy technicznej,
pojazdach służących do nauki prowadzenia pojazdu, mającej na celu uzyskanie prawa jazdy,
pojazdach używanych jako sklepy.