znak B-18 a rzeczywista masa całkowita.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

znak B-18 a rzeczywista masa całkowita.

Postprzez rocko19 » czwartek 22 stycznia 2009, 14:40

Mając znak "B-18" zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad .. t, jak to jest sprawdzane,przez Policje kiedy wjedziemy pojazdem powyżej określonego tonażu niz na znaku.Policja zerka w dowód rej i tam patrzy w dopuszczalną mase całkowitą bo rzeczywistej masy całkowitej w dowodzie r, niema napisanej.Czy pojazd (np:ciągnik+naczepa)może najpierw jest ważony i wtedy kierowca musi wiedziec jaki tonaż wiezie.Rozjaśniłby mi to ktos bo nie orientuje sie w tym.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez Thor » czwartek 22 stycznia 2009, 17:26

przypuszczam, ze takimi rzeczami nie zajmuje sie policja tylko "krokodylki" (inspektorzy ruchu), a oni maja wagi do pomiaru tonarzu rzeczywistego...
Thor
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek 13 stycznia 2009, 16:27

Postprzez BOReK » czwartek 22 stycznia 2009, 17:57

Ogólnie kierowca powinien wiedzieć ile waży jego pojazd (tudzież zestaw) oraz ile mu załadowano na plecy. Jak nie wie, to po mojemu taki troszkę nieodpowiedzialny człowiek. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez raziel » czwartek 22 stycznia 2009, 18:45

Czy to ważne czy wie ? Załóżmy, że jedziemy zestawem ważącym 7t(razem z ładunkiem itp.,), ograniczenie jest do 5t, zatrzymuje nas inspekcja i pyta o wagę, oczywiście odpowiadamy, ze jest to 5t, "krokodylki" wierzą, odjeżdżamy bezproblemowo...
Równie dobrze Policja powinna pytać o ilość promili...
raziel
 
Posty: 20
Dołączył(a): środa 10 grudnia 2008, 23:13

Postprzez rocko19 » czwartek 22 stycznia 2009, 18:57

Dmc wpisana w dowodzie rejestracyjnym to chyba na to patrzą policjanci czy sie myle?Bo ogólnie rzecz biorąc to rzeczywista masa całkowita chyba nie może przekraczac dmc wpisanej w dowodzie rejestrac.A i jeszcze jedno ciągnik siodłowy jest zarejestrowany i ma dmc np 7t czy to jest tylko masa ciągnika czy również naczepy którą ma ciągnąc+ładunek?Może ktos wie niech napisze czy kiedyś sie spotkał ze ktos wjechał zestawem (ciągnik+naczepa) i przekroczył rzeczyw mas cał określoną na znaku i kontrole miał.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez rocko19 » czwartek 03 grudnia 2009, 15:19

Wracajac do tematu.
Zastanawia mnie pewna rzecz. Jeżeli mamy samochód egzaminacyjny np o DMC 10000kg, Masie Własnej 5000kg. Chcemy znać rzeczywistą masę całkowitą auta to możemy brać pod uwage Mase Własną auta bo to mamy wpisane w dow.rej, i na podstawie MW można znać +- rzeczywsitą mase całkowitą auta. Zgodzicie sie zemną? Druga sprawa jeżeli samochód egzaminacyjny na kat C, jest pusty to waży mniej więcej 5 ton tak? Nobo nic na nim niema,+ kierowca i egzaminator to można doliczyć te 160 kg:) czyli reasumując moge poznac rzeczywsitą mase calkowitą po masie własnej?! A jak egzaminator mi powie ze auto jest w 50% pełne to wtedy będzie ważyć +- 7500 kg? Rzeczyw.mas.cał! Bo mając 10 ton DMC auto waży 5 ton+ 50% pełne,czyli załadowano 2.5 t?!
Kolejna sprawa widząc na drodze znak (B-18 zakaz wjazdu pojaz o rzeczyw.mas cał. powyżej).. moge wjechać autem które ma 7500kg rzeczyw mas cał a DMC 10 ton, na znaku jest 8t rzeczyw, ale wjechać można autem ktore ma te 7,5 t mimo ze DMC ma 10 ton?
Kolejna sprawa czy znak F-6 umieszczany przed skrzyżowaniem gdzie jest namalowana cięzarówka a pod nią waga np 8t, to wtedy to sie tyczy DMC czy RZMC? Nie mogłęm znaleźć tego w rozporządzeniu o znakach i sygnałąch drogowych.
Czytając to forum widze ze pare osób ma tutaj prawo jazdy na C wiec mysle ze mi pomoże.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez quazz » czwartek 03 grudnia 2009, 17:07

b18 tyczy się wyłącznie RMC czyli masa pojazdu z dodatkami w danej chwili :)
wiadomo że jak masz RMC mniejsze niż te podane na znaku to możesz wjechać a to że masz DMC nawet 10t to nie znaczy że masz je w danej chwili.

a ten drugi znak o którym piszesz (F-5) uprzedza o zakazie czyli mówi ci że za te kilkaset metrów będzie b18 obowiązywał :)
no chyba że mówisz o tym zakazie wjazdu dla ciężarówek . bo wtedy to jeżeli jest podana wartość masy to tyczy się DMC
Ostatnio zmieniony czwartek 03 grudnia 2009, 17:14 przez quazz, łącznie zmieniany 1 raz
quazz
 
Posty: 36
Dołączył(a): wtorek 20 października 2009, 16:15

Postprzez mk61 » czwartek 03 grudnia 2009, 17:10

Zastanawia mnie pewna rzecz. Jeżeli mamy samochód egzaminacyjny np o DMC 10000kg, Masie Własnej 5000kg. Chcemy znać rzeczywistą masę całkowitą auta to możemy brać pod uwage Mase Własną auta bo to mamy wpisane w dow.rej, i na podstawie MW można znać +- rzeczywsitą mase całkowitą auta. Zgodzicie sie zemną? Druga sprawa jeżeli samochód egzaminacyjny na kat C, jest pusty to waży mniej więcej 5 ton tak? Nobo nic na nim niema,+ kierowca i egzaminator to można doliczyć te 160 kg:) czyli reasumując moge poznac rzeczywsitą mase calkowitą po masie własnej?! A jak egzaminator mi powie ze auto jest w 50% pełne to wtedy będzie ważyć +- 7500 kg? Rzeczyw.mas.cał! Bo mając 10 ton DMC auto waży 5 ton+ 50% pełne,czyli załadowano 2.5 t?!

Według mnie, nie ma tutaj co kombinować. Skąd masz wiedzieć, ile waży pojazd? Skąd masz wiedzieć, jaka jest MW, jaka DMC i jaka RMC? No, chyba, że egzaminator Ci to powie, chociaż ja się z takim czymś nie spotkałem. Fakt, na kursie na półce miałem karteczkę z danymi, ale kurs to nie egzamin.
Kolejna sprawa widząc na drodze znak (B-18 zakaz wjazdu pojaz o rzeczyw.mas cał. powyżej).. moge wjechać autem które ma 7500kg rzeczyw mas cał a DMC 10 ton, na znaku jest 8t rzeczyw, ale wjechać można autem ktore ma te 7,5 t mimo ze DMC ma 10 ton?

Znak B-18 dotyczy pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej. DMC nie ma tutaj znaczenia.
Kolejna sprawa czy znak F-6 umieszczany przed skrzyżowaniem gdzie jest namalowana cięzarówka a pod nią waga np 8t, to wtedy to sie tyczy DMC czy RZMC? Nie mogłęm znaleźć tego w rozporządzeniu o znakach i sygnałąch drogowych.

DMC.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez rocko19 » piątek 04 grudnia 2009, 12:56

Na pewno znak F-6 z tonazem poniżej ciężarówki tyczy sie DMC? Chodzi mi nie o samą ciężarówkę tylko ciężarówke pod którą jest waga np 5t czy 8t. Bo potem za znakiem F-6 wjeżdzam w to skrzyżowanie i widze znak B-18 czyli zakaz dotyczy RZMC. Tak jakby znaki sie ze sobą kłóciły. Nobo na tablicy F-6 widze ciezarówke z tonazem i mówicie ze to jest DMC a potem wjezdzam w skrzyzowanie to widze B-18 ale RZMC. Jezeli jest F-6 z samą ciężarówką to ok bo to znalazłem w rozporządzeniu ze tyczy sie DMC.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez mk61 » piątek 04 grudnia 2009, 13:18

Na pewno.
Znak F-6 mówi o DMC, a liczba określona pod symbolem ciężarówki określa ile DMC może mieć pojazd. Gdy nie ma liczby - przyjmujemy, że jest to 3,5t. A to, że znaki się kłócą... Żyjemy tylko w Polsce, więc wszystko jest tu możliwe...


Przydałoby się zdjęcie.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez rezerwista » sobota 05 grudnia 2009, 14:25

rocko19 napisał(a):Wracajac do tematu.
Zastanawia mnie pewna rzecz. Jeżeli mamy samochód egzaminacyjny np o DMC 10000kg, Masie Własnej 5000kg. Chcemy znać rzeczywistą masę całkowitą auta to możemy brać pod uwage Mase Własną auta bo to mamy wpisane w dow.rej, i na podstawie MW można znać +- rzeczywsitą mase całkowitą auta. Zgodzicie sie zemną? Druga sprawa jeżeli samochód egzaminacyjny na kat C, jest pusty to waży mniej więcej 5 ton tak? Nobo nic na nim niema,+ kierowca i egzaminator to można doliczyć te 160 kg:) czyli reasumując moge poznac rzeczywsitą mase calkowitą po masie własnej?! A jak egzaminator mi powie ze auto jest w 50% pełne to wtedy będzie ważyć +- 7500 kg? Rzeczyw.mas.cał! Bo mając 10 ton DMC auto waży 5 ton+ 50% pełne,czyli załadowano 2.5 t?!


Masa Własna wpisana w dowodzie czy też w instrukcji, zawsze wyraża masę niezaładowanego pojazdu w danej wersji silnikowej, wyposażeniowej, bez kierowcy, i nie bardzo da się oszacować z niej rmc, chyba że jedziesz na pusto, to wagę kierowcy możesz pominąć (znikoma), i jako rmc przyjąc mw.
Nie chcę się czepiać szczegółów, ale powiedzenie że samochód jest do połowy pełny nic raczej kierowcy nie powinno mówić. Bo może być wypełniony do połowy pierzem - co da xxx kg, albo 4 paletami kostki brukowej co daje ok. 5,6t - a w tym przypadku tego pojazdu jest to już rmc = 10,6t > dmc, dlatego jeśli pytać, to warto o masę, egzaminator dbający o szczegóły wtedy nie powinien się przyczepić tak jak ja. Kierowca jest zobowiązany znać w przybliżeniu masę ładunku jaki zabiera na auto, by móc obliczyć rmc, nie przekroczyć dmc, odpowiednio rozmieścić go na skrzyni i zabezpieczyć odpowiednimi środkami.
Chociaż mimo wszystko, na egzaminie chyba nie trzeba o to pytać... tak mi się wydaje. Nikt ze znajomych tematu wagi auta i ładunku egzaminacyjnego nie poruszał.
B, C, +HDS
rezerwista
 
Posty: 10
Dołączył(a): piątek 04 grudnia 2009, 22:12

Postprzez rocko19 » sobota 05 grudnia 2009, 14:49

Ok a jak to wygląda ze strony praktycznej na egzaminie? Bo jako tako musimy wiedziec, poniewaz jadąc po miescie, nieraz napotkamy znak gdzie nie mozna wjechac powyzej jakiegos tam tonazu. Np widzimy znak B-18 zakaz wjazdu pojazdu powyzej 8t RZMC. I jadąc na egzaminie wjeżdzacie tam czy nie? A nie znacie wagi auta :? Ułatwieniem by było znac DMC np 10 ton, wtedy byście wjechali pod 8t RZMC? Jakbyscie wiedzieli ze auto jest puste?!
Interesuje mnie jak wyglądał wasz egzamin pod tym względem.
rocko19
 
Posty: 1158
Dołączył(a): wtorek 11 września 2007, 17:07

Postprzez mk61 » sobota 05 grudnia 2009, 17:13

Ogółem, przy kategorii C egzaminatorzy się tak nie czepiają byle szczegółów, tzn. nie czatują na byle najmniejszy błąd. Jeśli wyjedziesz z placu, a na mieście nie wymusisz, nie przejedziesz na czerwonym świetle, itp. to uprawnienia dostaniesz. Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby egzaminator wpuścił na minę z serii DMC, albo RMC.
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez rezerwista » sobota 05 grudnia 2009, 23:50

Z tego co pamiętam, na kursie dowiedzieliśmy się jakie są masy pojazdów egzaminacyjnych (coś mi się przypomina o jakichś prefabryaktach betonowych o masie 50% max ładowności). Poza tym u nas w mieście było niewiele możliwości, wszędzie zakazy dmc > 3,5t.

Ale jako podchodzący do egzaminu masz prawo wiedzieć czym jedziesz. U nas gdy dokupiono drugie midlum, różniły się one sposobem zmiany biegów - jedno było z przebitką drugie z przesuwką. Dostawało się to które było wolne, więc tłumaczyli przed jazdą do którego wsiadają i jak zmieniać biegi. Dzisiaj, jeśli bym nie znał dmc, rmc, zapewne bym zapytał. Ale mam nadzieje że nie trafisz na dokuczliwego egzaminatora - czasem zbędne pytanie rodzi jego kilka pytań, na których można się wyłożyć.
B, C, +HDS
rezerwista
 
Posty: 10
Dołączył(a): piątek 04 grudnia 2009, 22:12

Re: znak B-18 a rzeczywista masa całkowita.

Postprzez glowanr » niedziela 10 czerwca 2012, 12:19

WITAM WSZYSTKICH. CIEKAWY TEMAT KOLEGA PORUSZYŁ ODNOSNIE MAS CIĘŻARÓWEK. CHODZI W SUMIE TYLKO O EGZAMIN BO WIADOMO ZE RESZTA NAUKI W PRACY JAKO KIEROWCA PRZYJDZIE SAMA Z PRAKTYKĄ NA CODZIEŃ WYKONYWANEGO ZWODU.

JA MAM TAKĄ PROSBE NIECH KTOŚ MI WYTŁUMACZY W NAJPROSTRZY SPOSÓB JAKIE SĄ RÓZNICE MIEDZY TYMI MASAMI TRZEMA BO TAK JAK PATRZE NA ZDJECIE POJAZDU EGZAMINACYJNEGO MARKI MAN I TAM JEST PODANE:

Masa własna pojazdu: 4720 kg

Dopuszczalna masa całkowita: 11990 kg
Rzeczywista masa całkowita pojazdu: 8400 kg


I TERAZ PANOWIE JADE TAKIM AUTEM NA EGZAMINIE I WIDZĘ ZNAK ZAKAZU B-18 12t w nim i powiedzcie przy jakiej masie podanej na znaku nie mógłbym wjechać tym autem nie mógłbym wjechać. dodam ze egzamin mam w gdańsku a tam znaków z tonażami jest nasrane grubo
glowanr
 
Posty: 1
Dołączył(a): niedziela 10 czerwca 2012, 12:13

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości