procedura startowa i kończąca jazdę punkt po punkcie?

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

procedura startowa i kończąca jazdę punkt po punkcie?

Postprzez mesmerized » piątek 20 listopada 2009, 23:06

Czołem!
Jak powinno wyglądać prawidłowe przygotowanie do jazdy przed egzaminem? Oraz jak wygląda procedura końcowa?

przed jazdą... (zakładamy, że mamy już lusterka i fotel ustawione)

a) zapinam pasy b) przekręcamy stacyjkę c) wciskam pedały sprzęgła i hamulec d) daję na luz e) zwalniam ręczny f) wrzucam jedynkę g) ruszam

??? chyba jednak inna kolejność... muszę się tego nauczyć, bo instruktor się wkurza a zapomniałem kolejność...

dzięki
mesmerized
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 22:29

Postprzez juve » piątek 20 listopada 2009, 23:15

a światła gdzie ?
juve
 
Posty: 9
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 15:18

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 23:17

-upewnienie o zaciągnietym ręcznym
-pasy
-odspalasz silnik z wciśniętym sprzęgłem
-upewniasz się, że jest luz, jak nie to przełączasz na luz
-puszczasz sprzęgło
-swiatła
-kontrolki czerwone(poza recznym, to póżniej)
-sprzęgło
-bieg
-ocena sytuacji wokół pojazdu
-reczny odhamować
-ruszamy

To jest b przykładowa kolejność nie ma jednej najwłaściwszej byle by pamiętać kilka zasad:

Odpalaj światła po uruchomieniu silnika, a gaś przed zgaszeniem.
Uruchamiaj silnik na wciśniętym sprzęgle.
Pamiętaj żeby sprawdzić czy jakieś czerwone kontrolki się nie świecą, jak się świecą nie wolno jechać.

Co do kończenia jazdy:
-ręczny oraz bieg na luz
-puszcamy pedały
-wylączamy światła wycieraczki i inne powłączane ustrojstwa
-gasimy silnik
-można jeszcze 1 szy bieg włączyć ale to różnie w zależności od miasta uczą
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mesmerized » piątek 20 listopada 2009, 23:56

ja mam jakichś dziwnych instruktorów... jeśli coś zrobię nie w tej kolejności co trzeba to od razu westchnienie i komentarz nieprzyjemny :/
mesmerized
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 22:29

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 23:57

To zapamiętaj jak ciebie uczą i bedzie po problemie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mesmerized » sobota 21 listopada 2009, 00:35

właśnie... tylko, że miałem 2 miesiące przerwy a jestem już przy 20stej godzinie... trochę głupio tak teraz zapytać o procedury startowe :P ale dzięki!
mesmerized
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 22:29

Re: procedura startowa i kończąca jazdę punkt po punkcie?

Postprzez athlon » sobota 21 listopada 2009, 00:37

mesmerized napisał(a): b) przekręcamy stacyjkę c) wciskam pedały sprzęgła i hamulec d) daję na luz e) zwalniam ręczny f) wrzucam jedynkę g) ruszam


Znaczy odpalasz samochód na biegu bez wciśniętego sprzęgła??

fajnie masz ;]

P.S.

Zrób tak raz, to już na przyszłość będziesz wiedział że to zła kolejność.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez mesmerized » sobota 21 listopada 2009, 00:39

właśnie dlatego potrzebne mi wasze procedury startowe ;)
mesmerized
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek 20 listopada 2009, 22:29

Postprzez PabloSBT » sobota 21 listopada 2009, 07:08

1.upewnienie się o tym czy drzwi są zamknięte
2.Ustawienie fotela
3.ustawienie lusterek
4.zapięcie pasów
5.wciskasz sprzęgło i odpalasz
6. Wrzucasz jedynke
7.ocena sytuacji wokół pojazdu
8.Jeśli masz zaciągnięty ręczny to go zwalniasz i dodajesz gazu
9.Jedziesz :)

_______________________________________________________
Jak już wyjeżdżasz na droge to nie zapomnij o włączeniu świateł mijania i nie otwieraj szyb jak jedziesz bo dostaniesz kazanie ;P
01.09.09r egzamin teoretyczny zdany
25.09.09r egzamin praktyczny wynik negatywny
13.10.09r egzamin praktyczny wynik negatywny
5.11.09r egzamin praktyczny wynik pozytywny :)
12.11.09 papiery dotarły do wydziału komunikacji a teraz czekam na prawko :)
PabloSBT
 
Posty: 36
Dołączył(a): wtorek 13 października 2009, 20:52
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Pajejek » sobota 21 listopada 2009, 22:07

Zmień instruktora. To jego powinieneś zapytać a nie na forum szukać teoretycznych informacji o praktyce. Instruktor niech fochy swoje wyładuje na członkach swojej rodziny a nie na człowieka, którego zobowiązał się nauczyć jeździć :!:
Głowa do góry. To ty jesteś szefem, bo to ty płacisz.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Calvados » niedziela 22 listopada 2009, 10:29

Nie zawsze jest tak łatwo zmienic instruktora :)
Instruktor powinien ci powiedziec jak prawidłowo wykonywac te czynnosci ale np u mnie tego typu informacje były udzielane na zajeciach teoretycznych i jak w siadasz w samochod musisz juz o tym wiedziec aby nie tracic czasu.
Mam moze chociaz troche podobna sytuacje do twojej bo jak sie pytam jak np. wyjechac bo mam inaczej ustawiony samochód lub jest remont na drodze i nie wiem jak jechac to słysze"pomysl, dasz sobie rade" albo "no a jak myslisz" , "napewno wiesz tylko sie nie boj" - pytam po to bo nie jestem pewna i własnie chciałabym otrzymac informacje i te odpowiedzi mnie jeszcze bardziej irytuja.
Dlatego z moimi watpliwosciami przychodze tutaj :)

1 ustawienie fotela
2 Lusterka
3 Zapinamy pas
4 Zagłowki
5 Kierownica
*6 Sprzegło i kluczyk
*7 Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca)
*8 Właczasz światła mijania
*9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
*10 Kierunkowskaz
*11 Zwalniasz hamulec reczny
*12 Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Powrót
1 zaciagasz hamulec reczny
2 Bieg na luz
3 Zdejmujesz noge ze sprzegła
4 Zdajmujesz noge z hamulca
5 wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
6 przekrecasz kluczyk
7 odpinasz pasy
8 wysiadasz
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Postprzez mti91 » niedziela 22 listopada 2009, 12:27

Przy okazji spytam, wydawało mi się, że światła mijania gasi się po zgaszeniu silnika? Jest to jakaś różnica? Chyba tylko, że w tej kolejności nie zapomnimy ich wyłączyć :D
[size=75]20.10.2009 <3
ZDANE:D i to się liczy, nie za którym razem!
(10/26/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
(10/29/09) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
: ))))[/size]Oj, dużo się od tego czasu zmieniło :)) I <3 Punto:D
mti91
 
Posty: 73
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 22:04

Postprzez athlon » niedziela 22 listopada 2009, 12:30

np. wyjechac bo mam inaczej ustawiony samochód lub jest remont na drodze i nie wiem jak jechac to słysze"pomysl, dasz sobie rade" albo "no a jak myslisz" , "napewno wiesz tylko sie nie boj"


A nie wpadłaś na to że instruktor uczy ciebie samodzielnego myślenia? Za kilkanaście godzin spędzisz z nim ostatnią podróż i podczas samodzielnej jazdy nikt ci już nie będzie pomagał. Dlatego instruktor kładzie nacisk na to abyś sama myślała nad daną sytuacją na drodze i abyś sama wiedziała co masz zrobić. Na razie on czuwa nad tobą i jak bys zaczęła nieprawidłowo jechać to zareaguje. Ale pamiętaj że wiecznie jeździć z tobą on nie będzie, a ty nie będziesz tylko jeździć po swoim mieście ale także po Polsce, europie itp.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez lith » niedziela 22 listopada 2009, 12:51

Calvados napisał(a):
1 ustawienie fotela
2 Lusterka
3 Zapinamy pas
4 Zagłowki
5 Kierownica
*6 Sprzegło i kluczyk
*7 Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca)
*8 Właczasz światła mijania
*9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
*10 Kierunkowskaz
*11 Zwalniasz hamulec reczny
*12 Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Powrót
1 zaciagasz hamulec reczny
2 Bieg na luz
3 Zdejmujesz noge ze sprzegła
4 Zdajmujesz noge z hamulca
5 wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
6 przekrecasz kluczyk
7 odpinasz pasy
8 wysiadasz


A czemu nie:
1. ustawienie fotela
2. zagłówki
3. Lusterka
4. Kierownica
5. Zapinamy pas
6. Sprzegło i kluczyk
7. Właczasz światła mijania
8. Sprawdzasz kontrolki (tu nacisk na sprawdzenie drzwi i hamulca) (swoją drogą po co hamulca, skoro na razie i tak jest zaciągnięty xD)
9 Bieg (w zaleznosci 1 lub R)
10. Kierunkowskaz
11. Zwalniasz hamulec reczny
12. Puszczasz sprzegło dodajesz gaz ...

Jeden problem... pominęłaś złapanie i kręcenie kierownicą :)

Powrót
1. Bieg na luz
2. zaciagasz hamulec reczny
3. Zdajmujesz noge z hamulca
4. Zdejmujesz noge ze sprzegła
5. przekrecasz kluczyk
6. wyłaczasz wszystkie odbiorniki pradu
7. odpinasz pasy
8. wysiadasz

:D

Nie ucz się jedynego słusznego schematu, bo potem w stresie zapomnisz co było po zapaleniu świateł i nie pojedziesz. jak już chcesz się uczyć to na ucz się co musisz zrobić przed jazdą, żeby o niczym nie zapomnieć (ale co, a nie koniecznie dokładną kolejność). Ale to czy pierw ustawisz lusterka, czy kierownicę to chyba najmniejszy problem (ja zacząłbym od kierownicy, bo priorytet to wygodnie usiąść :P). Ważne tylko, żeby pierw odpiąć pasy, a potem wysiadać :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez Calvados » niedziela 22 listopada 2009, 13:14

Była prosba o napisanie schematu wiec podałam taki jaki dostałam na zajeciach .

Ale to czy pierw ustawisz lusterka, czy kierownicę to chyba najmniejszy problem
jesli najmniejszy nie widze powodu do nawiazywania do tego .

Wada forum jest to ze zamiast odpowiadac na pytania kazdy stara sie udowodnic ze wie najlepiej .

Sama nie uzywam już schematu ale na poczatku był bardzo przydatny. Logicznie myslac nie poprawimy najpierw lusterek a pozniej fotela .. ale na poczatku roznie sie zdarzało.

Co do hamulca .. nasłuchałam sie wiele na temat praktyk egzaminatorów o zaciaganiu lub nie zaciaganiu hamulca recznego czy nie zamknieciu swoich drzwi własnie po to aby sprawdzic czy kursant zwraca uwage na kontrolki.

Ps. do athlon
Wydaje mi sie ze jak zadaje pytanie to po to aby uzyskac odpowiedz i nigdy nie pytam jesli wczesniej nie pomyslałam o tym . Mieszkam w małej miejscowosci a prawo jazdy robie we Wrocławiu wiec nie jestem przyzwyczajona do takiego ruchu i pytam po to aby manewr wykonac odrazu dobrze a nie zle z jego koretka.
Calvados
 
Posty: 159
Dołączył(a): sobota 21 listopada 2009, 10:37

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości