zachowanie się kierującego na skrzyżowaniu-ruchu kierowany

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

zachowanie się kierującego na skrzyżowaniu-ruchu kierowany

Postprzez rafal5757 » piątek 20 listopada 2009, 18:47

dojeżdżamy drogą podporządkowaną do skrzyżowania z sygnalizacją (sygnalizacja wyłączona), ruchem kieruje policjant stojący przodem do nas. Dodatkowo z prawej strony przed przejściem, bokiem do kierunku jazdy stoi policjant kierujący ruchem pieszych.

pytaie: gdzie powinno nastąpić zatrzymanie

1-przed linią warunkowego zatrzymania przed przejściem dla pieszych
2-przed linią warunkowego zatrzymania przed drogą z pierwszeństwem ( jest na tyle miejsca żeby nie blokować przejścia)

???
Avatar użytkownika
rafal5757
 
Posty: 204
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 19:32

§ 108. 1. Kierujący ruchem daje sygnały za pomocą postawy i ruchu rąk.
2. Postawa, w której kierujący ruchem jest zwrócony bokiem do nadjeżdżających pojazdów, oznacza zezwolenie na wjazd na skrzyżowanie lub odcinek drogi za osobą kierującą ruchem, a dla pieszych - zezwolenie na wejście na jezdnię.


Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania lub ich przedłużeniami


Łącząc te dwa przepisy zatrzymywał bym sie przed linią dla pieszych gdyż ona ogranicza skrzyżowanie, a policjant zakazał nam wjazdu na skrzyżowanie.

Po drugie oczywiście musimy założyć że policjant kierujący ruchem pieszych może otworzyć ruch jak pojazdy się zatrzymają.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez sjakubowski » piątek 20 listopada 2009, 19:51

Borys_q napisał(a):Łącząc te dwa przepisy zatrzymywał bym sie przed linią dla pieszych gdyż ona ogranicza skrzyżowanie, a policjant zakazał nam wjazdu na skrzyżowanie. Po drugie oczywiście musimy założyć że policjant kierujący ruchem pieszych może otworzyć ruch jak pojazdy się zatrzymają.


Zgadza się, gdyż działania Policjanta kierującego ruchem pieszych, dotyczą tylko i wyłącznie pieszych. Więc powinniśmy się stosować do poleceń Policjanta kierującego na skrzyżowaniu. Tak mi się wydaje.
Przyznam, iż zagadnienie faktycznie interesujące.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pajejek » piątek 20 listopada 2009, 19:55

Myślę, że Borys_q w tym temacie ma rację. Najważniejszy jest bowiem obszar skrzyżowania w tej sytuacji.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rafal5757 » piątek 20 listopada 2009, 21:55

DZ.U. 170 par 108.2. "postawa, w które kierujący ruchem jest zwrócony przodem lub tyłem do nadjeżdżających pojazdów oznacza zakaz wjazdu na SKRZYŻOWANIE...


moim zdaniem przejście dla pieszych nie ogranicza skrzyżowania ani nie należy do tego skrzyżowania i na pewno nie jest "cześć wspólną dróg danego skrzyżowania".

Skoro przejazd za przejście dla pieszych i zatrzymanie przed drogą z pierwszeństwem ( przed linią zatrzymania) jest wjazdem na SKRZYŻOWANIE to:

każdy kto przejeżdża za przejście dla pieszych i zatrzymuje się przed linią bezwzglądnego zatrzymania w związku ze znakiem B20- STOP łamie przepis

DZ.U. 170 par 21.1 znak STOP oznacza:

"zakaz wjazdu na SKRZYŻOWANIE bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem".
Avatar użytkownika
rafal5757
 
Posty: 204
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 22:02

A czemu nie cytujesz reszty przepisów apropo b-20???

Jeszcze pamietaj że do b-20 często można zastosować par 21.1.3

moim zdaniem przejście dla pieszych nie ogranicza skrzyżowania ani nie należy do tego skrzyżowania i na pewno nie jest "cześć wspólną dróg danego skrzyżowania".


Ale mieści sie w przestrzeni wyznaczonej przez wyznaczone lub domniemane linie zatrzymania??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Pajejek » piątek 20 listopada 2009, 22:15

Co to jest skrzyżowanie? To przecięcie dróg. Co to jest droga? To jezdnia z poboczami (w domyśle z chodnikami). A przejście dla pieszych to niejako kontynuacja chodników. A zatem początek skrzyżowania to przejście dla pieszych. Należy więc zatrzymać się przed przejściem.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez rafal5757 » piątek 20 listopada 2009, 22:35

Borys nie cytuję reszty ponieważ skoro jest zakaz wjazdu na skrzyżowanie to domniemane lub wyznaczone linie zatrzymania powinny być umieszczone przed skrzyżowaniem a nie na nim.

Z def. skrzyżowania nie wynika żeby przejście dla pieszych było częścią skrzyżowania. Jeśli chodzi o obszar skrzyżowania czyli "obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego skrzyżowania..." w żaden sposób nie moge się dopatrzeć żeby przejścia dla pieszych były częścią wspólną przecinających się dróg:)

Pajejek a to co napisałeś to...:)
Avatar użytkownika
rafal5757
 
Posty: 204
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 22:49

Może musisz patrzeć szerzej. Ja sie zgadzam z interpretacja Pajejek.

A pozatym jeszcze jest PorD

10) "skrzyżowanie" - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze;


I jeszcze na logike.

Jeśli droga (cała) ma szerokośc 30 metrów od skrajnego lewego do skrajnego prawego pobocza, a druga droga 10m przecinają sie pod kontem prostym to powieszchnia wspólna bedzie miała 30 na 10m Jak sobie to wyobrazisz to akurat ci z przejściami jako kontynuacją chodników wyjdzie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez rafal5757 » piątek 20 listopada 2009, 23:04

zgadzam się ale nie do końca bo przejście dla pieszych nie jest zawsze usytuowane tak żeby było kontynuacją chodników tylko dużo wcześniej przed drogą, którą przecinamy.

a bez względu na to przy Waszej interpretacji twierdzę, że zatrzymanie się w związku ze znakiem STOP jest złamaniem przepisów-wjeżdżamy na skrzyżowanie bez zatrzymania.
Avatar użytkownika
rafal5757
 
Posty: 204
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Borys_q » piątek 20 listopada 2009, 23:28

zgadzam się ale nie do końca bo przejście dla pieszych nie jest zawsze usytuowane tak żeby było kontynuacją chodników tylko dużo wcześniej przed drogą, którą przecinamy.


Przyład!!!

a bez względu na to przy Waszej interpretacji twierdzę, że zatrzymanie się w związku ze znakiem STOP jest złamaniem przepisów-wjeżdżamy na skrzyżowanie bez zatrzymania.


Masz do tego pełne prawo.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Pajejek » sobota 21 listopada 2009, 19:01

rafal5757 napisał(a):Z def. skrzyżowania nie wynika żeby przejście dla pieszych było częścią skrzyżowania. Jeśli chodzi o obszar skrzyżowania czyli "obszar obejmujący cześć wspólną dróg danego skrzyżowania..." w żaden sposób nie moge się dopatrzeć żeby przejścia dla pieszych były częścią wspólną przecinających się dróg:)
Bo w definicji skrzyżowania tego nie znajdziesz. Ale definicja drogi dostarczy Ci niezbędnych informacji, potwierdzających na pewno punkt widzenia mój i z tego co czytam również Borys_q. I to nie żaden... :D
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości