Akumulator i jego gęstość

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Akumulator i jego gęstość

Postprzez vito2000 » poniedziałek 19 października 2009, 13:28

Witam

Gdzie można kupić urządzenie do badania gęstości elektrolitu w akumulatorze?
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez Borys_q » poniedziałek 19 października 2009, 13:31

mhmmmm Pewnie w sklepie z akumulatorami, porządnym sklepie z cześciami samochodowymi, pewnie też na allegro. Tylko upewnij sie że nie kupujesz żeby sprawdzić aku bezobsługowe/ żelowe czy inne ustrojstwo co sie go nie sprawdza.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez vito2000 » poniedziałek 19 października 2009, 13:41

To jest 40AH do Seicento, czyli pewnie da się go tylko uzupełnić wodą i tyle i co najwyżej miernikiem sprawdzić napięcie?
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez cman » poniedziałek 19 października 2009, 14:14

A co właściwie chcesz zrobić z tym akumulatorem, co sprawdzić?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez tiromaniak » poniedziałek 19 października 2009, 18:15

Zapewne tym sposobem chce sprawdzić poziom jego naładowania. Też się dziwie czemu tak, nie lepiej jakiś próbnik?
To jak narkotyk, widzisz tylko znaki i drogę. Reszta świata nie istnieje i sensem życia staje się nieustanna wędrówka.
Avatar użytkownika
tiromaniak
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 18:56
Lokalizacja: Stockholm

Postprzez vito2000 » poniedziałek 19 października 2009, 22:06

Gęstość elektrolitu też daje jakiś tam obraz akumulatora ale chyba łatwiej będzie zmierzyć to miernikiem, jak sobie załatwię :)
vito2000
 
Posty: 33
Dołączył(a): piątek 09 stycznia 2009, 19:50

Postprzez cman » poniedziałek 19 października 2009, 22:16

Raczej na pewno łatwiej miernikiem :wink:. Ale, czy to miernik, czy pomiar gęstości, powiedzą Ci tylko o aktualnym stanie naładowania akumulatora. Nie powiedzą Ci o jego ogólnym stanie, jeżeli na tym Ci zależy.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Borys_q » wtorek 20 października 2009, 09:07

Najlepiej taki miernik z regulowanym opornikiem cobyś wiedział czy jak jakiś opóp przyłożysz to ci nie spadnie do 0 napięcie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Margo » środa 04 listopada 2009, 17:43

Mam pytanie. Czy to,że w aucie jest mało benzyny może mieć wpływ na działanie akumulatora?
15.09.2009r. zdany egzamin na kategorię B
WORD ŁÓDŹ
Margo
 
Posty: 456
Dołączył(a): piątek 10 kwietnia 2009, 16:57
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Borys_q » środa 04 listopada 2009, 17:57

Nie.

Opisz problem szerzej to może coś wydedukujemy.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Margo » środa 04 listopada 2009, 18:00

Może po prostu akumulator się rozładował ale poprzedni właściciel nie miał z tym problemu dlatego się dziwię. Dzisiaj jak wracałam z pracy,a konkretnie w momencie ruszenie auto zaczęło mi się dusić i wiedziałam,że dalej nie pojadę. Jak odpaliłam ponownie to nie było tego problemu przy czym przy pierwszej próbie zapaliła się czerwona kontrolka akumulatora.
15.09.2009r. zdany egzamin na kategorię B
WORD ŁÓDŹ
Margo
 
Posty: 456
Dołączył(a): piątek 10 kwietnia 2009, 16:57
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Borys_q » środa 04 listopada 2009, 18:07

Nie sądzę żeby to był akumulator.

Prąd z akumulatora potrzebny jest tylko do rozruchu, trakcie pracy alternator/prądnica wytwarza wystarczająco dużo prądu żeby zasilić w prąd układ zapłonowy i pozostałe elementy silnika.

Kontrolka akumulatora to się zapaliła jak ci auto zdychało obroty spadły i prądnica nie generowała wystarczająco prądu

Może było mało benzyny i silnik zaciągnął powietrza, lub 40 tyś innych powodów, ale nie sądzę żeby akumulator.

Zatankować do pełna i obserwować jak się nie powtórzy to się nie martwić.

A co to za auto??
Ostatnio zmieniony środa 04 listopada 2009, 18:14 przez Borys_q, łącznie zmieniany 2 razy
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Margo » środa 04 listopada 2009, 18:10

Jak miałam pełny bak to to sytuacja nigdy się nie powtórzyła dlatego pytam. A teraz fakt,miałam niewiele paliwa,to wszystko z roztargnienia :oops: Ford Fiesta 1,3

Ps tak zapytam nie na temat,jak sprawdzić ile auto ma pojemności? żeby wiedzieć ile zalać do pełna? :oops:

Wstyd mi,że pytam o takie podstawowe rzeczy ale naprawdę nie wiem..
15.09.2009r. zdany egzamin na kategorię B
WORD ŁÓDŹ
Margo
 
Posty: 456
Dołączył(a): piątek 10 kwietnia 2009, 16:57
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Borys_q » środa 04 listopada 2009, 18:16

Niebój sie, nie przelejesz.

Lej aż ci zaworek w dystrybutorze odbije.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Margo » środa 04 listopada 2009, 18:17

Czyli dystrybutor sam da znać,że już wystarczy? :twisted:
15.09.2009r. zdany egzamin na kategorię B
WORD ŁÓDŹ
Margo
 
Posty: 456
Dołączył(a): piątek 10 kwietnia 2009, 16:57
Lokalizacja: Łódź

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości