Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez cman » poniedziałek 19 października 2009, 19:23
przez cwaniakzpekaesu » poniedziałek 19 października 2009, 20:43
przez BOReK » poniedziałek 19 października 2009, 20:43
przez cman » poniedziałek 19 października 2009, 20:54
cwaniakzpekaesu napisał(a):Mnie natomiast zastanawia, czy dobrze odczytuje, że kierujący na skrzyżowaniu kierowanym przez policjanta wykonując manewr skrętu w lewo może tego dokonać na "własną rękę"... Bo ile mi wiadomo, taki manewr jest możliwy jedynie przy podniesionej do góry ręce policjanta i pozycji bokiem do nadjeżdżającego pojazdu (taki wyjątek), a każdy inny skręt w lewo może nastąpić tylko na wyraźne polecenie kierującego ruchem.
Rozporządzenie napisał(a):§ 108. 2. Postawa, w której kierujący ruchem jest zwrócony bokiem do nadjeżdżających pojazdów, oznacza zezwolenie na wjazd na skrzyżowanie lub odcinek drogi za osobą kierującą ruchem, a dla pieszych - zezwolenie na wejście na jezdnię.
(...)
4. Podniesienie ręki do góry przez osobę kierującą ruchem oznacza mającą nastąpić zmianę dotychczas dawanego sygnału. Dla uczestników ruchu, dla których ruch był zamknięty, oznacza, że za chwilę będzie dawany sygnał oznaczający zezwolenie na wjazd lub wejście, a dla uczestników ruchu, dla których ruch był otwarty, oznacza, że za chwilę będzie dawany sygnał zakazujący wjazdu lub wejścia.
przez cwaniakzpekaesu » poniedziałek 19 października 2009, 21:02
przez Ingvar » poniedziałek 19 października 2009, 21:08
kopan napisał(a):Cman
Żadne udziwnianie.
Widziałeś kierowanie ruchem.
Policjant zatrzymuje lewoskręty i puszcza je bezkolizyjnie.
Ingwar
Ja wiem że cytować umiesz.
Umiesz też mówić nie bo nie.
Problem masz z tłumaczeniem dlaczego.
Ale to twój problem.
Ps. Tu się nie da dyskutować bo dzieci przeszkadzają
przez piotrekbdg » poniedziałek 19 października 2009, 21:13
przez kopan » poniedziałek 19 października 2009, 21:26
Artykuł 5
Znaczenie znaków i sygnałów drogowych
1. Użytkownicy drogi powinni się stosować do przepisów podawanych przez znaki drogowe, sygnały świetlne ruchu i oznaczenia drogi nawet wówczas, gdy przepisy te są sprzeczne z innymi zasadami ruchu drogowego.
2. Przepisy podawane przez sygnały świetlne ruchu mają pierwszeństwo przed przepisami podawanymi przez znaki drogowe regulujące pierwszeństwo przejazdu.
Cytat:
Artykuł 6
Polecenia wydawane przez funkcjonariuszy upoważnionych do kierowania ruchem drogowym
4. Polecenia funkcjonariuszy kierujących ruchem drogowym mają pierwszeństwo przed poleceniami dawanymi przez znaki drogowe, sygnały świetlne ruchu i oznaczenia drogi, jak również przed zasadami ruchu.
Przepisy z konwencji - odnośnie sygnalizacji świetlnej które u nas zniknęły.
Cytat:
Art. 18. 6. Kierujący, który wjechał na skrzyżowanie o ruchu kierowanym za pomocą sygnałów świetlnych, może opuścić to skrzyżowanie nie czekając na otwarcie ruchu w kierunku, w którym zamierza jechać, lecz pod warunkiem, że to nie spowoduje utrudnienia ruchu innym użytkownikom drogi poruszającym się w kierunku, w którym ruch jest otwarty.
przez BOReK » poniedziałek 19 października 2009, 21:30
przez kopan » poniedziałek 19 października 2009, 22:57
cwaniakzpekaesu napisał(a):Co do zasady pierwszeństwa przytaczanej przez Cman`a nie ma najmniejszej wątpliwości, że ma on rację..
przez piotrekbdg » poniedziałek 19 października 2009, 23:51
przez drill » poniedziałek 19 października 2009, 23:58
przez cwaniakzpekaesu » wtorek 20 października 2009, 00:22
A taki Ryszard Andrzej Stefański:
http://books.google.pl/books?id=oPQI4Q8 ... yw&f=false
Plecie bzdury o jakiejś nieistniejącej hierarchii
przez piotrekbdg » wtorek 20 października 2009, 00:22
to Ty zatrzymujesz się i przepuszczasz .... no kogo, duchy?
przez sjakubowski » wtorek 20 października 2009, 00:49