Różnica w działaniu hamulców

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Różnica w działaniu hamulców

Postprzez Razor1990 » niedziela 01 listopada 2009, 15:02

Wiecie może skąd jest i dlaczego pojawia się różnica w działaniu hamulców w samochodach różnych marek? W Fiatach i ponoć Renault (piszę o tych dwóch markach, bo wiem, że w nich tak bywa) hamulec nożny działa już od momentu dotknięcia stopą pedału. W Daewoo z kolei działa to mniej więcej tak, że pedał wciska się mniej więcej do połowy i nie ma żadnej reakcji, a następnie dociskając mocniej zaczyna się dohamowywanie :shock: Jak wsiadłem i próbowałem zahamować Lanosem to po prostu nie byłem w stanie :)


p.s.
Mógłby ktoś podrzucić jakieś wskazówki jak należy skutecznie hamować w Daewoo :) ?
Od razu zaznaczam, że zużycie klocków/tarcz nie ma nic do rzeczy - w Lanku są praktycznie nowe ;)
Razor1990
 

Postprzez lith » niedziela 01 listopada 2009, 15:39

Działanie pedałów może się różnić nawet w samochodach tej samej marki, czy nawet w tym samym modelu.

Skutecznie hamować? Pewnie tak samo jak we Fiatach i Renault, tylko musisz pedały wyczuć.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez Razor1990 » niedziela 01 listopada 2009, 15:51

Nie, nie nie ;) Wiem, że tłumaczył to Kornacki w "Zakupie Kontrolowanych", ale załapałem się tylko na końcówkę :roll:
Razor1990
 

Postprzez lith » niedziela 01 listopada 2009, 16:21

ja na kursie jeździłem na dwóch identycznych punto, do tego 3cie punto na egzaminie. Albeą na co dzień.
Wszystkie to fiaty, większość ten sam model, a w każdym hamulec i sprzęgło brały inaczej. Chociaż hamulec we wszystkich brał wyżej niż w Kii, którą miałem okazje jeździć.

A skąd różnica, pewnie wszystko to kwestia regulacji i budowy danego modelu hamulca. Tak samo jak różnią się wspomagania kierownicy, sposób poruszania się wajchy od biegów, twardość fotela. Każda marka montuje jakie chce. Jedni wola takie inni inne. Większość i tak się przyzwyczai :) Z resztą im droższy samochód tym mamy prawo spodziewać się lepszych części.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez annubis17 » niedziela 01 listopada 2009, 16:21

Wszystko zależy też od sposobu działania hamulców w różnych samochodach. Np. w starych citroenach są hamulce hydrauliczne, takie jakich nie ma w innych samochodach. Ojciec który jeździł Fiatem i zachwalał mocne hamulce, wsiadł do mojego, nie zapiął pasów bo miał tylko się przejechać po parkingu i do dziś ma krzywy nos po złamaniu. Nie musze chyba mówić że nie docenił moich hamulców i czułości pedała :D
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez oskbelfer » niedziela 01 listopada 2009, 17:25

annubis17 napisał(a):Wszystko zależy też od sposobu działania hamulców w różnych samochodach. Np. w starych citroenach są hamulce hydrauliczne, takie jakich nie ma w innych samochodach. Ojciec który jeździł Fiatem i zachwalał mocne hamulce, wsiadł do mojego, nie zapiął pasów bo miał tylko się przejechać po parkingu i do dziś ma krzywy nos po złamaniu. Nie musze chyba mówić że nie docenił moich hamulców i czułości pedała :D


znaczy co ? ojciec kierował, trzymał si kierownicy i złamał nos - fajna bajeczka :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez annubis17 » niedziela 01 listopada 2009, 18:03

oskbelfer napisał(a):
annubis17 napisał(a):Wszystko zależy też od sposobu działania hamulców w różnych samochodach. Np. w starych citroenach są hamulce hydrauliczne, takie jakich nie ma w innych samochodach. Ojciec który jeździł Fiatem i zachwalał mocne hamulce, wsiadł do mojego, nie zapiął pasów bo miał tylko się przejechać po parkingu i do dziś ma krzywy nos po złamaniu. Nie musze chyba mówić że nie docenił moich hamulców i czułości pedała :D


znaczy co ? ojciec kierował, trzymał si kierownicy i złamał nos - fajna bajeczka :)


Polecam przejechać się na hydraulicznych hamulcach. Radzę zapiąć pasy
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez cman » niedziela 01 listopada 2009, 18:10

A można wiedzieć co Ty rozumiesz przez te hamulce hydrauliczne?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez annubis17 » niedziela 01 listopada 2009, 18:23

cman napisał(a):A można wiedzieć co Ty rozumiesz przez te hamulce hydrauliczne?

Hamulce w hydrowozach-działają zupełnie na innej zasadzie niż te które są w zwykłych samochodach
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez Xsystoff » niedziela 01 listopada 2009, 18:37

Co jest akurat wadą, a nie zaletą.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cman » niedziela 01 listopada 2009, 19:15

annubis17 napisał(a):Hamulce w hydrowozach-działają zupełnie na innej zasadzie niż te które są w zwykłych samochodach

No więc jak nazwiesz hamulce w zwykłych samochodach?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez marcij » niedziela 01 listopada 2009, 20:24

W niektorych cytrynach jeden obieg z jednym zbiornikiem i jednym plynem jest wykorzystywany i do regulacji wysokosci i do hamowania. Ale to osobna dzialka. Bo naprzyklad znam citroena, z 84 roku , w ktorym fabrycznie nie ma wspomagania hamulcow.

A roznice sa , pamietam jak wsiadlem do poloneza kolegi (ten sam typ , ten sam typ ukladu hamulcowego, co moj tylko kilka lat mlodszy) i sie przerazilem, bo przyhamowuje tak jak u siebie i zadnej reakcji. Auto identyczne , wszystko takie samo, wiec podswiadomie i reakcjii hamulca spodziewalem sie takiej samej. A tu hamowac trzeba mocniej.
A z czego one wynikaja ? Ze stanu hamulcow , stanu zawieszenia , charakterystyki serwa, charakterystyki pompy hamulcowej , naewt z charakterystyki wykorzystywanego plynu hamulcowego. Rowniez z odczuc subiektywnych , takich jak ustawienie pedalu wzgledem innych pedalow , odleglosci od fotela kierowcy itd. Kazdy samochod jest inny i od tego jest kierowca , zeby auto czuc i sie do niego dostosowywac.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez BOReK » niedziela 01 listopada 2009, 20:24

Annubis17, czym ty w ogóle jeździsz? Bo już któryś raz widzę jak wspominasz coś o hydrowozach i zaczyna mnie to zastanawiać. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez annubis17 » niedziela 01 listopada 2009, 20:34

BOReK napisał(a):Annubis17, czym ty w ogóle jeździsz? Bo już któryś raz widzę jak wspominasz coś o hydrowozach i zaczyna mnie to zastanawiać. :D

Xantia. Hydrowóz bo ma zawieszenie, wspomaganie kiery, hamulce hydrauliczne, połączone w jeden układ
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez sterciu » niedziela 01 listopada 2009, 21:16

annubis17 napisał(a):
Polecam przejechać się na hydraulicznych hamulcach. Radzę zapiąć pasy


To jakie maja inne auta osobowe hamulce ?? Pneumatyczne ?? Jak je byś nazwal ??

A ja glupi myslałem ze układ hamulcowy w mojej osobówce jest hydrauliczny.....

Co do układu hamulcowego w Polonezach to były dwa rodzaje , stary układ hamulcowy pamietający jeszcze 125p zwany potocznie "spowalniaczami" czyli na czterech tarczach i od bodajże 1996 r zaczęto montować również układ hamulcowy Lukasa , przód tarcze , tył bebny. W 1997 roku od momentu wprowadzenia modelu z oznaczeniem "PLUS" tylko montowany był uklad Lukasa. Więc to było niebo a ziemia jezeli chodzi o hamowanie w porownaniu ze starym układem. W starym układzie co było mozliwe to sie zapiekało :lol: , dlatego kazdy egzemplarz poloneza miał inną skutecznośc hamulców.

Na skutecznośc hamulcow wpływa wiele czynników , od stanu klockow hamulcowych (czyli grubości okładzin - jezeli jest ich mniej to więcej płynu wciskane jest w docisk i pedał bierze nizej) , jezeli są bębny to szczęk hamulcowych (czyli grubości okładzin na nich), grubosci tarcz , jezeli są bebny to od stanu bebnów , stanu dociskow hamulcowych (czy gdzies płyn nie cieknie , nie są zapieczone), tłoczkow , pompy hamulcowej więc zwykle jest tak ze nawet w tym samym modelu może inaczej pedał hamulca brać i może byc inna skutecznośc hamowania. Jest to normalne zjawisko.
sterciu
 
Posty: 97
Dołączył(a): poniedziałek 26 października 2009, 19:37
Lokalizacja: Wrocek

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości