Czy to jest utrudnianie ruchu - prosze o opinie:)

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez wiciu2 » wtorek 01 grudnia 2009, 13:10

Nie jest to skrzyżowanie. U mnie w mieście jest droga, do której na całym jej odcinku dochodzą w sumie 4 wjazdy/wyjazdy ze strefy zamieszkania. Wszystkie są po jednej stronie drogi. Na początku wjazdu na tę drogę jest umieszczony znak "zakaz wyprzedzania". Drugi znak znajduje się na końcu tej samej drogi i dotyczy jadących z nad przeciwka. Po drodze mijamy po kolei 4 wyjazdy i nigdzie nie ma powtórzenia tego znaku. Oznacza to tyle, że wyjazdy te nie są traktowane jako skrzyżowania.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez cman » wtorek 01 grudnia 2009, 13:23

Jeżeli trafiło na drogowców myślących podobnie do Was, no to nie potraktowali tego jako skrzyżowań. Przypuszczam, że jest bardzo wiele osób podobnie myślących, w tym również policjantów, instruktorów, egzaminatorów... Niestety to nadal za mało, żeby zaprzeczyć zapisom ustawy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez oskbelfer » wtorek 01 grudnia 2009, 13:52

cman popieram cię w całej rozciągłości tego tematu
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez wiciu2 » wtorek 01 grudnia 2009, 13:56

Ja się nie zgadzam z Twoją opinią i uważam, że ustawa to precyzuje. Tak jak napisał Kopan. Strefa zamieszkania może być obiektem przydrożnym. Co by było gdybyśmy mieli opłotowane osiedle zamknięte z bramą. Czy wg ciebie było by to wtedy potraktowane jako obiekt przydrożny? Właścicielem tego terenu jest spółdzielnia mieszkaniowa. Jaki czynnik lub przepis określa czy coś jest obiektem przydrożnym czy nie?
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez cman » wtorek 01 grudnia 2009, 14:24

wiciu2 napisał(a):Strefa zamieszkania może być obiektem przydrożnym.

O właśnie, dobrze powiedziane i ja się z tym zgadzam w całej rozciągłości: strefa zamieszkania może być obiektem przydrożnym. Inna sprawa, że takie przypadki są bardzo rzadkie.

wiciu2 napisał(a):Jaki czynnik lub przepis określa czy coś jest obiektem przydrożnym czy nie?

Niestety takie wyraźnego czynnika/przepisu brak i stąd się biorą się różne wątpliwości.
Jak już kiedyś pisałem, dla mnie obiektem przydrożnym jest wszystko to, co wyraźnie i bez żadnych wątpliwości wygląda na zwykły, prosty obiekt, leżący w pobliżu drogi. Takim obiektem jest np. stacja benzynowa, restauracja, hotel, warsztat samochodowy, salon samochodowy, bar, dom, blok mieszkalny, ogrodzony teren, szpital, parking itp.
Obiektem przydrożnym nie jest: osiedle domów/bloków, cokolwiek innego, co ma choćby podstawową sieć dróg i związaną z tym większą liczbę zabudowań oraz cokolwiek, do czego droga dojazdowa lub samo to, może budzić u kierujących jakiekolwiek wątpliwości czy aby na pewno jest to obiekt przydrożny.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez wiciu2 » wtorek 01 grudnia 2009, 14:45

Myślę, że nasze wątpliwości i odmienne interpretacje wynikają z nieprecyzyjnego prawa. Gdyby prawo było jasne, czytelne i zrozumiałe nie było by takich problemów.

Prawnicy również"móżdżą" nad takimi niejasnościami.
Zachęcam do kliknięcia na poniższy link i przeczytania.

http://forum.pomocprawna.info/forum_rea ... 273,304610

Jest tam dużo informacji na temat dróg publicznych skrzyżowań itp.
No i oczywiści rozbieżności poglądów w środowisku prawniczym. Ale warto czytać. Problem dotyczył "ustawienia znaku" ale można dużo innych informacji wyciągnąć.
wiciu2
 
Posty: 241
Dołączył(a): poniedziałek 05 października 2009, 13:26
Lokalizacja: Leszno

Postprzez kopan » środa 02 grudnia 2009, 00:24

DU 220 po konsultacjach z cman zmieniło zdanie i napisało:

Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym
skrzyżowaniem wzdłuż trasy z pierwszeństwem znaków
D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.

Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach
po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20 lub D-40 lub D-41.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez x098 » środa 02 grudnia 2009, 15:18

Cytat:
DU 220 po konsultacjach z cman zmieniło zdanie i napisało:
Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym
skrzyżowaniem wzdłuż trasy z pierwszeństwem znaków
D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.
Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach
po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20 lub D-40 lub D-41.

Skąd te bzdury wyciągnąłeś Kolego!
Oto link do opublikowanego dziennika ustaw 220 poz. 2181 punkt 5.2.1. Droga z pierwszeństwem
http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dziennik ... zal1_5.pdf
Gdzie w tym rozporządzeniu jest;
Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach
po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20 lub D-40 lub D-41.
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez kopan » środa 02 grudnia 2009, 18:22

Ani hmm Kolega.
Ani !
Ani to nie bzdury.

Przed popisaniem należałoby co nieco poczytać.

Spytaj Cmana w jego dzienniku ustaw tak jest. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez x098 » środa 02 grudnia 2009, 18:51

Sorrki kopan :oops:
Faktycznie u cmana w rozporządzeniu tak musi być :lol:
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez cman » środa 02 grudnia 2009, 19:01

Nie, nie jest tak :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez x098 » środa 02 grudnia 2009, 19:40

A jak jest,... to wstaw link (z tym rozprządzeniem) poczytamy :P
x098
 
Posty: 324
Dołączył(a): wtorek 25 sierpnia 2009, 14:43

Postprzez Billon » środa 02 grudnia 2009, 21:59

podzielam zdanie kolegi cman i nie rozumiem dlaczego reszta nie potrafi spojrzeć na problem trochę szerzej
Billon
 
Posty: 70
Dołączył(a): czwartek 08 października 2009, 14:58
Lokalizacja: Bydgoszcz/Piła

Postprzez M3Ł-Ł » czwartek 03 grudnia 2009, 23:21

cman napisał(a):Czy strefa zamieszkania jest obiektem znajdującym się przy drodze?

moja mala uwaga jest taka ze skoro ustawa o r.d. traktuje te dwa terminy osobno to jak to moze byc jedno i to samo?

cytuje
Art. 17.
1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

1. na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;


gdzie tu jest miejsce do jakiejkolwiek interpretacji?


odnosnie skrzyzowan:
adalberthus napisał(a):Droga w strefie zamieszkania nie jest skrzyzowaniem, bo inaczej z jakiej racji wyjeżdżając z niej wykonywalibyśmy manewr włączania się do ruchu?
...


ciekawy tok myslenia ale definicja wg mnie ten tok miazdzy:
skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;

spelnienie tych warunkow powoduje ze mamy do czynienia ze skrzyzowaniem.chyba ze kolega potrafi wskazac zapis prawny ktory takie drogi ze strefy zamieszkania eliminuje.skoro dotad takiego nie znam chetnie sie zapoznam

a tak wogole to witam w dziale :wink:
M3Ł-Ł
 
Posty: 1
Dołączył(a): czwartek 03 grudnia 2009, 21:59

Postprzez kopan » piątek 04 grudnia 2009, 20:36

Art. 17 częściowo w kwestii włączania się do ruchu definiuje znak D-40 i D-41 co wcale nie przeszkadza aby strefa była obiektem przydrożnym.

Postawę pytanie inaczej jak ten zapis by wyglądał bez strefy zamieszkania.

1. na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną.

Co się zmienia ??
Nadal się włączamy do ruchu ale z rozpoznaniem tego wjazdu wyjazdu mogą być trudności.

Według tego to absolutnie nie jest to skrzyżowanie.
Jako zasadę należy przyjąć powtarzanie przed każdym
skrzyżowaniem wzdłuż trasy z pierwszeństwem znaków
D-1 o zmniejszonych wymiarach (pkt 5.2.1.1);
można ich nie powtarzać, jeżeli odległość między skrzyżowaniami jest nie większa od 50 m.

Znaki D-1 mogą być umieszczone na skrzyżowaniach
po umieszczeniu na nich znaków A-7 lub B-20.


Z tego wynika że nie jest to skrzyżowanie.
Nie ma pola do innej interpretacji.
No bo niby jaki to skrzyżowanie jak każde ma być oznakowane a to nie ??
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości