Zawracanie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez cman » poniedziałek 02 listopada 2009, 20:46

barbra napisał(a):http://moto.pl/MotoPL/10,94517,63015...nia__cz_2.html
http://moto.pl/MotoPL/10,94517,64052...nia__cz_3.html

http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6301533, ... _cz_2.html
http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6405246, ... _cz_3.html

Żeby się już nie powtarzać, to pozwoliłem sobie przekleić fragmenty moich wypowiedzi z innego forum, dotyczące tych filmów:

cman napisał(a):To zobacz tutaj jak się policjant gęsto tłumaczy z głupot, które opowiadał: http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6405246, ... _cz_3.html

Oczywiście zasłanianie się nowelizacją (która akurat w tej kwestii nic nie zmieniła) i opowiadanie o wielu policjantach, ekspertach itd., którzy mieli podobne zdanie, to po prostu zasłona dymna, żeby jakoś wyjść z twarzą.

cman napisał(a):Rozporządzenie, o którym mówił policjant to: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm
Jego nowelizacja, którą się zasłaniał to: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2008/0413.htm
Oczywiście tak jak pisałem, ta nowelizacja nie wniosła nic nowego do tematu. Patrząc na nią, może się nawet wydawać, że dużo się zmieniło, ale tak naprawdę zmieniło się tylko po jednym dosłownie zdaniu, dotyczącym umieszczania konkretnych sygnalizatorów, ale ponieważ są one zawarte w dość rozbudowanych punktach, to musieli je całe przepisać, łącznie z grafikami sekwencji sygnałów, które też się oczywiście nie zmieniły.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez szerszon » poniedziałek 02 listopada 2009, 22:39

Ale ten ...policjant :D z drogówki soli głodne kawałki.Na s-3 jedziemy w kierunku gdzie skierowana jest strzałka,ponieważ gwarantuje to bezkolizyjną jazdę wobec innych uczestników.Akurat na egzaminie na instruktora zostałem ,,przemaglowany,, z sygnalizacji i niech tylko spróbowałbym powiedzieć coś innego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez bac » poniedziałek 02 listopada 2009, 23:11

Na s-3 jedziemy w kierunku gdzie skierowana jest strzałka


I tu właśnie leży pies pogrzebany (a w zasadzie jeden z psów), bo czy zawracanie (a przynajmniej jego pierwsza faza mająca miejsce przed sygnalizatorem) nie jest jechaniem w kierunku wskazanym strzałką w lewo?
Istnienie osobnego sygnalizatora do zawracania sugerowałoby, że nie i że "w lewo" to w lewo, a "z powrotem" to z powrotem, ale...
Rozumienie języka polskiego i logika mówią co innego.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez Borys_q » poniedziałek 02 listopada 2009, 23:22

Na s-3 jedziemy w kierunku gdzie skierowana jest strzałka


Nie nie nie

S-3 Zezwala/Zabrania na wjazd za sygnalizator kierującym jadącym w kierunku wskazanym strzałką, innych nie dotyczy.

Zakaz zawracania w związku z S-3 wynika z zupełnie czego innego.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez szerszon » poniedziałek 02 listopada 2009, 23:38

bac-są sygnalizatory kierunkowe do zawracania i nie ma co tu dzielić włosa na 4 Borys-a teraz poproszę z polskiego na nasze.Jakich innych ?Może jestem ciemniak więc oświeć mnie w krótkich żołnierskich słowach.Jak mam na s-3 zielone to zamykam oczy i jadę i nikt nie ma prawa stanąć mi na drodze.Jeśli na kierunkowej w lewo spróbuję zawracać mogę spotkać auto skręcajace w swoje prawo a to już nie jest bezkolizyjna jazda.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez Borys_q » wtorek 03 listopada 2009, 09:14

§ 72. 1. Umieszczony obok jezdni znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu.
2. Umieszczony nad pasem ruchu znak F-11 "kierunki na pasie ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z pasa ruchu, nad którym znak został umieszczony.
3. Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.


Rozporządzenie o znakach i sygnałach, jedyny przepis z jakiego wynika zakaz zawracania na s-3 a nie jakieś filozofie...
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Khay » wtorek 03 listopada 2009, 09:43

No cóż, ja tam czytam dokładnie ten sam tekst i dla mnie jest jasne:

* strzałki F i P zezwalają na zawracanie ze skrajnego lewego, jeśli nie ma zakazu i sygnalizatora

I tu się zgadzamy.

Nie zgadzam się natomiast z tezą, że jak nie ma F i P, to coś się zmienia. Po prostu ten zapis (wyłączający z zezwolenia S-3) mówi nam, że o możliwości (lub jej braku) zawracania na S-3 decyduje zastosowany wariant S-3, nawet wtedy, gdy strzałki mogłyby na zawracanie zezwolić, albo przez brak strzałek byłoby to możliwe.

Jakby każdy S-3 skierowany w lewo miał zezwalać na zawracanie, to po co 3 różne sygnały? Dla picu?

W jednym mogę się z panem policjantem z onetu zgodzić, nie ma spójności w przepisach jeśli chodzi o zawracanie, tylko że ja widzę to na linii PoRD <-> rozporządzenie o znakach i sygnałach. Bo w PoRD ja nie widzę nic, co by wskazywało odrębność skręcania od zawracania (poza kilkoma zakazami), nie ma nawet informacji w jaki sposób ustawić się na jezdni, jeśli zamierzamy zawracać. A w rozporządzeniu często jest podkreślana odrębność skręcania w lewo od zawracania. Daleko nie szukając: S-2 w lewo.

Całe szczęście ( :P ) chyba nie zdarza się, by S-3 w lewo wisiał nad pasem bez P/F i cała dyskusja jest (chyba?) akademicka. ;)

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szerszon » wtorek 03 listopada 2009, 09:48

Borys_q napisał(a):
Ja mam pytanie na pierwszej stronie w punkcie D jest napisane że niewolno zawracać na skrzyżowaniach kierowanych sygnalizacją świetlną s-3 ale chyba tak do końca nie jest z tego co mi wiadomo to można zawracać na S-3 jeśli niema na ulicy namalowanych znaków poziomych mam racje?



Masz racje
Czyli jak rozumiem dopuszczasz możliwość zawracania na strzałce kierunkowej s-3 w lewo?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez Borys_q » wtorek 03 listopada 2009, 11:25

Szerszon nie dokońca sie rozumiemy, uważam że można zawracać jeśli na jezdni nie wystepuje oznaczenie dozwolonych kierunków z danych pasów ruchu ( F-10 F-11).

Khay:
Tak naprawde dyskusja jest akademicka, i bardziej toretyczna, w gda jest kilka innych wątpliwości do do zawracania w pewnych szczególnych układach sygnalizatorów, ale niechce kolejnej buzy robić na forum.

A co do zawracania jest jeszcze Pord art 22.6.4 i to powinno uniemożliwić wykonywanie różnych karkołomnych niestworzonych manewrów.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez bac » wtorek 03 listopada 2009, 11:44

można zawracać jeśli na jezdni nie wystepuje oznaczenie dozwolonych kierunków z danych pasów ruchu


A czy jeśli mamy zamiar wówczas zawracać, dotyczą nas wskazania sygnalizatora?
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez Borys_q » wtorek 03 listopada 2009, 11:47

Wg mnie jak najbardziej gdyż zawracając wykonujesz dwa skręty w lewo.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez cman » wtorek 03 listopada 2009, 12:07

Nie no, daj spokój z tymi dwoma skrętami w lewo, przecież to już kursantom na wykładach się tłumaczy, że to nie są żadne dwa skręty, tylko zawracanie, zupełnie inny manewr...
Co dopiero Khay to podkreślał.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez BOReK » wtorek 03 listopada 2009, 12:25

Zawsze można to wytłumaczyć inaczej: S-3 ze strzałka w lewo upoważnia do wykonania manewru skrętu w lewo - jednego skrętu, bo chyba ten manewr nie jest wspomniany w rozporządzeniu w liczbie mnogiej, prawda?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez szerszon » wtorek 03 listopada 2009, 16:06

Borys ,cenię Twoje wypowiedzi,ale tutaj absolutnie z Tobą się nie zgadzam. F-10 czy F-11 to zaledwie znaki uzupełniające,ich hierarchia względem sygnalizatora jest niższa i niezaleznie czy są czy ich nie ma na kierunkowym lewoskręcie nie ma zawracania.I będę się trzymał tej wersji. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez piotrekbdg » wtorek 03 listopada 2009, 16:40

Wg mnie jak najbardziej gdyż zawracając wykonujesz dwa skręty w lewo.


Myślę że powinieneś jesczze raz przerobic testy na egzam teoretyczny. Nawet tam jest podobne zapytanie.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości